مدارس فعال در عرصه نماز معرفی شوند
کد خبر: 3874046
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹

مدارس فعال در عرصه نماز معرفی شوند

گروه اجتماعی ــ مدیركل آموزش و پرورش فارس با تأکید بر اهمیت اقامه نماز در مدارس، گفت: مدارسی که در این زمینه فعال‌ترند شناخته و به‌عنوان مدرسه الگوی نماز در نظر گرفته شوند.

به گزارش ایكنا از فارس، علی عسکر نجفی، مدیركل آموزش و پرورش فارس، امروز، 5 بهمن‌ماه در جلسه ستاد اقامه نماز آموزش ‌و پرورش استان، با تأکید بر لزوم نظارت و بازدید از مدارس در بحث نماز گفت: اهمیت نماز بر کسی پوشیده نیست و در این راستا باید مدارسی که در این زمینه فعال‌ترند شناخته شوند و به‌عنوان مدرسه الگوی نماز در نظر گرفته شوند.

وی با اشاره به اقدامات خوبی که در حوزه نماز در سطح کشور انجام‌ شده است، گفت: برگزاری شورای عالی نماز، اجلاس نماز، پیش اجلاس نماز، مسابقات انشای نماز و ... از جمله مواردی است که در سطح کشور در خصوص بحث نماز اجرا می‌شود که همه نشان از توجه ویژه حاکمیت به این بحث است.

نجفی با تأکید بر لزوم ترویج هر چه بیشتر فرهنگ نماز و نمازخوانی گفت: باید این فرهنگ به‌صورت کامل در بین همه آحاد مختلف جامعه خصوصاً در بین دانش‌آموزان نهادینه شود.

وی مهم‌ترین ساحت تربیتی در سند تحول بنیادین را ساحت اعتقادی، عبادی و اخلاقی معرفی کرد و گفت: نماز نقش کلیدی در تحقق این ساحت تربیتی دارد و از این منظر هم اهمیت بحث نماز برای رسیدن به اهداف تربیتی مهمی که پیگیریم بیش‌از پیش آشکار است.

مدیركل آموزش و پرورش فارس، عوامل تأثیرگذار در موضوع ترویج فرهنگ نماز را در دو دسته عوامل انسانی و غیرانسانی تقسیم کرد و گفت: عوامل انسانی شامل دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها، معلمان، مدیران، معاونان و ائمه جماعت است.

وی نماز را از اولویت‌های برنامه‌های آموزش‌ و پرورش استان فارس معرفی کرد و گفت: نمازخانه‌ها، اعتبارات، برنامه‌های مختلف در خصوص نماز، دستگاه‌های اجرایی کمک‌کننده در بحث ترویج نماز و مساجد عوامل غیرانسانی مؤثر در ترویج فرهنگ نماز هستند.

انتهای پیام
captcha