10 مسجد برتر فارس در رویداد ملی «فهما» معرفی شدند
کد خبر: 3874668
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶

10 مسجد برتر فارس در رویداد ملی «فهما» معرفی شدند

گروه فرهنگی ـ مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس با اشاره به اجرای رویداد ملی «فهما» در سطح كانون‌های این استان گفت: تاكنون 10 مسجد استان فارس بالاترین امتیاز را در این رویداد كسب كرده‌اند كه طی مراسمی در روز 18 اسفندماه از آنان تقدیر خواهد شد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس امروز، 7 بهمن‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با بیان اینكه رویداد ملی «فهما» از سال جاری در سطح كانون‌های مساجد اجرا می‌شود، گفت: فهما مخفف پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران است.
وی با بیان اینكه تاكنون فعالیت‌های چشم‌گیری در بخش فهما در سطح مساجد استان داشته‌ایم، گفت: تاكنون 10 مسجد استان فارس بالاترین امتیاز را در این بخش كسب كرده‌اند كه شامل كانون شهید حسین عبداللهی مسجد امام حسین(ع) شهرك سعدی شیراز، كانون آرمان شهر مهدوی حسینیه امام خامنه‌ای شیراز، كانون سفیران نور مسجد جامع سیوند مرودشت، كانون منتظران نور مسجد جامع شهرستان جهرم، كانون منتظران ظهور مسجد الزهرا(س) روستای سیف‌آباد كازرون، كانون بصیرت مسجد امام خمینی(ره) قیر و كارزین، كانون سیدالشهدا(ع) مسجد جامع شهدای كازرون، كانون فداییان ولایت مسجد امام رضا(ع) شهرستان اقلید، كانون عاشوراییان مسجد سیدالشهدا(ع) از شهرستان مهر و كانون فاطمةالزهرا(س) مسجد فاطمةالزهرا(س) شیراز هستند.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس ادامه داد: این كانون‌های برتر در روز 18 اسفندماه، مصادف با سالروز تأسیس كانون‌های مساجد مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.
وی با بیان اینكه این رویداد به‌صورت ملی است، افزود: 25 هزار كانون مساجد در سطح كشور فعالیت می‌كنند كه این تعداد در سطح استان فارس بیش از یك هزار و 200 كانون است كه سال‌ها فعالیت‌های اعضای این كانون‌ها در هیچ جا ثبت نشده و مورد رسیدگی و ارزیابی قرار نمی‌گرفت.
امیدی، مسجد را مردمی‌ترین نهاد نظام جمهوری اسلامی دانست و اجرای رویداد ملی «فهما» را گامی در جهت تحقق دولت الكترونیك دانست كه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این راستا با آن موافقت كرده است و ادامه داد: فهما یك رسانه منسجم، هماهنگ، آنلاین و به روز در رابطه با فعالیت‌های مساجد است.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس اظهار كرد: «فهما» دارای آثار زیادی است و یكی از این بركات آن است كه می‌توانیم فعالیت دورافتاده‌ترین كانون‌های مساجد كشور را مشاهده كنیم. همچنین مزیت دیگر این است كه ایده‌های تازه و نو برای جذب به مساجد احصا می‌شود.
وی با بیان اینكه اخیراً اولین كتاب ایده‌پردازان مسجدی به چاپ رسیده است كه ایده‌های نو و بر اساس شرایط روز برای نسل جوان در آن جمع‌آوری شده است، گفت: این كتاب در اختیار اركان مختلف مساجد اعم از ائمه جماعات، كانون‌های فرهنگی و پایگاه‌های مقاومت بسیج قرار داده می‌شود.
امیدی، یكی دیگر از فواید سامانه فهما را مشاهده فعالیت‌های هنری بچه‌های مساجد مثل سرود، تئاتر، تواشیح و غیره دانست و گفت: امروز این شرایط فراهم شده است تا فعالیت‌های كانون‌های مساجد انعكاس داده شوند و در نتیجه ستاد مركزی كانون‌های مساجد نیز می‌تواند از این فعالیت‌ها حمایت مالی كند.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس بیان كرد: با توجه به اینكه فهما بر اساس امتیازدهی كه به استان‌های مختلف انجام می‌شود، استانی كه بیشترین فعالیت در سطح مساجد را داشته باشد، به عنوان استان برتر و پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران معرفی می‌شود و در برنامه 18 اسفندماه سالروز تأسیس كانون‌های مساجد تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام
captcha