بازگشت آگاهانه به الگوی زندگی حضرت زهرا(س)؛ راهكار برون‌رفت از بن‌بست‌های تربیتی
کد خبر: 3878889
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱

بازگشت آگاهانه به الگوی زندگی حضرت زهرا(س)؛ راهكار برون‌رفت از بن‌بست‌های تربیتی

مدیركل آموزش و پرورش فارس با بیان اینكه با وجود الگوی زندگی حضرت زهرا(س) در مباحث تربیتی هیچ كمبودی نداریم، گفت: برای برون‌رفت از بن‌بست‌های تربیتی باید بازگشتی آگاهانه و هوشمندانه به الگوی زندگی حضرت زهرا(س) داشته باشیم.

به گزارش ایكنا از فارس، علی عسکر نجفی،‌ مدیركل آموزش و پرورش فارس امروز، 26 بهمن‌ماه در جشن سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و در جمع کارکنان این اداره‌كل با اشاره به برخی از ویژگی‌های شخصیتی حضرت زهرا(س) گفت: نقش‌های که این بانوی بزرگ به‌عنوان فرزند، همسر، مادر و حامی ولایت بر عهده داشتند به نحو شایسته‌ای انجام‌شده است و این بانوی بزرگ در همه این موارد الگوی شایسته‌ای برای جامعه بشریت هستند.

وی افزود: از وظایف اصلی ما در نظام تعلیم و تربیت، تبیین فضایل و ویژگی‌های حضرت فاطمه زهرا(س) است و با وجود چنین الگویی آموزش ‌و پرورش در مباحث تربیتی هیچ کمبودی ندارد.

نجفی تأكید كرد: برای برون‌رفت از بن‌بست‌های تربیتی باید بازگشتی آگاهانه و هوشمندانه به الگوی زندگی حضرت زهرا(س) داشته باشیم و هم‌اکنون نیز در آموزش‌ و پرورش این نگاه حاکم است.

مدیركل آموزش و پرورش فارس با بیان اینكه هم‌اکنون نزدیک به 60 درصد از نیروهای انسانی شاغل در آموزش ‌و پرورش را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: تلاش ما این است تا از حضور بانوان در پست‌های مدیریتی نیز استفاده شود.

وی با بیان اینکه نیمی از دانش‌آموزان ما را دختران تشکیل می‌دهند، گفت: با توجه به اینکه دانش‌آموزان دختر بیشتر در معرض آسیب‌های مختلف قرار دارند، لذا نیازمند توجه بیشتر هستند و بر همین اساس تلاش ما این است تا در قالب طرح‌های مختلف، نسبت به افزایش مهارت‌های اجتماعی و توانمندسازی آن‌ها اقدام كنیم.

طاهره بی‌نیاز، مشاور مدیرکل آموزش‌ و پرورش فارس در امور بانوان نیز در این مراسم گفت: هم‌اکنون بیش از 50 درصد کارکنان آموزش ‌و پرورش را بانوان تشکیل می‌دهند و بر همین اساس این نهاد نسبت به سایر ادارات و نهادها بیشترین تعداد بانوان شاغل را در اختیار دارد.

وی با اشاره به استقبال خوب بانوان از حضور در پست‌های مختلف اداری در آموزش ‌و پرورش سراسر استان، گفت: به پشتوانه این حضور فعال طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی در راستای توانمندسازی بانوان و دانش‌آموزان دختر به اجرا در آمده و در این مسیر از همکاری همه مسئولان آموزش و پرورش استان خصوصاً مدیرکل و اعضای شورای معاونین اداره‌کل بهره‌مند هستیم.

انتهای پیام
captcha