زمان برگزاری مسابقات سراسری قرآن بیت‌الاحزان اعلام شد / رقابت 280 نفر
کد خبر: 3878832
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸

زمان برگزاری مسابقات سراسری قرآن بیت‌الاحزان اعلام شد / رقابت 280 نفر

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) زمان برگزاری مرحله نهایی هجدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن كریم با حضور قرآن‌آموزان این مؤسسه از سراسر كشور را اعلام كرد و گفت: در این مرحله 280 نفر به رقابت می‌پردازند.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه یكی از برنامه‌های این مؤسسه برگزاری رقابت‌های قرآنی میان حافظان است، گفت: در سال جاری هجدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن بیت‌الاحزان برگزار شده است.

وی با تصریح اینكه این مسابقات هر ساله در سه سطح شعبه، شهرستان و سراسری برگزار می‌شوند، افزود: مرحله شعبه در تاریخ 23 آبان‌ماه سال جاری و مرحله شهرستانی نیز در 5 دی‌ماه امسال برگزار شد.

شاهسونی، زمان برگزاری مرحله نهایی این دوره از مسابقات را 8 اسفندماه سال جاری اعلام كرد و گفت: در این مرحله 280 نفر از برگزیدگان مرحله شهرستان از سراسر كشور به رقابت می‌پردازند كه از این تعداد 200 نفر بانو و 80 نفر آقا هستند.

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) ادامه داد: این افراد در 9 رشته با یكدیگر به رقابت می‌پردازند كه رشته ترجمه و مفاهیم میان بانوان و آقایان به‌صورت مشترك و كتبی برگزار می‌شود.

تربیت 2200 حافظ كل قرآن تاكنون

وی با یادآوری اینكه مسابقات مذكور ویژه حافظان قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان برگزار می‌شود، گفت: این مؤسسه هم‌اكنون دارای 170 شعبه و 9 مدرسه شبانه‌روزی تخصصی حفظ یك ساله قرآن كریم است كه تاكنون موفق به تربیت 2 هزار و 200 حافظ كل قرآن كریم و ده‌ها هزار حافظ اجزای مختلف قرآن كریم شده است.

شاهسونی با تصریح اینكه برای مسابقات مذكور جوایزی نیز با كمك خیران تدارك دیده شده است، گفت: این جوایز به‌صورت نقدی و میان نفرات برگزیده مسابقات توزیع می‌شود.

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) همچنین این نكته را یادآور شد كه این دوره از مسابقات در دو بخش قرآن‌آموزان و كاركنان مؤسسه برگزار می‌شود و در رشته حفظ كل نیز حافظان كل قرآن در بخش قرآن‌آموزان با كاركنان حافظ كل قرآن كریم رقابت می‌كنند.

انتهای پیام
captcha