حکام سرسپرده برخی دول اسلامی در زمره مهجورکنندگان قرآن هستند/ معامله قرن تبدیل به مقابله قرن می‌شود
کد خبر: 3875213
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
دادستان كل كشور:

حکام سرسپرده برخی دول اسلامی در زمره مهجورکنندگان قرآن هستند/ معامله قرن تبدیل به مقابله قرن می‌شود

گروه سیاست و اقتصاد ـ حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری تصریح کرد: كسانی كه آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و دشمنان قسم خورده قرآن و اسلام را تقویت می‌كنند و این حكام سرسپرده‌ای كه در برخی از كشورهای اسلامی زمام امور امت اسلامی را به دست گرفته‌اند، جزو افرادی هستند كه قرآن را مهجور كرده‌اند.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری، دادستان كل كشور امروز، 10 بهمن‌ماه در مراسم اختتامیه هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه كه هم‌اكنون در حرم شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به انتخابات پیش‌رو گفت:‌ امیدواریم انتخاباتی بسیار باشكوه و دشمن‌شكن برگزار كنیم البته دشمن درصدد است توطئه‌هایی را در آستانه انتخابات به لحاظ امنیتی و گسترش یأس و ناامیدی در میان مردم انجام دهد و با یكسری شعارهای عامه‌پسند كار خود را به پیش می‌برد.

وی ادامه داد: باید بدانیم كه اتاق فكر دشمن به شدت مشغول كار است برای اینكه از هر طریقی كه می‌تواند در بین مردم یأس و ناامیدی را به وجود آورد و گسترش دهد و با بزرگ كردن برخی از واقعیت‌های تلخی كه در جامعه داریم و به رخ كشیدن و به پای نظام گذاشتن برخی از اعمالی كه بعضی از افراد ناصالح انجام می‌دهند، مانع حضور مردم در انتخابات شوند.

مراقب باشیم اهداف دشمن را عملیاتی نكنیم

منتظری بیان كرد: بعضی از مدیران بی‌تدبیر كسانی هستند كه هضم و دوراندیشی ندارند و در شرایطی كه امروز به شدت نیازمند وحدت و همگرایی و یكدستی در جامعه هستیم، سخنانی گفته و مطالبی القا می‌شود كه قطعاً خاص دشمن همین است ولو اینكه این گوینده به دنبال پیاده كردن هدف دشمن نباشد اما دشمن دارد از او بهره‌برداری می‌كند لذا باید خیلی مراقب باشیم.

تضعیف شورای نگهبان به مصلحت هیچ جناحی نیست

دادستان كل كشور با تأكید بر اینكه امروز انتخابات را نمایشی جلوه دادن و یا احیاناً تضعیف شورای نگهبان و یا دو قطبی كردن جامعه به مصلحت هیچ جریان و جناح و دسته‌ای در كشور نیست، گفت: تأكید ما بر این است كه همه تلاش كنیم آن وحدت و انسجام و یكپارچگی كه باید در جامعه داشته باشیم، حفظ كنیم و اگر هم ایراد، اشكال و نقدی به عملكرد داریم آن‌ها را در جلسات كاری خصوصی ببریم مطرح و رفع مشكل كنیم.

وی اضافه كرد: چرا باید برخی از مسائل و مطالب در جامعه از زبان برخی از مدیران شنیده شود كه دشمن به دنبال گرفتن این نكات و استفاده از این كلمات و روی آنتن بردن این واژه‌هاست؟

مدیریت كشور نیاز به حركت عاقلانه دارد

منتظری یادآور شد: ما مسئولان در حوزه‌های مختلف باید حواسمان باشد كه به اهل بیت(ص) متوسل شویم تا خدا عقلمان را زیاد كند، چرا كه مدیریت كشور مستلزم این است كه عقلا و اندیشمندان آن هم در شرایط این چنینی خیلی تدبیر داشته باشند و عاقلانه حركت كنند، پس جناح‌بندی‌ها و دسته‌بندی‌ها را كنار بگذاریم و امروز، روزی است كه كشور و نظام احتیاج به هماهنگی و همدلی دارد.

