كاهش فاصله میان نسل‌های مختلف انقلاب از طریق برپایی اردوهای راهیان‌نور
کد خبر: 3874108
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴

كاهش فاصله میان نسل‌های مختلف انقلاب از طریق برپایی اردوهای راهیان‌نور

گروه اجتماعی ـ فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز، برپایی اردوهای راهیان‌نور را تلاشی برای كاهش فاصله میان نسل‌های مختلف انقلاب دانست و گفت: فاصله‌ای بین نسل اول که انقلاب کردند و رفتند و نسل سوم و چهارم که قرار است این انقلاب را حفظ و به آرمان اصلی و بزرگش برسانند، ایجاد شده است.

به گزارش ایكنا از فارس، موسی زارعی، فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز امروز، 5 بهمن‌ماه در جمع شورای اردویی این ناحیه از سپاه با بیان اینکه کاروان‌های راهیان‌نور برای كاهش فاصله بین نسل‌ها ایجاد شده است، گفت: فاصله‌ای بین نسل اول که انقلاب کردند و رفتند و نسل سوم و چهارم که قرار است این انقلاب را حفظ و به آرمان اصلی و بزرگش برسانند، ایجاد شده است.
وی افزود: اردوهای راهیان‌نور باعث می‌شوند تا نسل جدید كه همواره خاطرات روزهای دفاع مقدس را تنها شنیده‌اند از نزدیك لمس كرده و در نتیجه فاصله میان نسل‌های انقلاب كاهش یابند.
زارعی به تأثیر اردوهای راهیان‌نور بر دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: اعزام دانش‌آموزان به این اردوها جزو زودبازده‌ترین و کارآمدترین کارهای تربیتی است که از اهمیت بالایی برخوردار است و مقام معظم رهبری از اجرا و اعزام دانش‌آموزان به مناطق جنگی راضی هستند و باید کاری شود که این امر با قدرت و کیفیت بیشتری برگزار شود.
فرمانده سپاه ثارالله(ع) شیراز همچنین با اشاره به كیفیت اردوهای راهیان‌نور گفت: باید بتوانیم با همکاری یکدیگر در تعمیق ارزش‌های انقلاب اسلامی اثرگذار باشیم و اردوهای راهیان‌نور را چه از نظر کیفی و چه از نظر کمی به نحو احسن به سر انجام برسانیم.
وی ادامه داد: آن چیزی که از همه مهم‌تر است، اثرگذاری مطلوب و جریان‌سازی فکری در دانش‌آموزان در جهت پیشبرد راهبردی اهداف جمهوری اسلامی است که باید به این امر مهم در اردوهای راهیان‌نور دست پیدا کرد.
زارعی بیان كرد: به پیروی از مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که فرمودند زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، ما نیز با اعزام کاروان راهیان‌نور به مناطق عملیاتی قصد داریم یاد و خاطرات شهدا و هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشته و اهداف آنان را به نسل‌هایی که رنگ و بوی جنگ ندیده‌اند، انتقال دهیم.
فرمانده سپاه ثارالله(ع) شیراز با اشاره به اینکه هر فرد نظام و حکومت آرمانی دارد و آرمان نظام مقدس جمهوری اسلامی زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا است، گفت: از سال 76 و در اوج گرایش دشمن به سمت جنگ نرم، کاروان‌های راهیان‌نور برای مقابله با توطئه‌های نرم دشمن و ایجاد کار فرهنگی شکل گرفت و اگر کاروان راهیان‌نور نبود از موضوعات جنگ تحمیلی و دفاع مقدس چیزی در ذهن‌های نسل سوم و چهارم انقلاب که آن روزها را ندیده‌اند، متصور نمی‌شد.
وی با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان عازم سفرهای نور سفیرانی برای آینده انقلاب هستند، بیان کرد: با هر انگیزه‌ای که دانش‌آموزان در این سفر معنوی حضور پیدا می‌کنند بدانند از سوی شهدا و از بین هزاران دانش‌آموز شیرازی دعوت شده‌اند بنابراین با نگاهی ویژه به این سفر معنوی بنگرند تا اتفاقات خوبی برایشان رقم بخورد و در زندگی آینده‌شان تأثیرگذار باشد.
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز به شهادت سردار سلیمانی نیز اشاره كرد و گفت: جامعه‌شناسان باید وصیت‌نامه شهدای ما را بخوانند و بدانند که چگونه از یک روستایی سردار بزرگ اسلام سردرآورده و صهیونیست‌ها که او را بزرگ‌ترین دشمن خود می‌دانستند ولی در عین حال این سردار را یک شخص تاثیرگذار و کاریزما می‌دانستند.
وی افزود: اردوهای راهیان‌نور را به‌عنوان یک ابزار تربیتی سریع‌الاثر می‌شناسیم و در شرایط فرهنگی جامعه که با جنگ نرم مواجه هستیم، راهیان‌نور می‌تواند ابزار مهمی برای مقابله با هجمه فرهنگی دشمن باشد.
این فرمانده نظامی گفت: هدف از اعزام کاروان راهیان‌نور دانش‌آموزی انتقال فرهنگ ارزشمند انقلاب اسلامی به جوانان و اشاعه فرهنگ والای دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش‌آموزان است.
زارعی در ادامه سخنان خود از اعزام 600 نفر از دانش‌آموزان پسر به اردوی راهیان نور خبر داد و گفت: این اعزام صبح فردا از محل پادگان ثارالله(ع) انجام خواهد شد.
وی افزود: دانش‌آموزان در طول این سه روز از یادمان‏‌های شرهانی، فتح‏‌المبین، هویزه، دهلاویه، شلمچه و اروندرود بازدید خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha