راه‌اندازی پویش «سیستان و بلوچستان را دریابیم» در كتابخانه‌های فارس
کد خبر: 3874094
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶

راه‌اندازی پویش «سیستان و بلوچستان را دریابیم» در كتابخانه‌های فارس

گروه فرهنگی ـ مدیركل كتابخانه‌های عمومی فارس با اشاره به سیل اخیر در سیستان و بلوچستان، از راه‌اندازی پویش «سیستان و بلوچستان را دریابیم» در كتابخانه‌های عمومی این استان خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، نشست مجمع عالی خیرین استان فارس با موضوع کمک به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان امروز، 5 بهمن‌ماه به‌میزبانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس برگزار شد.
روح‌الله منوچهری، مدیركل كتابخانه‌های عمومی فارس در این نشست با اشاره به وضعیت سیل‌زده مردم سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر پویش «سیستان و بلوچستان را دریابیم»، برای کمک و همراهی با مردم شریف استان سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شده است.
وی افزود: این پویش در تمامی کتابخانه‌های عمومی پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های فرهنگی، بهداشتی و خوراکی و وسایل گرمایشی برپا شده است.
منوچهری در ادامه با اشاره به تعامل گسترده کتابخانه با خیرین، گفت: در استان فارس ۲۴۳ باب کتابخانه داریم و بیش از ۱۶۰ هزار نفر عضو هستند؛ کتابخانه‌های عمومی به عموم مردم خدمات می‌دهند و به‌عنوان فرهنگسراهای اجتماعی به حساب می‌آیند.
وی با بیان اینکه در کتابخانه‌ها برنامه‌های گسترده‌ای برگزار می‌شود، به نقش کتابخانه‌های عمومی در زمان بحران اشاره كرد و گفت: لازم است که به نقش کتابخانه‌ها در بحران بپردازم؛ از وظایف کتابخانه‌های عمومی در دنیا، کمک به مردم در زمان مشکلات فراگیر و بحران است، در کشور ما کتابخانه‌های عمومی در زمان بحران اقدامات گشترده‌ای را انجام داده است.
مدیركل كتابخانه‌های عمومی فارس افزود: سال 96 با وقوع زلزله کرمانشاه کمپین‌های کمک به مردم کرمانشاه در کتابخانه‌های عمومی برگزار شد، همچنین در ابتدای امسال که سیل چند استان را درگیر کرد، کتابخانه‌های عمومی پویش‌های «بهار مهربانی» و «مهربانی در مهر» راه‌اندازی کرده و اسباب‌بازی، کتاب، نوشت‌افزاز برای کودکان جمع‌آوری کردند. هدایای این طرح در استان فارس با کتابخانه سیار شهید جمالی اقلید به مناطق سیل‌زده اعزام و میان کودکان توزیع شد.

انتهای پیام
captcha