معامله قرن، قمار قرن بود/ شكست استكبار قطعی است
کد خبر: 3875391
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱

معامله قرن، قمار قرن بود/ شكست استكبار قطعی است

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی فقیه در استان فارس، معامله قرن را قمار قرن دانست و تأكید كرد: قطعاً ترامپ و ایادی صهیونیستی در این قمار بازنده خواهند بود.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس امروز، 11 بهمن در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به رونمایی معامله قرن در كاخ سفید، گفت: معامله موضوعی دو طرفه است که باید در آن تمام منافع هر دو طرف مورد نظر بوده و شرایط مقبول هر دو طرف باشد اما معامله قرن در واقع قمار قرن بود و ترامپ و ایادی صهیونیستی او در این قمار قطعا بازنده خواهند بود.

وی موضوع معامله قرن را یک اقدام و قماری خبیثانه دانست و گفت: ملت مسلمان جهان اجازه چنین اقدامی را به آمریکا و رژیم صهیونیستی نخواهد داد.

آیت‌الله دژكام با بیان اینکه رویدادهای اخیر نشان دهنده تزلزل بیشتر جایگاه آمریکا در غرب آسیا است، سقوط هواپیمای حامل سران سیا در افغانستان و راهپیمایی میلیونی مردم عراق با هدف تاکید بر لزوم خروج آمریکا از آن کشور را نشانه‌های این تزلزل جایگاه دانست.

امام جمعه شیراز همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، حضور گسترده همه مردم در این رویداد را یک وظیفه دانست و گفت: حضور قوی مردم در انتخابات، تداوم راه انقلاب اسلامی را بار دیگر تضمین خواهد کرد.

وی گفت: آنان که در زمان شهادت شهید سلیمانی به میدان آمدند و اعلام کردند که اجازه پایمال شدن خون آن شهید را نخواهند داد، بدانند که انتخابات عرصه‌ای است که با حضور و مشارکت در آن مانع پایمال شدن خون شهید سلیمانی و دیگر شهدا خواهند شد.

آیت‌الله دژكام در عین حال حضور در انتخابات را بسیار با اهمیت دانست و مهم‌تر از آن انتخاب افراد اصلح را مورد تاکید قرار داد و خواستار توجه مردم به این نکته مهم شد که باید در انتخاب خود بسیار دقت کنیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس به زلزله هفته اخیر در خانه‌زنیان نیز اشاره و با شکرگذاری اینکه این حادثه تلفات جانی به دنبال نداشته است، بر لزوم آمادگی کامل برای شرایط دشوار و حوادث غیر مترقبه و همچنین ایمن سازی ساختمان‌ها و اماکن مختلف تاکید کرد.

وی در خطبه اول نماز جمعه شیراز با ادامه مباحث هفته‌های گذشته در خصوص ایمان، گفت: رهبر معظم انقلاب لزوم ترویج ایمان به عنوان یک ارزش معنوی را در بیانیه گام دوم انقلاب مورد تاکید قرار داده‌اند.

آیت‌الله دژكام با اشاره به آیه‌ای از سوره شریفه یونس، در خصوص قوم بنی اسرائیل و حضرت موسی(ع)، گفت: در آن زمان نیز علی‌رغم آنکه مردم فرعون و ظلم و جور او را دیده و حس کرده بودند، در گرویدن به حضرت موسی(ع) و ایمان آوردن به این پیامبر الهی، تردید کردند.

وی با اشاره به اینکه امروز هم هستند کسانی که علی‌رغم اطلاع از ظلم و دشمنی استکبار، در مقاومت مردد هستند، بر لزوم داشتن توکل به خداوند تاکید كرد و گفت: رکن اول توکل درک این موضوع است که انسان بفهمد مخلوق اگر خداوند نخواهد نه می‌تواند به او ضرری بزند نه سودی برساند.

آیت‌الله دژكام با تأکید بر اینکه دویست سال استعمار از ما بهره برده است، گفت: امروز ما باید به این درک برسیم که غیر از خداوند هیچ کس قادر نیست چیزی به ما بدهد یا چیزی را از ما بگیرد.
نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس داشتن توکل را عامل پیروزی دانست و گفت: با توکل به خداوند مطمئن باشیم که پیروزی نصیب ما خواهد شد.

وی با اشاره به قرار داشتن در آستانه دهه فجر و توصیف حضرت امام خمینی(ره) از ملت ایران، گفت: باید بدانیم که هرچه دشمن اختلاف‌افکنی کند به سود ما است؛ ما بعضاً گلایه‌های خیلی سنگینی از هم داریم اما تا زمانی که خیانت کسی اثبات نشده اختلاف را به جایی نکشانیم که به صرف دشمن باشد. این یک قاعده کلی محسوب می‌شود که پیامبر هم مدنظر داشت.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با یادآوری اینکه دشمن به دنبال ایجاد تفرقه است تا از آن سود ببرد، صبر و استقامت و توکل به خداوند را از عوامل مهم پیروزی دانست و بر لزوم پایمردی بر ارزش ها تاکید کرد.

انتهای پیام
captcha