اعلام رتبه مؤسسه بحرالقرآن شهر قدس در آزمون سراسری قرآن
کد خبر: 3874820
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۲

اعلام رتبه مؤسسه بحرالقرآن شهر قدس در آزمون سراسری قرآن

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مؤسسه بحرالقرآن شهر قدس با جذب بیش از 180 شرکت‌کننده در آزمون سراسری قرآن و عترت کشور حائز رتبه پنجم شد.

به گزارش ایکنا؛ آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن هر ساله از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود. 

آزمون سراسری قرآن و عترت امسال در گروه‌های حفظ قرآن کریم(۱۰ رشته)، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم(۲ رشته)، معارف اهل بیت(۲ رشته) و آموزش‌های الکترونیک(۲ رشته) برگزار می‌شود.

از جمله رشته‌های این مسابقات در هجدهمین دوره می‌توان به رشته‌های تفسیر سوره بقره، ترجمه و درک معانی سوره بقره، حفظ و ترجمه نهج‌البلاغه، حفظ و ترجمه صحیفه سجادیه و نیایش‌های امام سجاد(ع)، حفظ جزء ۳۰، حفظ جزء اول، حفظ سوره بقره، حفظ پنج جزء اول، حفظ ۱۰ جزء اول، حفظ ۱۵ جزء اول، حفظ ۲۰ جزء اول، حفظ ۲۵ جزء اول، حفظ کل قرآن،‌ سبک زندگی و سیره معصومین(۱ و ۲) و روخوانی قرآن اشاره کرد.

بر اساس اعلام ستاد اجرایی آزمون سراسری قرآن و عترت، مؤسسه بحرالقرآن شهر قدس در میان مؤسسات مجری، موفق به کسب رتبه پنجم در سطح استان تهران و شهرقدس نیز چهارمین شهرستان برتر استان شناخته شد.

نرگس کرمی، مدیر مؤسسه بحرالقرآن شهر قدس گفت: این مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت از سال 1388 با کسب مجوز از سوی سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت خود را با هدف ترویج فرهنگ قرآن کریم آغاز کرد و هم اکنون کلاس‌های آموزش قرآن در رشته‌های حفظ، قرائت و روخوانی را برگزار می‌کند، همچنین برنامه‌های فرهنگی و هنری را به عنوان تکمیل‌کننده دوره‌های آموزشی برای همه کودکان و نوجوانان ارائه می‌دهد.

یادآور می‌شود، مؤسسه بحرالقرآن شهر قدس در خیابان ۴۵ متری انقلاب، روبه‌روی آتش‌نشانی، نبش کوچه شهید محمدی، پلاک ۳ قرار داد.

انتهای پیام
captcha