یادواره سردار شهید سلیمانی و شهدای قرآنی مدافع حرم فارس برگزار شد
کد خبر: 3874999
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱

یادواره سردار شهید سلیمانی و شهدای قرآنی مدافع حرم فارس برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ یادواره سردار شهید قاسم سلیمانی و شهدای قرآنی مدافع حرم استان فارس با حضور و تجلیل از خانواده‌های این شهدا در استهبان برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، یادواره سردار شهید قاسم سلیمانی و شهدای قرآنی مدافع حرم استان فارس عصر امروز، 8 بهمن‌ماه در شهرستان استهبان برگزار شد.

این یادواره به‌منظور بزرگداشت شهدای قرآنی مدافع حرمی كه تاكنون شناسایی شده‌اند شامل شهیدان محسن ماندنی، عبدالكریم پرهیزگار، عباس حسینی، علیرضا یعقوبی از شیراز؛ علیرضا قلی‌پور از قیرو كارزین؛ محمد مسرور از كازرون؛ مجتبی ذوالفقاری از جهرم؛ محسن الهی از استهبان و مهرداد قاجاری و ستار محمودی از ممسنی برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی خاوری، امام جمعه استهبان در این مراسم گفت: یاد شهدا موجب ارتقای روحی انسان و تقرب او به خدا می‌شود.
ئیی ادامه داد: شهدای مدافع حرم در راه خدا و با بینش توجه و توسل به اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) و برای پاسداری از حرم‌های شریف عراق و سوریه جان خود را فدا کردند و به همین دلیل از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند.
امام جمعه استهبان افزود: پژوهشگر، مربی و معلم قرآن بودن این شهدا از ویژگی‌های این شهداست که هم در زمینه نظری به دانش‌آموزی و دانش‌افزایی قرآن پرداختند هم به شکل عملی به دانش قرآنی خود عمل کردند و گرامی‌داشت یاد و راه آن‌ها توجه ما را به برنامه‌های قرآنی و عمل به معارف این کتاب آُسمانی نزدیک‌تر خواهد کرد.
بهروز مرامی، معاون هنری و سینمایی اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این یادواره با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: اساساً وقتی می‌خواهیم در مورد هنر سخن بگوییم، چیزی بالاتر و والاتر از شهادت را نخواهیم یافت.
وی ادامه داد: وقتی کسی به درجه آفرینش هنری می‌رسد او را هنرمند می‌خوانیم؛ این یعنی رسیدن به درجه خودآگاهی که با پاکی هنرمند در هم می‌آمیزد و اثری هنری خلق می‌گردد. شهید از این هنرمندان نیز بالاتر است زیرا الهام‌بخش هنر هنرمند می‌شوند. شهید به جایی می‌رسد که روحش بر جسمش مقدم شده و این هنر شهید است.
معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: شهدای مدافع حرم به دلیل داشتن بینش دوراندیشانه‌شان از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند. همان بینشی که آن‌ها را دورتر از مرزهای کشور خود به دفاع از امنیت و اقتدار مردم‌شان برد. آنگاه که دشمن پشت مرزهای کشور است همگان می‌دانند که تکلیف‌شان دفاع است، اما اینان به درستی خطر را دورتر از شهر و دیار و کشور خود شناختند و حس کردند و به رودرویی با آن شتافتند.
وی یادآور شد: خون شهید سلیمانی نه تنها تبلیغات آمریکا و ایادی او را در کشور ما و کشورهای همسایه از بین برد که چشم‌های ما را باز کرد.

هنوز برای انقلاب كاری نكرده‌ایم
مرامی با بیان اینكه ما مسئولین برای شهدا و انقلاب کاری نکرده‌ایم. در حالی که فرصت خدمت داریم و این فرصت‌ها به ویژه در پی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی ما را بیدار کرد تا شاید متوجه شویم که باید خدمت کنیم، گفت: وقتی می‌خواهیم در مورد شهدا کاری کنیم به آن رفع تکلیفی نگاه می‌کنیم در حالی که یاد شهدا پیوند مردم است و جزو منظومه اقتدار ماست.
وی به پیوند حوزه و دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: ما هنوز هیچ واحد منسجم عملی درباره هنر دینی نداریم. اگر وحدت حوزه و دانشگاه شکل بگیرد و روح و ماهیت دینی در کالبد بی‌جان هنر و علوم انسانی دمیده شود، تحول بزرگی ایجاد خواهد شد.
معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اضافه کرد: وقتی با بزرگان هنری به گفت‌وگو بنشینیم متوجه می‌شویم که تئوری‌های غربی هیچ‌گاه ما را به نتیجه نخواهند رساند بلکه باید رجعت به خودمان کنیم، خود ایرانی اسلامی شیعی‌ جعفری‌مان.
یادآور می‌شود، پایان‌بخش این مراسم تجلیل از 10 خانواده شهید قرآنی مدافع حرم استان فارس بود.

انتهای پیام
captcha