اجتماع بزرگ فاطمیون در کاشمر برگزار شد/ فاطمه زهرا(س) احیاگر گفتمان ولایت در تاریخ بود
کد خبر: 3875091
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵

اجتماع بزرگ فاطمیون در کاشمر برگزار شد/ فاطمه زهرا(س) احیاگر گفتمان ولایت در تاریخ بود

گروه شهرستان‌ها ــ حضور عاشقان اهل‌بیت عصمت و طهارت اجتماع بزرگ فاطمیون در کاشمر برگزار و و شركت كنندگان در اين مراسم به سوگواری و عزاداری شهادت كوثر آل طاها، حضرت فاطمه الزهرا(س) پرداختند.

پوششی// اجتماع بزرگ فاطمیون در کاشمر برگزار شد/ فاطمه زهرا(س) احیاگر گفتمان ولایت در تاریخ بودبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی احدی، امام جمعه موقت کاشمر، امروز نهم بهمن‌ماه در حاشیه این اجتماع بزرگ که از میدان انقلاب تا امامزاده سید حمز(ع) ادامه داشت، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فاطمه زهرا(س) احیاگر یک گفتمان جدیدی به نام گفتمان ولایت در تاریخ بود و در راه آن جان خود را هم فدا کرد.

وی تصریح کرد: بدون شک برای داشتن یک جامعه فاطمی باید ابعاد قیام و نهضت فاطمی را مورد بررسی و توجه قرار داد، حضرت فاطمه زهرا(س) اول مظلومه عالم بعنوان اولین مدافع ولایت با تمام وجود از ولایت حمایت کرد.

امام جمعه موقت کاشمر اظهار کرد: نگاه خاص حضرت صديقه كبري(س) به مساله امامت و ولايت در سيره زندگی ایشان بيش از همه چيز جلوه‎گری می‎كند، ایشان با دفاع از ولايت درس تبعيت از ولی فقيه عادل و آگاه به زمان را به مسلمانان آموخت.

وی در ادامه حضرت زهرا(س) را الگوی عملی برای مسلمانان جهان بخصوص بانوان دانست و بیان کرد: بشریت باید از کردار حضرت فاطمه زهرا(س) به نحو شایسته الگوبرداری کند.

احدی بیان کرد: عبادت و شب زنده‌داری، انفاق و دستگيری از نيازمندان و بسیاری مسائل دیگر از جمله مهم ترين ويژگی‎های شخصيتی حضرت فاطمه(س) است.

در این مراسم که هیأت‌های مذهبی و حسینی کاشمر نیز حضور پرشور و باشکوهی داشتند مراسم عزاداری این بانوی بزرگ اسلام و دخت مکرم نبی اکرم (ص) برگزار شد.

گفتنی است، مشابه چنین برنامه‌هایی نیز امروز در شهرستان‌های بردسکن و خلیل‎آباد به همت هیأت عزاداری و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

پوششی// اجتماع بزرگ فاطمیون در کاشمر برگزار شد/ فاطمه زهرا(س) احیاگر گفتمان ولایت در تاریخ بود

 

انتهای پیام
captcha