نقش بی‌بدیل آموزش‌های همگانی در کاهش آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3874112
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲

نقش بی‌بدیل آموزش‌های همگانی در کاهش آسیب‌های اجتماعی

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی پلیس فارس با بیان اینكه آموزش‌های همگانی نقش بی‌بدیلی در كاهش آسیب‌های اجتماعی و وقوع جرم دارند، بر لزوم اجرای این برنامه‌ها در تمام نقاط استان تأكید كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، مهدی نعمایی، رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی پلیس فارس امروز، 5 بهمن‌ماه در جمع مشاوران و مددكاران اجتماعی كلانتری‌های استان با بیان اینكه آموزش‌های همگانی نقش بی‌بدیلی در كاهش آسیب‌های اجتماعی و وقوع جرم دارند، گفت: باید برنامه‌های مربوط به آموزش‌های همگانی در رابطه با پیشگیری از وقوع جرم در تمام سطوح استان پیگیری و به طور کامل اجرا شود.
وی بیان كرد: نیروی انتظامی با اتخاذ رویکرد جامعه‌محوری، گام‌های بزرگی در راه امنیت عمومی و آرامش روانی جامعه برداشته و نتایج مطلوبی را به‌دست آورده است.
نعمایی افزود: آموزش همگانی در ایجاد آگاهی و افزایش بینش افراد جامعه و در نتیجه کاهش تنش‌های خانوادگی، آسیب‌ها و تهدیدات اجتماعی تاثیر بسزایی دارد.
این مقام انتظامی با بیان اینکه یکی از اهداف مهم ناجا، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه است، از رؤسای کلانتری‌ها و معاونان اجتماعی شهرستان‌ها خواست همکاری لازم را با مشاوران و مددکاران در برگزاری جلسات آموزشی، ارائه خدمات مشاوره‌ای به مراجعان و بررسی آسیب‌های اجتماعی داشته باشند.
نعمایی، نقش بی بدیل آموزش همگانی در پیشگیری از وقوع و کاهش جرم را یادآور شد و تاکید کرد: باید برنامه‌های مربوط به آموزش‌های همگانی در رابطه با پیشگیری از وقوع جرم در تمام سطوح استان پیگیری و به‌طور کامل اجرا شود.
رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی پلیس فارس، در بخش دیگری از سخنان خود به جنبه‌های مثبت و منفی استفاده از فضای مجازی اشاره کرد و افزود: ارتباط از طریق فضای مجازی در سال‌های اخیر جایگاه قابل توجهی در بین نسل جوان جامعه پیدا کرده است و شبکه‌های اجتماعی در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی افراد تأثیرگذار بوده‌اند.
وی، ارتباطات سالم در فضای مجازی و لزوم هوشیاری جوانان و خانواده‌ها نسبت به تهدیدات فضای سایبری را بسیار مهم دانست و گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، توجه والدین به رفتار فرزندان را می‌طلبد و تسلط و آگاهی آنان به فن‌آوری فضای مجازی و اینترنت می‌تواند از بسیاری آسیب‌های فرزندان در این فضا پیشگیری کند.
نعمایی با تأکید بر سواد رسانه‌ای والدین در مواجه با فضای مجازی، گفت: سواد مجازی، دانش و مهارتی است که به افراد توانایی می‌دهد تا در مواجهه با اینترنت، هوشمندانه، فعالانه، تحلیل‌گرانه و منتقدانه عمل کنند.

انتهای پیام
captcha