حضرت زهرا(س) برای حیات قرآن به شهادت رسید/ مشاركت 12 هزار نفر در مسابقات قرآن قوه قضائیه
کد خبر: 3875057
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵

حضرت زهرا(س) برای حیات قرآن به شهادت رسید/ مشاركت 12 هزار نفر در مسابقات قرآن قوه قضائیه

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) گفت: زهرای اطهر(س) اگر شهید شد به جهت زنده كردن و حیات قرآن بود و تمام سختی‌هایی كه كشید برای این بود كه كلام خدا را بر عالم جاری گرداند.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد مسعود معصومی لاری، معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه امروز، 9 بهمن‌ماه در مراسم افتتاحیه مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه كه هم‌اكنون در شیراز در حال برگزاری است، ابتدا فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا(س) را تسلیت گفت و افزود: زهرای اطهر(س) بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص)، چند صباحی بیشتر در حیات نبودند، اگرچه سختی‌های فراوانی را متحمل شدند.

وی با تصریح اینكه حضرت زهرا(س) هیچ ادعایی نداشتند، گفت: آن حضرت بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) بیش از 90 روز در قید حیات نبودند ولی در این مدت یك رسالت بسیار بزرگی را بر دوش كشید.

معصومی لاری بیان كرد: زهرای اطهر(س) اگر شهید شد به جهت زنده كردن و حیات قرآن بود و تمام سختی‌هایی كه كشید برای این بود كه كلام خدا را بر عالم جاری گرداند.

معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه اظهار كرد: بعد از جریان خلافت و آن برنامه‌هایی كه با رحلت پیامبر مكرم(ص) آغاز شد، زهرای اطهر(س) برای جلوگیری جدایی قرآن و عترت جان شریف خود را گذاشت و به حضرت علی(ع) فرمود كه من هیچ چیز دیگر ندارم و هرچه داشتم و در توانم بود برای تو گذاشتم تا دین و قرآن را زنده كنم.

وی با تأكید بر اینكه اگر سخن از هدایت، جهاد، تعالی بشر و اخلاق است، همه یكسر در قرآن هست و همه این مكارم و فضایل بشری جز با همراهی قرآن و عترت امكان‌پذیر نیست، گفت: زهرای اطهر(س) تمام هم و غم و جان خودش را برای حیات بخشیدن به همه فضائل بشری در میان مردم و امت اسلامی فدا كرد.

معصومی لاری ادامه داد: اینكه زهرای اطهر(س) برای فدك بجنگد و یا آسیبی به جسم او وارد شود و برای حق علی(ع) تلاش كند، این تعابیر برای آن حضرت كوچك است زیرا همه آنچه حضرت زهرا(س) برای آن جنگید، همان است كه پیامبر(ص) برای آن جنگید و تمام ائمه اطهار(ع) در این راه به شهادت رسیدند و اگر حضرت مهدی(عج) بیاید، این كلام را در جامعه بشری دوباره زنده می‌كند و این همان مسیری است كه حضرت زهرا(س) آن را زنده كرد.

معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه یادآور شد: اگر حضرت زهرا(س) سخن از غدیر می‌گوید برای حیات قرآن است، ضمن اینكه باید بدانیم قرآن بی‌عترت، قرآن نیست و از میان خودش همه جور انسان می‌تواند پرورش یابد و امروز نمود روشن و واضح این مسئله را در جریان‌های انحرافی موجود در جهان از طالبان و داعش و جریانات منحرفی كه به نام دین حركت كرده‌اند، مشاهده می‌كنیم.

وی با بیان اینكه حضرت زهرا(س) آمد تا به همه عالم بگوید، جریان داعشی یك جریانی است كه قرآن را از عترت جدا كرده‌اند، روایتی از امام صادق(ع) را یادآور شد و گفت: امام صادق(ع) فرمودند وقتی فرزندم مهدی(عج) بیاید بیش از پیامبر(ص) در راه گسترش اسلام سختی تحمل می‌كند، زیرا پیامبر اكرم(ص) با افرادی مبارزه می‌كرد كه كافر و بت‌پرست بودند اما فرزندم از این جهت بیشتر سختی می‌كشد كه با كسانی درگیر می‌شود كه نام قرآن و خدا را شعار خودشان قرار داد‌ه‌اند.

 معصومی لاری ادامه داد: این جریان چنان خطرناك است كه چنانچه دستشان برسد همه چیز را بر سر آن می‌گذارند و حركت‌های انتحاری همه در مسیر غفلت و جنایت و مسیری كه بشر هیچگاه نمی‌تواند از آن‌ها آسوده بماند، از همین جریان انحرافی برگرفته شده است.

معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه با تأكید بر اینكه حضرت زهرا(س) آمده است با تمام قدرت، یك تنه این جریانات را در طول تاریخ مفتضح كند، گفت: در طول تاریخ هیچ جریان شیعه‌ای جریان فسادگر در دنیا نبوده است بلكه همواره مدافع دین بوده است، شاید انحرفاتی داشته باشد اما هیچگاه داعش از میان تشیع بلند نشده است.

وی با اینكه سرگذشت تشیع مبارزه با ظلم و جور بوده است و اگر ائمه حركت كرده‌اند برای تعالی آموزه‌های قرآن و حركت بشری بوده است، گفت: كسانی كه حضرت علی(ع) را به شهادت رساندند، شقی‌ترین مردمان دوران بوده‌اند و این تعابیری است كه رهبر معظم انقلاب برای شهادت سردار دل‌ها به كار بردند.

معصومی لاری ادامه داد: وقتی این قیاس را انجام می‌دهیم می‌بینیم آن كسی كه علی(ع) را شهید می‌كند چقدر باید شقاوت داشته باشد؛ هرچقدر علی(ع) بزرگ است او شقی و پست است و در روایت داریم كه علی(ع) به دست شقی‌ترین آدم شهید شد.

معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه اظهار كرد: زهرای اطهر(س) خود را فدای علی(ع) كرد برای اینكه قرآن را از كار نیندازند و داعشی‌ها نیایند و شعار دین دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری این مسابقات اشاره كرد و گفت: اگر دستگاه قضایی به جریان توسعه قرآنی اهتمام دارد برای این است كه تمام فضائل در پناه این حركت تقویت می‌شود و جهاد و جهادگری، سلامت و تعالی اخلاقی در دستگاه قضایی در این راستا تقویت می‌شود انسان‌های زمان خودشان را بشناسند.

معصومی لاری با بیان اینكه قاری قرآن كسی نیست كه از زبان خودش دور بماند، اگر در پرتو عترت حركت كند، گفت: امسال در این مسابقات قرآن را در كنار عترت و حفظ موضوعی قرار دادیم زیرا اگر كسی قرآن داشت، عترت هم دارد و اگر كسی عترت نداشت، قرآن هم ندارد و ما نیز در دستگاه قضا این قدم را برداشته‌ایم.

معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه از مشاركت قریب 12 هزار نفر در سراسر كشور در این دوره از مسابقات خبر داد و گفت: بیش از 8 هزار نفر در مسابقات كتبی شركت كردند و برگزیدگان مراحل قبل به این مرحله راه پیدا كردند و حدود 30 نفر در آزمون مفاهیم و همین تعداد برای حفظ موضوعی در این مرحله شركت می‌كنند.

وی اظهار كرد: یكی از ویژگی‌های این دوره از مسابقات آن است كه امسال ملزم كردیم تا تمام برگزیدگان یك مربی داشته باشند و از سال آینده اگر تیمی مربی نداشته باشد و خود را ارتقا ندهد، از شركت در مسابقات محروم خواهد ماند زیرا غرض این نیست كه صرفاً یك تشریفاتی داشته و مسابقاتی برگزار شود و ما حتماً باید همواره در حال ارتقای سطح برگزاری مسابقات باشیم و این ممكن نیست مگر با كمك همه مربیان.

معصومی لاری با بیان اینكه سطح مسابقات به حدی رسیده است كه باید كم كم به تربیت داوران قرآنی در دستگاه قضایی بپردازیم كه از سال آینده انجام خواهیم داد، گفت: برخی از برگزیدگان مسابقات كشوری قرآن از جمله برگزیدگان مسابقات قرآن قوه قضائیه بوده‌اند.

وی با تأكید بر اینكه امروز جامعه ما زیر سایه ولایت و قرآن و عترت با قدرت و عزت حركت خواهد كرد، گفت: حركت قرآنی یعنی حركت اجتماعی، دینی، معنوی و جهادگونه و اگر ریاست دستگاه قضایی بر حركت جهادی در عرصه فعالیت‌های قضایی در این دستگاه تأكید می‌كند، بستر این حركت و زیرساخت آن تقویت روحیه جهادی در میان جامعه خانواده دستگاه قضایی است و این نیست مگر به گسترش فعالیت‌های قرآنی.

انتهای پیام
captcha