زلزله آسیبی به زیرساخت‌های «خان‌زنیان» وارد نكرد
کد خبر: 3874893
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱

زلزله آسیبی به زیرساخت‌های «خان‌زنیان» وارد نكرد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با اشاره به وقوع زلزله ۵.۴ ریشتری در خانه‌زنیان گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ آسیبی به زیرساخت‌ها، به ویژه تاسیسات راه، آب، برق، گاز و ... گزارش نشده است.

به گزارش ایكنا از فارس، رحیم آزادی، مدیركل مدیریت بحران استانداری فارس امروز، 8 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران به تشریح آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده خان‌زنیان پرداخت و گفت: علی‌رغم وقوع زمین لرزه ٥.٤ ریشتری در منطقه خانه‌زنیان، خوشبختانه تاکنون هیچ آسیبی به زیرساخت‌ها، به ویژه تاسیسات راه، آب، برق، گاز و ... گزارش نشده است.

وی افزود: پس از وقوع زمین لرزه عصر دوشنبه، 7 بهمن ستاد مدیریت بحران استان فارس تشکیل جلسه داد و دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی با فاصله اندکی به منطقه وارد و مستقر شدند و ارزیابی‌ها و خدمات‌رسانی‌ها را آغاز کردند.

آزادی ادامه داد: تعدادی از خانوارهای ساکن شهر خانه‌زنیان که خانه‌های آن‌ها آسیب جزئی دیده یا دچار وحشت شده بودند با همکاری نیروهای هلال‌احمر و ایجاد کمپ‌های اسکان موقت در چند مسجد اسکان داده شدند و خانوارهای روستاهای اطراف این شهر نیز به لحاظ اسکان و لوازم و مایحتاج اولیه، پوشش مناسبی داده شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس یادآور شد: ارزیابان جمعیت هلال احمر و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از ابتدای این حادثه طبیعی تاکنون در محل برای برآورد میزان خسارت‌ها حضور دارند و امیدوار هستیم که تا امروز میزان خسارت‌های ریالی را اعلام می‌کنند.

حسین درویشی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان فارس نیز از احداث کمپ برای استقرار خانوارها در منطقه زلزله‌زده خانه‌زنیان خبر داد و گفت: هلال‌احمر استان فارس در محل مسجد امیرالمؤنین(ع) و منطقه خطیری بخش خان زنیان کمپ اسکان موقت دایر کرده است.

وی اضافه کرد: کار توزیع اقلام زیستی شامل پتو، موکت، والور و بسته های غذایی ۲۴ ساعته بین ساکنان منطقه زلزله زده خانه زنیان انجام شده است.

مدیرعامل هلال‌احمر فارس گفت: هم‌اکنون ۱۰۰ نیروی امدادی متخصص در قالب تیم‌های ارزیاب، اسکان اضطراری و فرماندهی عملیات در منطقه برای ارائه خدمات امدادی مستقر است.

انتهای پیام
captcha