دهه فجر تجلی اراده خدا در نصرت مؤمنان است
کد خبر: 3876845
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱

دهه فجر تجلی اراده خدا در نصرت مؤمنان است

گروه سیاست و اقتصاد ــ مدیر حوزه‌های علمیه فارس با یادآوری اینكه در ایام‌الله قدرت و امداد الهی نسبت به جامعه تجلی بیشتری پیدا می‌كند، ایام دهه فجر را تجلی اراده خدا در نصرت مؤمنان و رهبر جامعه دینی دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، مدیر حوزه‌های علمیه فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن چهل و یكمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: همان‌طور كه مقام معظم رهبری فرمودند ایام‌الله یعنی ایامی كه دست قدرت خدا بیشتر عیان می‌شود و قدرت خداوند و امداد الهی نسبت به جامعه تجلی بیشتری پیدا می‌كند.

وی افزود: ایام دهه فجر را تجلی اراده الهی در نصرت مؤمنین و امامی كه رهبر جامعه دینی در عصر غیبت بود، می‌دانیم و این امام موفق شد كه انقلاب بزرگی را به پیروزی برساند.

استوار میمندی بیان كرد: 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشت، انقلابی كه مبتنی بر ایدئولوژی و مكتب اسلامی شكل گرفت و منادی آزادگی و عدالت‌خواهی در دنیا شد و این ندا به گوش خیلی‌ها رسید، اگرچه هنوز جای كار دارد كه به گوش بقیه عالم هم برسد اما منحصر در منطقه خودمان و جهان تشیع و جهان اسلام نبود بلكه به جوامع غیراسلامی هم ندای عدالت‌طلبی رهبر و مردم ایران رسید لذا تحت تأثیر قرار گرفتند به عنوان مثال كشورهایی نظیر ونزوئلا، لیبی و كوبا كه بویی از اسلام نبرده‌اند اما متأثر از عدالت‌خواهی و مقاومت مردم ایران شدند و در نتیجه جرأت پیدا كردند در مقابل امپریالیسم بایستند و ایستادگی كنند.

تبدیل نظام جمهوری اسلامی به الگوی جهانی

مدیر حوزه‌های علمیه فارس گفت: دشمنان ما یعنی آمریكایی‌ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از یك طرف دستشان از ثروت بیكران ایران كوتاه شد و از طرف دیگر دیدند كه نظام جمهوری اسلامی تبدیل به یك نظام مبتنی بر آموزه‌های دینی كه مردم سالاری را مورد توجه قرا‌ر داده، شده است و هم‌اكنون هم دارد تبدیل به یك الگوی جهانی در مرحله اول جهان اسلام و در مرحله بعد جوامع دیگر می‌شود.

وی با تأكید بر اینكه الگو شدن نظامی كه مبتنی بر آموزه‌های دینی است قطعاً به ضرر جریان‌های تمامیت‌خواه و دنیاگراست لذا حیات خودشان را در معرض خطر می‌بینند، گفت: دشمنان ما به طمع ثروت ایران به دنبال براندازی هستند كه شاید مجدداً مانند زمان طاغوت بتوانند بر ثروت ایران مسلط شوند و همچنین حیات خود را به سبب پیشتازی ایران در معرض خطر می‌بینند چرا كه با شكل‌گیری تمدن اسلامی دیگر جایی برای تمدن مادی نمی‌ماند لذا ماهیت خود را در خطر می‌بینند.

ایجاد تمدن اسلامی، حیات استكبار را به خطر می‌اندازد

استوار میمندی تأكید كرد: دشمنان، حركت ایران را بهتر از خودمان متوجه می‌شوند و این كشور را در مسیر ایجاد یك تمدن اسلامی می‌بینند و اگر تمدن اسلامی با آن حركت و نگاه جمهوری اسلامی ایجاد شود، دیگر دشمنان نه تنها در منطقه بلكه در دنیا هیچ جایگاهی ندارند و باید بساطشان را جمع كنند زیرا خود به خود الگویی برای ملت‌های آزاده دنیا دارد ایجاد می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه فارس با بیان اینكه دشمنان از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنی‌های خود را آغاز كردند،‌ گفت: اما مردم ایران با رهبری‌های ولایت فقیه چه امام راحل و چه مقام معظم رهبری مقاومت كردند تا به نقطه امروز رسیدیم و با این ایستادگی موفق شدیم در مقابل همه توطئه‌ها پیروز شویم و در عین حال حركت رو به جلو خود را ادامه دهیم.

حركت رو به جلو انقلاب اسلامی

وی یادآور شد: در اینجا دو بحث مطرح است، یك زمان سرجای خود ایستاده‌ایم اما موانعی كه می‌آیند ما را نابود كنند، شكست می دهیم اما زمانی هم هست كه علاوه بر دفع این موانع، حركت رو به جلو هم داریم كه در این 40 سال حركت ما رو به جلو بوده است و در برخی از عرصه‌ها پیشرفت چشمگیری هم داشتیم و در برخی از عرصه‌ها هم به دلایل مختلف حركتمان كند بوده است ولی در همه عرصه‌ها حركت داشته‌ایم.

استوار میمندی با تأكید بر اینكه در همه عرصه پیشرفت داشتیم، گفت: در جایی كه وحدت و انسجام بیشتر و انگیزه و ایمان قوی‌تر و رهبری متعهدانه و متخصصانه داشتیم بیشتر پیشرفت كردیم و آنجایی كه دچار دو دستگی، تشتت و منفعت‌طلبی شدیم كمتر از تعهد و تخصص بهره داشتیم.

وی اظهار كرد: دشمن سال قبل به دنبال این بود كه جشن 40 سالگی را نگیریم اما دیدیم كه موفق به برگزاری جشن 40 سالگی انقلا شدیم و علاوه بر این‌ها منشور حركت مردم در چهل ساله دوم را مقام معظم رهبری ترسیم و اعلام كردند و این یكی از دستاوردهای بزرگ نظام اسلامی كه علی‌رغم همه دشمنی‌ها كه با جنگ روانی و رسانه‌ای تلاش می‌كنند تا نشان دهند كه انقلاب تمام شده و نظام رو به افول است، اما مقام معظم رهبری عملیاتی به نام بیانیه گام دوم را انجام می‌دهد و همه جنگ‌های روانی و رسانه‌ای آنان را خنثی می‌كنند.

مدیر حوزه‌های علمیه فارس گفت: اگر در 40 سال دوم بیانیه گام دوم را نصب‌العین قرار دهیم، هم امید به حركت بیشتر پیدا می‌كنیم و هم می‌توانیم آسیب‌شناسی كنیم و بر اساس آسیب‌شناسی نقاط ضعف خود را برطرف كرده و به سمت نقاط قوت بیشتر پیش رویم.

انتهای پیام
captcha