«فهما»؛ گامی مؤثر برای تبیین جایگاه كانون‌های مساجد
کد خبر: 3874979
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴

«فهما»؛ گامی مؤثر برای تبیین جایگاه كانون‌های مساجد

گروه فرهنگی ـ دبیر اجرایی شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس، اجرای رویداد ملی «فهما» را گامی موثر در تبیین جایگاه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در کشور دانست.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، صابر سهرابی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، 8 بهمن‌ماه گفت: رویداد ملی «فهما» طرحی بود که از سوی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور به شورای سیاستگذاری کانون‌های مساجد ارائه و تصویب شد و هم‌اکنون با همکاری بیش از ۲۵ هزار کانون در حال برگزاری است.
وی با اشاره به مشارکت بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ کانون فرهنگی ـ هنری مساجد استان فارس در اجرای رویداد ملی «فهما»، گفت: در قالب این طرح فعالیت‌های کانون‌ها در سامانه «بچه‌های مسجد» ثبت می‌شود که از این رهگذر می‌توان با احصای برنامه‌ها و آنالیز داده‌ها برنامه‌ریزی‌های مدون و موثری را برای ارتقای سطح فعالیت‌ها انجام داد.
سهرابی، اجرای رویداد ملی «فهما» را گامی موثر در تبیین جایگاه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در کشور دانست و گفت: مزایای بی‌شماری را می‌توان از اجرای این طرح متصور شد که از آن جمله می‌توان رونق بخشی فعالیت‌های فرهنگی ـ هنری در سطح استان را شاهد باشیم.
وی بر استفاده از ظرفیت کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری تأکید کرد و گفت: از کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد می‌توان به‌عنوان بازوان اجرایی رویدادهای بزرگ فرهنگی و هنری بهره برد زیرا در دورترین نقاطی که حتی شعبه‌ای از نهاد های دولتی مستقر نیستند، در مساجد شاهد راه‌اندازی کانون فرهنگی ـ هنری هستیم و این در جای خود ظرفیت مهمی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به تاثیر تداوم اجرای رویداد ملی «فهما» در سال‌های آتی گفت: این رویداد می‌تواند با کشف استعدادهای فرهنگی و هنری و احصای آمار فعالیت‌های اجرایی می‌تواند زمینه احیای کارکردهای فراموش شده مساجد را فراهم آورد.
دبیر اجرایی شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان فارس بر همکاری نهادهای عضو در معرفی این رویداد ملی تاکید کرد و گفت: آمار به دست آمده از ثبت فعالیت‌های اجرایی کانون‌های مساجد امکان رصد، پایش و ارزیابی را دارد که می‌تواند در تصمیم‌گیری صحیح و موثر یاری‌گر مسئولان و متولیان نهادهای فرهنگی و مذهبی باشد و این ظرفیتی است که نباید از آن غافل شد.

انتهای پیام
captcha