سوگواری فاطمی در 200 بقعه متبركه فارس/ 5 موكب در شیراز برپا شد
کد خبر: 3874991
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶

سوگواری فاطمی در 200 بقعه متبركه فارس/ 5 موكب در شیراز برپا شد

گروه اجتماعی ـ معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس از اجرای سوگواری‌های فاطمی در بیش از 200 بقعه متبركه این استان خبر داد و گفت:‌ این مراسم‌ از 5 تا 9 بهمن‌ماه جاری در بقاع متبركه برگزار می‌شوند.

حجت‌الاسلام رحیم صفری گرائی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س) گفت: مراسم‌های سوگواری فاطمی از روز شنبه، 5 بهمن‌ماه جاری در بیش از 200 بقعه متبركه این استان آغاز شده است.
وی با بیان اینكه این مراسم‌ها تا 9 بهمن‌ماه جاری ادامه خواهند داشت، افزود: به‌منظور اجرای برنامه‌های سوگواری فاطمی با عنوان سوگواره «یاس نبوی» 250 مبلغ به نقاط مختلف استان فارس اعزام شده‌اند كه از این تعدا 150 نفر از قم و 100 نفر از شیراز اعزام شده‌اند.
صفری گرائی همچنین از برپایی 5 موكب در شیراز خبر داد و گفت: به‌مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا(س) موكب‌‌های پذیرایی از سوگواران در 5 نقطه شیراز برپا شده‌اند.
معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس به تشریح مكان‌های قرارگیری این موكب‌ها پرداخت و گفت: یك موكب در مقابل ورودی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) باب‌الرضا، یك موكب در بلوار سرداران، موكب دیگر در مقابل دانشكد علوم قرآنی، یك موكب در حرم علی‌بن حمزه(ع) و همچنین یك موكب نیز در فرودگاه شیراز برپا شده‌اند.
وی با بیان اینكه موكب فرودگاه شیراز به نام سپهبد شهید قاسم سلیمانی نامگذاری شده است، گفت: این موكب‌ها از روز یكشنبه، 6 بهمن‌ماه آغاز به كار كرده و تا روز پنج‌شنبه 10 بهمن‌ماه فعالیت خواهند داشت.
صفری گرائی اظهار كرد: علاوه بر این‌ها صبح فردا همزمان با سالروز شهادت بانوی دو عالم، مراسم سوگواری و تشییع نمادین حضرت زهرا(س) از میدان اطلسی به طرف حرم علی‌بن حمزه(ع) شیراز برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس ادامه داد: همچنین در ساعت 9 صبح فردا هیئات مذهبی در مسجد وكیل تجمع كرده و از آنجا به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) حركت خواهند كرد.

انتهای پیام
captcha