اهمیت حضور حماسی مردم در 22 بهمن

وی در ادامه به برخی از مسائلی كه در داخل كشور با آن مواجه هستیم اشاره كرد و گفت: در آستانه دهه مباركه فجر هستیم و امسال با توجه به مجموعه مسائل و شرایطی كه در كشور به وجود آمده است اعم از فراز و نشیب هایی كه داشتیم، یا تلخی‌ها و شیرینی‌هایی كه برای ملت ما به وجود آمد؛ چه حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله و شهادت شهدای مقاومت و سرنشینان سقوط هواپیما و سایر شرایط منطقه‌ای اقتضا می‌كند كه ملت بیش از پیش و بیشتر از سال‌های گذشته با حضور حماسی و دشمن‌شكن خودشان به دنیا و دشمنان نشان دهند كه با همه سختی‌ها و با همه مشكلاتی كه دشمن سر راهشان گذاشته و تحریم‌های ظالمانه و ناجوانمردانه كه برای ما پیش آورده‌اند، راسخ‌تر و پا برجاتر هستند و بیش از گذشته با حضور در صحنه، توطئه‌های دشمن را خنثی كرده و خواهند كرد.

منتظری با ابراز امیدواری از اینكه امسال  22 بهمن بسیار باشكوهتری داشته باشیم، گفت: علی‌رغم همه سختی‌ها  و برخی نامهربانی‌ها كه برخی نسبت به برخی دیگر داشته و دارند، اما اساس نظام مسئله‌ای است كه تك تك آحاد ملت در برابر آن مسئولیم و امروز در پاسداری از خون شهدا و معارف دین و قرآن و ولایت باید به وظیفه و تكلیف خود عمل كنیم.

دادستان كل كشور به رونمایی معامله قرن در كاخ سفید اشاره كرد و گفت:‌ باعث شرمساری است كه سه نفر از سفرای كشورهای اسلامی هم در مراسم رونمایی معامله قرن حضور داشتند و این درد را انسان به كجا ببرد و این ننگ را انسان چگونه تحمل كند كه بزرگ‌ترین خیانت امروز دارد به دنیای اسلام و به قبله اول مسلمانان فلسطین می‌شود.

معامله قرن تبدیل به مقابله قرن خواهد شد

وی اضافه كرد: از یك طرف آل سعود و این مردك‌هایی كه روی خزانه‌های بلاد اسلامی خیمه زده‌اند، دارند آمریكا و استكبار و صهیونیست‌ها را تأمین اعتبار می‌كنند و پول به آن‌ها می‌دهند و از یك طرف در محافل و مجالس شیطانی آنچنانی حضور می‌یابند و آن‌هایی هم كه حضور نیافتند با تأیید خودشان این جنایت بزرگ و این خیانت نابخشودنی به امت اسلام را دارند امضا می‌كنند و این دردی است بر پیكره اسلام. البته ما یقین داریم كه این معامله قرن قطعاً تبدیل به مقابله قرن خواهد شد و آمریكا و دست استكبار و صهیونیسم بین‌الملل را خواهد بلعید و آثار و نشانه‌های آن هم در منطقه ظهور و بروز پیدا كرده است.

دادستان كل كشور همچنین به ترور شهید قاسم سلیمانی اشاره كرد و گفت: این مردك قمارباز، شهید بزرگوار و عارف و مجاهد فی سبیل‌الله ما یعنی شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و 8 نفر دیگر از نیروهای ما و حشدالشعبی را به شهادت رساند اما دنیا دید كه این خون چگونه جوشید و شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، دو فرمانده بزرگ جبهه مقاومت چه حركت عظیمی در دنیا به وجود آوردند و چه آثار و تبعاتی داشته و خواهد داشت.

