مسئولان پاسخ‌گوی عملکرد خود باشند / ویژگی نماینده اصلح
کد خبر: 3878693
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵

مسئولان پاسخ‌گوی عملکرد خود باشند / ویژگی نماینده اصلح

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به فرازهایی از وصیت شهید سلیمانی گفت: مسئولان در مقابل خون شهید سلیمانی و دیگر شهدای نظام و انقلاب اسلامی مسئول هستند و باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام سیدابوفاضل رضوی اردکانی، امام جمعه موقت شیراز امروز، 25 بهمن در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و تسلیت چهلم شهادت سردار سلیمانی، به بیانی بخشی از ابعاد شخصیت والای حضرت زهرا(س) پرداخت و گفت: ولادت آن حضرت با مقدماتی انجام شده است.

امام جمعه موقت شیراز همچنین با تبریک روز مادر، شرایطی که یک زن با شفاعت حضرت انسیه حورا به بهشت وارد می‌شود را بیان کرد.

وی در خطبه دوم نماز جمعه شیراز به فرازهایی از وصیت شهید سلیمانی اشاره و بر لزوم مطالعه و دقت در آن تاکید کرد و گفت: مسئولان در مقابل خون شهید سلیمانی و دیگر شهدای نظام و انقلاب اسلامی مسئول هستند و باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.

ویژگی نماینده اصلح

رضوی اردکانی با اشاره به در پیش بودن انتخابات دوم اسفندماه و لزوم در نظر گرفتن معیارهای بیان شده از سوی رهبری، ایمان، انقلابی بودن، شجاعت و عمل به وظیفه نمایندگی در مقابله با هر تخلفی از سوی هر فرد و مسئولی، گفت: نماینده باید در مقابل کوچکترین انحراف‌ها هم شجاعانه بایستد؛ اگر دید مسئولی در هر جایگاه تخلفی را انجام داد، آن را فریاد بزند.

امام جمعه موقت شیراز ادامه داد: همه دیدید که از نمایندگان مجلس کنونی چند نفر رد صلاحیت شدند؛ ما البته از شورای نگهبان به واسطه انجام وظیفه قانونی‌اش، قدردانی می‌کنیم، اما شما مردم به این هم اکتفا نکنید، اگر فردی را کاملا می‌شناسید، انتخاب کنید اگر نه حتما از دیگرانی که اطلاع دارند سئوال کنید.

وی با بیان اینکه خداوند تاکید دارد که امانت را دست اهل آن بسپارید، نه به دزد و مال حرام‌خور و بی نماز و ... زیرا روز قیامت باید پاسخگو باشید، گفت: در انتخابات پیش‌رو، اول حضور پررنگ و با صلابت پای صندوق‌های رای اهمیت دارد، این حضور تیری خواهد بود بر قلب دشمنان، روز جمعه همه باید بیایند، حتی اگر در میان کاندیداهای متعددی که تایید شده‌اند تنها یک نفر را بشناسند.

تبلیغات انتخاباتی باید معقول باشد

رضوی اردکانی با تصریح اینکه بعد از حضور موثر پای صندوق‌های رای، انتخاب فرد اصلح بسیار اهمیت دارد، خطاب به کاندیداها گفت: هر کاندیدایی که بریز و بپاش بیشتری دارد، مشکل‌ساز است؛ تبلیغات باید معقول باشد، خرج‌های میلیاردی تبلیغاتی را فرد در صورت انتخاب شدن چگونه می‌خواهد پس بدهد.

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه کاندیداهایی که بیشتر خرج می‌کنند کمتر رای خواهند آورد، گفت: کاندیداها از تخریب افراد باید پرهیز کنند، آنان باید اثباتی عمل کرده و نقاط قوت خود را بگویند و کاری به دیگران نداشته باشند.

وی همچنین عملکرد دولت در تکمیل و افتتاح پروژه‌های دهه فجر را خوب و قابل قدردانی ارزیابی کرد و گفت: کارهای زیادی انجام می‌شود و باید در قبال این اقدامات با انصاف باشیم؛ اما مسئولان بدانند این جمعیت که ۲۲ بهمن به خیابان آمدند، به معنای آن نبود که مشکلی وجود ندارد و گلایه‌مند نیستند.

لزوم مقابله با معضل تورم

رضوی اردکانی با تاکید براینکه تورم یکی از مشکلات جدی کشور به شمار می‌رود، گفت: مسئولان می‌گویند تورم پائین آمده حال آنکه شاخص‌هایی نظیر مسکن، ارزاق عمومی، طلا، ارزش پول ملی و قیمت خودرو، این موضوع را تایید نمی‌کند؛ قیمت‌ها در تمام زمینه‌ها چند برابر شده و این همان تورم است.

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه مشاوران در ارائه مشاوره و گزارش به رئیس جمهور درست عمل نمی‌کنند، گفت: مردم تاکید دارند، در عین حال که از انقلاب دفاع و در انتخابات شرکت می‌کنیم، اما باید دولت هم متوجه مشکلات باشد و آن‌ها را حل کند.

وی از دولت درخواست کرد که در یکسال و اندی باقیمانده، تلاش خود را به رفع مشکلات اقتصادی و کاستی‌هایی که مردم را گلایه‌مند کرده است، همت گمارد.

انتهای پیام
captcha