آغاز مرحله شهرستانی مسابقات قرآن دانش‌آموزان در فارس
کد خبر: 3874080
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴

آغاز مرحله شهرستانی مسابقات قرآن دانش‌آموزان در فارس

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس از آغاز مرحله شهرستانی مسابقات قرآن دانش‌آموزان در سال تحصیلی جاری از ابتدای بهمن‌ماه خبر داد و گفت: این مسابقات تا 25 بهمن‌ماه جاری ادامه دارد.

به گزارش ایكنا از فارس، صدرالله زین‌العبادی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس امروز، 5 بهمن‌ماه در جلسه ستاد اقامه نماز این اداره‌كل گفت: مرحله شهرستانی مسابقات قرآن دانش‌آموزان در سال تحصیلی جاری در سطح شهرستان‌های استان آغاز شده است.
وی افزود: این مسابقات كه از ابتدای بهمن‌ماه جاری آغاز شده تا 25 بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت و در نهایت 7 هزار نفر از برگزیدگان مرحله شهرستانی به مسابقات مرحله 14 گانه راه پیدا خواهند كرد.
زین‌العبادی، زمان برپایی مرحله 14 گانه مسابقات قرآن دانش‌آموزان دختر و پسر در سطح استان را روزهای 15 تا 22 اسفندماه جاری اعلام كرد.
رئیس اداره قرآن، نماز و عترت آموزش‌ و پرورش فارس در ادامه با اشاره به ارسال بخشنامه اختصاص ساعات اقامه نماز در مدارس در شهریورماه سال جاری گفت: با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با ستاد اقامه نماز استان 4 نفر از پیشکسوتان عرصه قرآن، عترت و نماز با صدور ابلاغ، مأمور نظارت بر بحث نماز در مدارس شدند.
وی ادامه داد: نتایج به‌دست‌آمده از این مباحث نظارتی حاکی از آن است که برپایی نماز جماعت در مدارس به‌صورت مطلوب و شایسته برگزار می‌شود.
زین‌العبادی در خصوص بحث حق‌الزحمه ائمه جماعت در مدارس نیز گفت: مدارس می‌توانند با تشکیل جلسه انجمن اولیا و مربیان و شورای مالی درصدی را برای حق‌الزحمه این عزیزان در نظر بگیرند.
رئیس اداره قرآن، نماز و عترت آموزش‌ و پرورش فارس افزود: مقررشده ادارات و نهادهایی مانند سپاه، نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی که روحانی و نیروهای عقیدتی سیاسی دارند، برای برپایی نماز جماعت در مدارس هم‌جوار اداره‌شان حضور یابند که تاکنون از وجود 141 نفر از آنان در مدارس بهره برده‌ایم.
وی در ادامه در خصوص توزیع و چاپ کتاب‌های ویژه احکام دانش‌آموزان و احکام نماز در مدارس استان گفت: 23 هزار جلد کتاب همراه با نرم‌افزار و بارکد خوان با عنوان «به‌سوی نور» ویژه مقطع اول و دوم ابتدایی، 60 هزار جلد کتاب گلستان احکام ویژه دانش‌آموزان پایه سوم تا ششم ابتدایی، 14 هزار جلد احکام ویژه آقایان و 17 هزار جلد احکام ویژه بانوان در کل مدارس استان توزیع ‌شده است.

انتهای پیام
captcha