منتظری خطاب به ترامپ و رژیم صهیونیستی گفت: تصور می‌كنید با معامله قرن می‌توانید آسایش و آرامشی در سرزمین‌های اشغالی داشته باشید، بدانید كه امت اسلامی چه مردم مظلوم فلسطین، چه مردم كشورهای همسایه مثل سوریه و لبنان و عراق و چه كشورهای اسلامی دیگری مثل ایران و غیره هرگز اجازه نخواهند داد كه آب گوارا از گلوی شما پایین رود و مطمئن باشید كه این معامله قرن برای شما آغاز مرگ حتمی خواهد بود.

دادستان كل كشور در ادامه سخنان خود ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) گفت: این مسابقات در سال جاری مزین به نام سپهبد شهید قاسم سلیمانی است و با اخلاصی كه این سردار شهید نسبت به حضرت زهرا(س) داشت، امیدواریم دعای خیر این شهید بدرقه راه قرآن‌پویان و قرآن‌جویان باشد.

وی از دست‌اندركاران این دوره از مسابقات قدردانی كرد و ابراز امیدواری كرد كه این محافل و مجالس مقدمه‌ای باشد برای اینكه بتوانیم به وظایف و تكالیف خود بیش از پیش آشنایی پیدا كرده و بدان عمل كنیم.

منتظری با اشاره به آیه 9 سوره  اسرا؛ «إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یهْدِی لِلَّتِی هِی أَقْوَمُ...؛ قطعا این قرآن به [آیینى] كه خود پایدارتر است راه مى ‏نماید...»،  گفت: خداوند در این می‌فرماید این قرآن هدایتگر است برای آنچه كه اقوم است كه باید درباره این آیه كمی تفكر كنیم.

دادستان كل كشور با بیان اینكه علامه طباطبایی در تفسیر المیزان «لِلَّتِی» را تفسیر به امت كرده است، گفت: نكته دوم واژه « أَقْوَمُ» است كه از واژه قیام است و قیام در برابر قعود است. قرآن هدایتگر ملتی است كه آن ملت « أَقْوَمُ» است؛ یعنی ملتی كه در حال حركت و جنب و جوش و به سوی كمالات حركت‌كننده است.

معارف قرآن هم فردی و هم اجتماعی است

وی تأكید كرد: باید توجه داشت مجموعه معارفی كه خداوند در قرآن كریم توسط امین وحی بر قلب رسول مكرم اسلام(ص) بیان فرموده است گاهی متوجه فرد است و تكالیف فردی را به اشخاص گوشزد و یادآوری و تذكر می‌دهد؛ مثل وجوب نماز كه هر فردی مخاطب خداوند متعال است اما گاهی مخاطب فرد نیست و تكلیف متوجه جامعه است.

منتظری ادامه داد: خداوند در این معارف كلیه روابط فرد یا سایر افراد اعم از مسلمان و غیرمسلمان را مشخص می‌كند و در یك جمله مجموعه معارف قرآنی همه زوایای زندگی انسان را از قبل از مرگ تا مرگ فرا می‌گیرد،‌ حتی قبل از مرگ پدر و مادری كه فرزندی از آن‌ها متولد می‌شود برای تولد فرزندشان باید یك نكاتی را رعایت كنند تا فرزند فرزند صالحی شود.

دادستان كل كشور اضافه كرد: مسائلی كه مجموعه قرآن در بر می‌گیرد اعم از مسائل اخلاقی، معنوی، روحانی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و غیره یعنی آنچه كه در زندگی انسان به‌عنوان یك مؤلفه موثر می‌‌تواند حركت انسان را تعیین كند، است و تمام این ابعاد و زوایای زندگی انسان در معارف دینی و در قرآن دیده شده است.

وی همچنین حدیث ثقلین پیامبر مكرم اسلام(ص) گفت: اینكه پیامبر(ص) فرمود از قرآن و اهل بیت(ع) جدا نشوید و هر دو را با هم داشته باشید و در بین شما این دو یادگار را می‌گذارم برای این است كه قرآن صامت نیازمند تفسیر قرآن ناطق است و این اهل بیت(ع) عصمت و طهارت بودند كه می‌توانند قرآن را تببین و تفسیر كنند.

