تحمیل معامله قرن نتیجه جدایی كشورهای اسلامی از هم بود
کد خبر: 3878599
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷

تحمیل معامله قرن نتیجه جدایی كشورهای اسلامی از هم بود

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینكه زمانی عالم اسلام در غرب آفریقا تا شرق آسیا گسترده بود اما به اسم ناسیونالیسم، مسلمانان را از هم جدا كردند، گفت: به جای اینکه فراملی بیندیشیم و یک امت بزرگ را در نظر بگیریم هر کس دور خودش یک خط فرضی کشیده است و فلسطین آخرین قطعه این جورچین است که اكنون رئیس جمهور آمریکا می‌گوید چه فلسطینی‌ها بخواهند چه نخواهند ما معامله قرن کرده‌ایم.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 24 بهمن‌ماه در همایش ائمه جمعه اهل سنت و خیران جنوب این استان، دهه فجر را آغاز دوباره حركت امت اسلامی دانست و گفت: این جریان عظیم در دنیا وجود داشت اما نادیده گرفته می‌شد و مستضعف شدن هم به خاطر همین موضوع است.

وی افزود: زمانی، عالم اسلام با آن عظمت از غرب آفریقا تا بنگلادش و اندونزی گسترده بود و همه با هم با عظمت زندگی می‌کردند؛ اما نتیجه جنگ جهانی اول و دوم این بود که این امپراطوری بزرگ را چنان تکه تکه کردند که هر قسمتی به نامی و برای خودش کشوری فرض شد و به این گونه سودش به کفار رسید.

به اسم ناسیونالیسم، ما را از هم جدا کردند

امام جمعه شیراز یادآور شد: عظمتمان را به باد دادند و اسمش را ناسیونالیسم عربی گذاشتند؛ در واقع، ناسیونالیسم تحفه‌ای بود که از اروپا آمد تا این بلا را سر ما مسلمانان بیاورد.

آیت‌الله دژکام اضافه کرد: به جای اینکه فراملی بیندیشیم و یک امت بزرگ را در نظر بگیریم هر کس دور خودش یک خط فرضی کشیده و چه دعواها و فتنه‌هایی به راه انداخته‌اند.

وی بیان کرد: فلسطین آخرین قطعه این جورچین است که اكنون می‌بینید چه به سر آن آورده‌اند و نهایتا رئیس جمهور خبیث و ملعون آمریکا می‌گوید چه فلسطینی‌ها بخواهند چه نخواهند ما این را گرفته‌ایم و به اسرائیل داده‌ایم و معامله قرن کرده‌ایم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس گفت: این وضعی است که دشمن برای ما خواسته است و دست روی دست گذاشتن و نشستن در این فضا یعنی اینکه دشمنان اسلام هر چه می‌خواهند بکنند.

آیت‌الله دژكام آیاتی از قرآن كریم را یادآور شد و گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید که دشمنان اراده کرده‌اند که چراغی که حضرت حق به عنوان چراغ اسلام و ایمان افروخته است، خاموش کنند اما اراده الهی غیر از این است؛ در واقع، ما باید اراده خودمان را در اراده الهی فانی کنیم، خدای متعال خواسته و غیر از این را نمی‌پذیرد که نور خدا در عالم تمام شود بلکه نور اسلام باید عالم را فرا گیرد.

عزت اسلامی، هدف مشترک همه ایرانیان است

وی با اشاره به اینکه کسانی که دلشان برای دین می‌سوزد باید آستین همت را بالا بزنندْ گفت: امروز، ایران به مرکز ثقل ایستادگی برای عزت اسلامی تبدیل شده است و جای تردید وجود ندارد که عزت اسلامی هدف مشترک همه ایرانیان است.

امام جمعه شیراز با اشاره به تشییع باشكوه سردار دل‌ها گفت:  روزی که پیکر سردار سلیمانی را به تهران آوردند، اسماعیل هنیه برای سخنرانی و تسلیت آمد و این نشان می‌دهد که چون مسلمانیم هدف مشترک داریم و آن اعتلای کلمه اسلام است و این هدف را باید با کمال جدیت دنبال کنیم.

