بقاع متبركه شیراز؛ میزبان سوگواران «یاس نبوی»
کد خبر: 3874091
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴

بقاع متبركه شیراز؛ میزبان سوگواران «یاس نبوی»

گروه اجتماعی ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از برگزاری سوگواره «یاس نبوی» در بقاع متبرکه شیراز خبر داد و گفت: این سوگواره همزمان با ایام فاطمیه و از تاریخ 8 بهمن‌ماه آغاز می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 5 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری جامعه نیازمند شناخت بیشتر الگوهایی است که می‌تواند او را برای زندگی بهتر یاری کند و حضرت زهرا(س) یکی از اصلی‌ترین این سرمشق‌ها است.
وی افزود: برگزاری سوگواره‌ یاس نبوی یکی از راه‌های رسیدن به این مسئله است و در سطح استان فارس شاهد برگزاری برنامه‌های زیادی با این عنوان در ایام فاطمیه هستیم و مردم مؤمن شهر شیراز نیز با حضور در امامزادگان و بقاع متبرکه ارادت خود را به اهل‌بیت (ع) نشان می‌دهند.
موسوی گفت: آستان مقدس سید نظام‌الدین(ع) محمود (شاه داعی الی الله)، امامزاده سید تاج‌الدین غریب(ع) و قدمگاه حضرت ابوالفضل(ع) از جمله اماکن برگزارکننده سوگواره یاس نبوی در شهر شیراز هستند.
مدیركل اوقاف فارس ادامه داد: حرم امامزاده شمس‌الدین(ع)، امامزاده عبدالله محمد(ع)، امامزاده سعدالدین(ع)، امامزاده سید اسماعیل(ع) و آستان مقدس علی‌بن حمزه(ع) نیز از دیگر بقاع میزبان مردم شیراز در برگزاری سوگواره یاس نبوی در ایام فاطمیه است.
وی یادآور شد: برنامه‌های سوگواره یاس نبوی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شیراز از روز هشتم بهمن‌ماه آغاز می‌شود و علاوه بر وجود خیمه معرفت در امامزاده سید نظام‌الدین محمود(ع)، در برخی از بقاع متبرکه، شرکت‌کنندگان این برنامه‌ها، میهمان خوان گسترده فاطمی از محل موقوفات مرتبط و خیرین می‌شوند.

انتهای پیام
captcha