قرآن و امامت لازم و ملزوم یكدیگرند

منتظری بیان كرد: امام جامعه را به سمت معارف دین و این بحر مواج معارف آسمانی هدایت می‌كند كه جامعه بتواند حیات و زندگی واقعی خود را از قرآن و معارف دین بگیرد و قرآن هم هدایت به امام می‌كند، لذا این دو لازم و ملزوم با یكدیگر هستند؛ یعنی امامت بدون قرآن و قرآن بدون امامت نمی‌تواند سعادت انسان را تأمین كند.

دادستان كل كشور همچنین گفت: از زمان پیامبر اكرم(ص) مشاهده كردیم كه عده‌ای در برابر قرآن به مقابله برخاستند هم در زمان حیات پیامبر(ص) و هم بعد از آن و این خط تقابل با قرآن و اسلام همچنان ادامه داشته و دارد و تا آمدن منجی عالم بشریت. ادامه خواهد داشت.

وی به وظایف مسلمانان در این زمینه اشاره كرد و گفت: طبق روایات اسلامی، جبرئیل بر حضرت زهرا(س) وارد می‌شده است؛ یعنی این حضرت دارای چنین جایگاهی بود كه جبرئیل بر او نازل می‌شد اما آن چیزی كه فوق‌العاده آن حضرت را آزرد كه تا به  امروز هم آثار و تبعات آن را مشاهده می‌كنیم این بود كه بین این دو یادگار پیامبر؛ قرآن و اهل بیت(ع) جدایی افكندند.

منتظری یادآور شد: مخفی بودن قبر حضرت زهرا(س) امروز خود دلیلی است كه آن حضرت از آن جریان انحرافی چنان آزرده خاطر شد كه نخواستند در نماز بر بدنش و تشییع پیكر مطهرش حضور یابند و این درس بزرگ و پیام بسیار عمیقی بود كه حضرت زهرا(س) داد.

دادستان كل كشور ادامه داد: امروز آن جریان همچنان در بین امت اسلامی تلاش می‌كند كه واقعیت‌ها و حقایق را به گونه دیگری جلوه دهد، همان‌گونه كه مسلمانان صدر اسلام و زمان حیات حضرت علی(ع) و امام حسن مجتبی(ع) و امام حسین(ع) و سایر ائمه با انحراف یا با تبعیتشان تاریخ‌ساز شدند امروز هم امت اسلامی با این دو امر دقیقاً مواجه هستند؛ كسانی كه با حقایق قرآن فاصله گرفتند به كجا رفتند و كسانی كه در تبعیت از قرآن و اهل بیت(ع) راه خود را ادامه دادند و امروز نیز این امر در سراسر دنیا و كشورهای اسلامی مشهود است.

چه كسانی قرآن را مهجور كرده‌اند

وی در ادامه آیاتی از قرآن كریم درباره امتی كه قرآن را مهجور كردند، برشمرد و گفت: كسانی كه آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و دشمنان قسم خورده قرآن و اسلام را تقویت می‌كنند، همچنین كسانی كه دشمنان پول امكانات و پول و دلار را برای حذف اسلام در اختیارشان می‌گذارند و این حكام سرسپرده‌ای كه در برخی از كشورهای اسلامی زمام امور امت اسلامی را به دست گرفته‌اند كه به تعبیر ترامپ گاو شیرده برای آمریكا و اسرائیل هستند و داعیه خادمین حرمین شریفین هم دارند و كسانی كه با پول‌های تزریق شده به دشمن‌ترین و نانجیب‌ترین و بی‌شرافت‌ترین انسان‌هایی كه به عنوان صهیونیسم در بین كشورهای اسلامی همانند سرطان ریشه دوانده‌اند، را تقویت می‌كنند آیا جزو افرادی نیستند كه قرآن را مهجور كردند.

منتظری در پایان گفت: امروز تکلیف امت اسلام، مقابله با صهونیسم و استكباری كه تمام توان خود را برای حذف اسلام در منطقه به كار گرفته‌، است.

انتهای پیام
captcha