برخی مدیران شرکت‌های هواپیمایی دغدغه دین ندارند
کد خبر: 3874875
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱

برخی مدیران شرکت‌های هواپیمایی دغدغه دین ندارند

گروه اجتماعی ــ قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس با گلایه از عدم توجه برخی از شركت‌های هواپیمایی به اوقات شرعی، گفت: برخی از مدیران هواپیمایی كشور مؤمن هستند، اما دغدغه دین ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی سقاچی، قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، از عدم توجه برخی از شركت‌های هواپیمایی به اوقات شرعی و به خصوص اقامه نماز صبح انتقاد كرد و گفت: متأسفانه آنچه كه امروز از وضعیت پروازها مشاهده می‌كنیم نشان می‌دهد كه مدیران هواپیمایی كشورمان مؤمن هستند اما دغدغه دین ندارند.

وی افزود:‌ در ساعت 5:30 روز یكشنبه، 6 بهمن‌ماه جاری با یكی از هواپیماهای شركت‌های هوایی ایران به تهران عزیمت داشتیم؛ در آن روز ساعت 5:30 صبح اذان صبح بود كه در ساعت 5:25 صبح اعلام كردند سوار هواپیما شویم و وقتی به تهران رسیدیم ساعت 7:09 صبح بود كه آفتاب طلوع كرده بود.

سقاچی ادامه داد: در آن روز وقتی وارد هواپیما شدیم، اذان صبح شروع شد و مهماندار برای بنده و مدیر ستاد اقامه نماز استان سجاده آورد و ما هم نمازمان را در باند فرودگاه شیراز اقامه كردیم اما وقتی به تهران رسیدیم آفتاب طلوع كرده بودیم و در نتیجه نماز صبح 162 نفر مسافر دیگر این پرواز قضا شده بود.

قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس اضافه كرد:‌ این‌ اتفاق در حالی رخ داد كه وزارت راه و شهرسازی بخشنامه‌ كرده است كه نیم ساعت قبل و نیم ساعت بعد از اذان صبح هیچ پروازی انجام نشود ولی كسی این كار را انجام نمی‌دهد.

وی به آیه 41 سوره حج اشاره كرد و گفت: خداوند در این آیه قرآن تأكید فرموده است كسی كه مدیر شد باید نماز را اقامه كرده و زكات را احیا و امر به معروف و نهی از منكر كند اما مدیران هواپیمایی نه به آیه قرآن،‌ نه به روایات اسلامی و نه به بخشنامه دولت توجهی ندارند.

سقاچی یادآور شد: سال گذشته نیز چنین مشكلی وجود داشت كه من مصاحبه‌ای انجام دادم و به شدت از این وضعیت انتقاد كردم اما آقایان گفتند كه چنین چیزی نیست در صورتی كه خودم در هواپیما حضور داشتم و از نزدیك شاهد این بی‌توجهی‌ها بودم و بعد از این قضایا مدتی بخشنامه اجرایی شد اما دوباره گویا این بخشنامه به فراموشی سپرده شده است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس تأكید كرد: سئوالی كه باید از آقایان پرسید این است كه جوابگوی 162 نفری كه نماز صبحشان قضا شد، چه كسی است و كسانی كه حق نماز را ضایع كردند باید به درگاه خداوند جواب دهند.

انتهای پیام
captcha