قرآنیان قوه قضائیه فردا وارد شیراز می‌شوند + اعلام جزئیات برنامه‌ها
کد خبر: 3874658
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲

قرآنیان قوه قضائیه فردا وارد شیراز می‌شوند + اعلام جزئیات برنامه‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ متسابقان مرحله كشوری هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه از فردا وارد شیراز خواهند شد.

به گزارش ایكنا از فارس، مرحله كشوری هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه طی روزهای 8 تا 10 بهمن‌ماه جاری در شیراز برگزار خواهد شد.
در این دوره از مسابقات، 200 نفر از برترین‌های مسابقات قرآن دادگستری‌های سراسر كشور در بخش‌های كاركنان و خانواده آنان و در رشته‌های مختلف قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ، اذان و مفاهیم قرآن به رقابت می‌پردازند.
متسابقان این دوره از مسابقات از فردا، 8 بهمن‌ماه وارد شیراز می‌شوند كه محل اسكان آنان هتل شیراز انتخاب شده است و اولین برنامه آنان نیز زیارت دسته جمعی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) است.
این برنامه فردا هنگام اذان و مغرب عشاء انجام می‌شود كه قرآنیان قوه قضائیه در مراسم سوگواری سالروز شهادت حضرت زهرا(س) حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) نیز شركت می‌كنند.
در حاشیه این برنامه، گردهمایی معاونان فرهنگی دادگستری‌های سراسر كشور نیز فردا در شیراز برگزار می‌شود كه این برنامه نیز با حضور آنان برگزار خواهد شد.
مراسم افتتاحیه این مسابقات ساعت 7:45 صبح روز چهارشنبه، 9 بهمن‌ماه در سالن وصال شیرازی هتل شیراز خواهد بود كه در آن حجت‌الاسلام والمسلمین سیدصدرالله رجایی‌نسب، معاون فرهنگی دادگستری فارس به خیرمقدم به میهمانان این برنامه می‌پردازد.
سخنرانی معصومی لاری، مسئول مركز دینی معاونت فرهنگی قوه قضائیه و آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس از دیگر برنامه‌های افتتاحیه خواهند بود و بعد از این مراسم نیز مسابقات رسماً آغاز خواهد شد.
این مسابقات در 4 سالن هتل شیراز به‌صورت همزمان و در بخش‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ كل، اذان، مفاهیم و حفظ موضوعی ویژه آقایان و بانوان برگزار می‌شود.
مسئول سالن آقایان در رشته‌های قرائت تحقیق، اذان و ترتیل جواد هاشم‌زاده، رشته حفظ سیدرضا نجیبی، سالن بانوان رشته‌های قرائت تحقیق، اذان و ترتیل خانم بناری و رشته حفظ شیرین فشان خواهند بود.
یكی دیگر از برنامه‌های متسابقان در عصر روز چهارشنبه، 9 بهمن‌ماه برنامه گردشگری و بازدید از آرامگاه‌های حافظ و سعدی خواهد بود.
مراسم اختتامیه مسابقات نیز در ساعت 8 صبح روز پنج‌شنبه، 10 بهمن‌ماه جاری در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) آغاز می‌شود كه در این مراسم منتظری، دادستان كل كشور؛ عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدكاظم موسوی، رئیس كل دادگستری فارس سخنرانی خواهند كرد و در پایان نیز نفرات برگزیده هر رشته معرفی و تجلیل می‌شوند.

انتهای پیام
captcha