حركت كاروان قرآنی انقلاب در مناطق تلفیقی فارس
کد خبر: 3876910
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹

حركت كاروان قرآنی انقلاب در مناطق تلفیقی فارس

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ همزمان با ایام‌الله دهه فجر، كاروان قرآنی انقلاب متشكل از قاریان و حافظان برجسته فارس در مناطق تلفیقی این استان به اجرای برنامه می‌پردازند.

به گزارش ایكنا از فارس، یكی از مهم‌ترین برنامه‌های دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت فارس، راه‌اندازی كاروان قرآنی انقلاب متشكل از قاریان، مرتلان و حافظان برجسته این استان طی ایام دهه فجر است.
این كاروان طی روزهای گذشته در مناطق تلفیقی استان فارس و در میان مسلمانان اهل سنت به اجرای برنامه‌های قرآنی پرداخته‌اند كه از جمله آن می‌توان به اجرای برنامه در مدرسه علوم دینی احمدیه اوز اشاره كرد.
در این نشست علاوه بر تلاوت آیات وحی توسط قاریان، شیخ محمدصالح انصاری، مدیر مدرسه دینی امام شافعی نیز سخنرانی كرد و گفت: راهی جز بازگشت به سوی قرآن کریم نیست؛ در واقع، اگر عزت، شکوه و عظمت‌مان را از غیر قرآن بگیریم بیراهه رفته‌ایم. هیچ فردی در هیچ جامعه و امتی آن عزت واقعی که خدا برایش در نظر گرفته را نمی‌تواند به دست آورد مگر به برکت قرآن کریم.
پس از صحبت‌های شیخ صالح انصاری، رضا بردبار نفر اول مسابقات سراسری قرآن در سال ۹۶ آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کرد و سپس حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی اصغر نمازی، مسئول فرهنگسرای نهاد رهبری دانشكده علوم پزشكی لارستان سخنرانی كرد.
وی با اشاره به اینکه از امام خمینی به نام «معجزه قرن» یاد می‌کنند گفت: امام خمینی(ره) در دوره‌ای دست به انقلابی زدند که از آن به نام «انقلاب اسلامی» یاد می‌کنند؛ نه یک کلمه کمتر نه یک کلمه بیشتر. این انقلاب متعلق به همه مسلمانان بود.
نمازی بیان كرد: حضرت امام، انقلاب را در دوره و زمانه‌ای به وجود آوردند که غربی‌ها به افکار، تکنولوژی و سیاستشان مغرور بودند و ابراز می‌کردند که دین و به ویژه اسلام و مسلمانان حرفی برای گفتن ندارند.
وی تأكید كرد: امام خمینی با تکیه بر قرآن و نگاه دینی و اسلامی ای که داشتند دست به حرکت عظیمی زدند و ثابت کردند در دوره و زمانه‌ای که سیاست‌مداران غرب این ادعا را دارند، هنوز هم دین برای مدیریت و حاکمیت در جامعه و تحول در جهان حرف برای گفتن دارد.
علاوه بر این‌ها كاروان قرآنی انقلاب امروز، 16 بهمن‌ماه نیز به عمادشهر لارستان رسید و برنامه‌های متنوع قرآنی خود را اجرا كرد. در این برنامه پس از تلاوت قرآن توسط هادی افخمی، یكی از قاریان برجسته استان فارس، سید احمد قتالی، امام جمعه و مدیر مجتمع علوم دینی عمادشهر گفت: خداوند را به خاطر همه نعمت‌هایی که به ما عطا کرده شکر می‌کنیم؛ در واقع، نعمت قرآن، اسلام، هدایت، امنیت، عافیت، همسر، اولاد و هرآنچه که داریم از خداست.
حجت‌الاسلام و المسلمین حسین نعمتی، سرپرست دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت لارستان نیز در این مراسم گفت: انقلابی که چهل و یک سال پیش به پیروزی رسید در واقع، حرکت مردمی از قشر مستضعف ایران بود که با روشنگری عالِمی الهی، آغاز گردید و سرانجام در سال ۵۷ به پیروزی رسید.
وی گفت: دیروز اگر می‌خواستند جلوی ورود سلاح‌های ابتدایی را به ایران بگیرند اکنون چالش بر سر این است که نگذارند موشک‌های پیشرفته و نقطه ‌ن ایرانی به دست نیروهای مقاومت برسد؛ یکی از نمونه‌های آن پس از ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی بود که موشک‌های ایرانی پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق را هدف قرار داد.
اجرای برنامه ابتهال‌خوانی توسط رضا تابع بردبار و همچنین سخنرانی حجت‌الاسلام سیدعلی اصغر نمازی، مسئول فرهنگسرای نهاد مقام معظم رهبری در دانشكده علوم پزشكی لارستان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود و در پایان از برگزیدگان مسابقات فرهنگی و ورزشی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha