7000 هیئت مذهبی فارس؛ میزبان سوگواران فاطمی/ تجمع عزاداران در حرم شاهچراغ(ع)
کد خبر: 3874932
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹

7000 هیئت مذهبی فارس؛ میزبان سوگواران فاطمی/ تجمع عزاداران در حرم شاهچراغ(ع)

گروه اجتماعی ـ رئیس شورای هیئات مذهبی فارس از برگزاری مراسم سوگواری فاطمی توسط 7 هزار هیئت مذهبی در سطح این استان خبر داد و گفت: تجمع هیئات مذهبی و سوگواران فاطمی صبح فردا در حرم شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد.

رضا محمدیان، رئیس شورای هیئات مذهبی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا(س) گفت: به‌مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت بانوی دو عالم مراسم‌های سوگواری به‌همت 7 هزار هیئت مذهبی فارس در نقاط مختلف استان برگزار می‌شوند.
وی با بیان اینكه 750 هیئت مذهبی شیراز نیز این مراسم‌ها را با قوت هرچه تمام‌تر برپا می‌كنند، افزود: مراسم‌های سوگواری فاطمی امشب، صبح فردا و فردا شب در تمام نقاط استان فارس برگزار می‌شوند.
محمدیان به تشریح برنامه‌های ویژه هیئات مذهبی شیراز در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) پرداخت و گفت: صبح فردا، 9 بهمن‌ماه جاری مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) قریب 30 هیئت مذهبی شیراز در آرامگاه نور و فاطمیه گردهم می‌آیند.
رئیس شورای هیئات مذهبی فارس ادامه داد: بانوان در آرامگاه نور و آقایان در فاطمیه شیراز گردهم آمده و به سوگواری می‌پردازند و بعد از آن رأس ساعت 10:20 صبح به‌صورت دسته‌های عزاداری به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) حركت می‌كنند.
وی اظهار كرد: علاوه بر این‌ها گروهی از عزاداران شامل بانوان و آقایان از حوزه‌های علمیه الزهرا(س) و قائمیه از خیابان قاآنی كهنه شیراز به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) حركت می‌كنند و گروهی دیگر نیز از میدان شهدا به سمت حرم شاهچراغ(ع) حركت می‌كنند.
محمدیان از برپایی سوگواری یكپارچه هیئات مذهبی و سوگواران فاطمی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) خبر داد و گفت:‌ این مراسم تا هنگام اقامه نماز ظهر و عصر در حرم مطهر ادامه خواهد داشت.
رئیس شورای هیئات مذهبی فارس یادآور شد: علاوه بر این‌ها هیئات مذهبی دیگری نیز از صبح فردا در نقاط مختلف شهر مراسم سوگواری برپا می‌كنند به عنوان مثال دسته‌های عزاداری هیئت مذهبی مسجد امیرالمؤمنین(ع) و مسجد امام حسن مجتبی(ع) از خیابان همت جنوبی به سمت میدان معلم حركت كرده و در آنجا به سوگواری می‌پردازند و بعد از آن به مساجد خود باز خواهند گشت.
وی با بیان اینكه چنین كاری در شهرك‌های مختلف شیراز نیز انجام می‌شود، گفت: فردا شب تجمع برخی از هیئات مذهبی در هیئت جان‌نثاران امام حسین(ع) واقع در پشت ارگ كریم‌خانی برگزار خواهد شد.
محمدیان با تصریح اینكه این مراسم‌ها در تمام شهرستان‌ها برگزار می‌شوند، گفت: در برخی از شهرستان‌های دسته‌های عزاداری از مساجد و تكایا به سمت بقاع متبركه حركت می‌كنند.

انتهای پیام
captcha