ترافیک متسابقان حفظ 10 جزء در چهارمین روز مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)/ حضور چشم‌گیر حافظان خردسال
کد خبر: 3874418
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۴

ترافیک متسابقان حفظ 10 جزء در چهارمین روز مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)/ حضور چشم‌گیر حافظان خردسال

گروه مسابقات ــ چهارمین روز مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) با رقابت شمار زیادی از شرکت‌کنندگان رشته حفظ 10 جزء در تمامی گروه‌ها و اتباع غیر ایرانی چون بریتانیایی، عراقی، افغانی، هندی و نروژی همراه بود.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به قم؛ چهارمین روز مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در حالی در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) سپری شد که بر تعداد شرکت‌کنندگان به ویژه در رشته حفظ 10 جزء و در برخی از اوقات بر تعداد شرکت‌کنندگان حفظ کل افزوده شده بود.
این تراکم و ازدحام شرکت‌کنندگان به ویژه در گروه سنی زیر 16 سال و 16 تا 32 سال مشهود بود. رقابت‌ها در سالن قرائت تحقیق و ترتیل نیز به هم نزدیک و فشرده بود و اجرای برخی تلاوت‌های ناب در رده‌های مختلف سنی بر زیبایی هر چه بیشتر این محفل نورانی می‌افزود.
در این میان رقابت‌های اتباع غیرایرانی جالب توجه بود؛ اتباعی که اصالتاً بریتانیایی، نروژی، هندی، افغانی، آلمانی، یمنی، توگویی و ... هستند و به واسطه ادامه تحصیل یکی از والدینشان در جامعةالمصطفی(ص) العالمیه یا فعالیت اقتصادی به ایران نقل مکان کرده‌اند و با شنیدن آوازه این مسابقه از طریق معلمان قرآن یا از طریق فضای مجازی، اقدام به ثبت‌نام و حضور در این مسابقات کرده‌اند.
زینب محمدعلی، اصالتاً انگلیسی است و به دلیل تحصیل پدرش به ایران مهاجرت کرده است. خدیجه غلام حسینی و زینب احمری نیز مادر و دختر افغانی هستند که حافظ کل و 15 جزء از قرآن کریم هستند، اما هر کدام برای نخستین بار است که در رشته‌های حفظ 10 جزء شرکت کرده‌اند تا تثبیت محفوظاتشان را محک بزنند.

حضور چشم‌گیر حافظان خردسال
اما امروز رقابت خردسالانی که در نگاه اول به نظر می‌آمد کوچکترین افراد شرکت‌کننده در سیزدهمین دوره مسابقات امام علی(ع) باشند، چشمگیر بود. مائده گنجعلی، حافظ کل قرآن 10 ساله کشورممان است که برای چهارمین بار در مسابقات امام علی(ع) شرکت کرده و این بار نیز در رشته حفظ 20 جزء حضور پیدا کرد و توانست حد نصاب 88 را کسب کند و مهدیه گنجعلی، خواهر او نیز با وجود اینکه هشت سال دارد، اما حافظ 13 جزء از قرآن است و در رشته حفظ 10 جزء شرکت کرده و توانسته است حد نصاب 92 را کسب کند.
خانواده گنجعلی ساکن قرچک هستند و با مراجعه به دارالقرآن حرم عبدالعظیم الحسنی(ع) ضمن مرور محفوظات، برنامه حفظ خود را دنبال می کنند. البته لازم به ذکر است که مائده نیز در کلاس‌های محمدحسین سبزعلی برای تکمیل فرآیند قرائت خود شرکت می‌کند.
اما پس از پرس‌و‌جوی خبرنگار ایکنا از مسئولان و دست‌اندرکاران اجرایی این دوره از مسابقات، مشخص شد که متسابقانی کوچکتر از مهدیه و مائده نیز در سیزدهمین دوره مسابقات امام علی(ع) ثبت نام کرده‌اند. ثنا نظری متولد سال 94 است که در رشته حفظ 10 جزء و در مقطع زیر 16 سال و همچنین زینب معصومی‌مهر متولد سال 1392 است که در رشته حفظ 20 جزء زیر 16 سال نام‌نویسی کرده‌اند و طی روزهای آینده با دیگر رقبایشان به رقابت می‌پردازند.
یادآور می‌شود، سیزدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در بخش بانوان از 3 تا 10 بهمن‌ماه در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) جمکران در حال برگزاری است.

انتهای پیام
captcha