به دنبال اهداف دینی مشترکمان باشیم

آیت‌الله دژکام اظهار کرد: چندین سال است که از بحث ضروری بودن وحدت رد شده‌ایم و حس برادری، همکاری و همراهی به امروز تعلق ندارد بلکه باید مرحله دیگری از بحث وحدت را دنبال کنیم و آن این است که اهداف دینی که مشترکند و دلمان برایشان می‌تپد، تحقق پیدا کنند.

وی تأكید كرد: مطمئنیم که فردای این جهان متعلق به مسلمانان است اما برخی دلشان نمی‌خواهد که مسلمانان عزیز شوند و از این کار کراهت دارند که باید به آن‌ها بگوییم که خداوند متعال عزت اسلام را روز به روز بیشتر می‌کند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس اظهار کرد: پیرو پیامبری هستیم که هدایت و دین حق را آورده است؛ به عبارت دیگر، حقانیت وجهه دین ماست این را باید خیلی محکم بچسبیم و دنبال کنیم، قدرتی که در منطق علمای دین است به برکت دین اسلام است و این در هیچ دین دیگری وجود ندارد چون آن‌ها علی‌رغم اینکه اسم دین را دارند اما منحرف شده و باطل هستند.

آیت‌الله دژكام تأكید كرد: باید آفتاب اسلام، تمام جهان را روشن کند و همه دین‌ها تحت شعاع نورانیت و حقانیت دین اسلام قرار گیرند و این مسیر را با وجود اینکه مشرکان نمی‌پسندند، خدای متعال اراده کرده و به دست شما محقق می‌شود.

وی همچنین گفت: میدان‌داری این حرکت باید به‌صورت مشترک بین همه مذاهب اسلامی انجام گیرد تا به نقطه عالی عزت، عظمت و تمدن نوین اسلامی برسیم.

اگر پای صندوق‌های رای نرویم، دشمن طمع می‌کند

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به درپیش رو بودن انتخابات اشاره كرد و گفت: اگر می‌خواهیم قوی شویم باید کنار صندوق‌های رأی حاضر شویم، نمی‌شود بگوییم می‌خواهیم قوی شویم اما پای صندوق رأی نرویم، وقتی نرفتیم دشمن طمع می‌کند و می‌گوید این‌ها به سرنوشت خودشان چندان حساس نیستند و علاقه‌ای ندارند و در نهایت کار به جایی می‌رسد که به جای اینکه پای صندوق مسئله‌مان حل شود باید در میدان جنگ مشکلمان را حل کنیم.

وی ادامه داد: اینکه رهبری می‌گویند همه باید حتما رأی بدهند برای این است که عزت اسلامی و قدرت کشورمان به این آرا وابسته است و هرچه در اینجا حضور حداکثری داشته باشیم دیگر لازم نیست در میدان جنگ و نبرد سخت وارد شویم چون رهبر کبیر انقلاب فرمودند که این‌ها نمی‌توانند با یک ملت طرف شوند.

آیت‌الله دژكام گفت: وقتی پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شویم نشان می‌دهیم که یک ملتیم و همه با هم هستیم در این صورت، دشمن جرات نمی‌کند به مرزهای ما نزدیک شود.

وی تأكید كرد: صندوق‌های رای، روشی برای ایجاد قدرت سیاسی در عالم است که زمینه‌اش در ایران فراهم شده است و از نظر من، وظیفه شرعی است که این موضوع را برای مردم تبیین کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس همچنین اظهار کرد: در کنار انتخابات مجلس، انتخاب خبرگان رهبری داریم که مسئله ارزشمندی است چون کاری که خبرگان می‌کند از مجلس مهم‌تر است؛ به عبارت دیگر، مجلس خبرگان ناظر بر ولایت و رهبری امت اسلامی است و تصمیم‌گیری‌های لازم را در این زمینه می‌گیرد.

وی با بیان اینكه انتخاب با مردم است که هر کسی را که اصلح بدانند انتخاب کنند اما اصل حضور و رای دادن چیز مطلوبی است، از علما خواست تا به خوبی و با بیان رسا، شیوا، اصولی و مبتنی بر منطق قوی برای مردم تبیین کنید.

انتهای پیام
captcha