نگاهی به دومین روز سیزدهمین مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)
کد خبر: 3873870
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵

نگاهی به دومین روز سیزدهمین مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)

گروه مسابقات ــ سیزدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در بخش بانوان در حالی دومین روز خود را سپری کرد که رقابت‌ها در رشته‌ حفظ 10 و 20 جزء و حفظ کل در سه گروه سنی و سالن‌های مجزا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به قم؛ دومین روز از سیزدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در حالی از سوم بهمن‌ماه آغاز شد که لحظاتی پس از آیین افتتاحیه و قرائت پیام آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی، حافظان در اجزاء 10، 20 جزء و حفظ کل در سه گروه سنی زیر 16 سال، 16 تا 32 سال و بالای 32 سال باهم به رقابت پرداختند.

اما وجه تمایز این دوره از مسابقات نسبت به دوره گذشته می‌توان به اضافه شدن یک گروه سنی اشاره کرد که برخی از متسابقان از آن به عنوان یک مزیت (به دلیل حجم شرکت‌کنندگان) یاد می‌کنند، اما برخی از ایجاد آن گلایه‌مند هستند، موضوعی که نیازمند دریافت نظر صاحب‌نظران این عرصه است.

سالن‌های کوچک مسابقات و نزدیک به هم رشته‌ها، مفروش شدن آن، چیدن رحل‌ها و نشستن متسابقان و یا مستمعان علاقه‌مند در پشت آنها، کلاس درس قرآن یا بهتر بگویم حجره‌های طلاب را به ذهن متبادر می‌کند، موضوعی که معنویت مسابقات را دو چندان کرده است، البته نباید از جایگاه ویژه متسابقان و داوران، همراه با زیبایی بصری هر سالن غفلت کرد.

هر متسابق به هنگام پذیرش، کارت ورود به جلسه را دریافت می‌کند و سپس به سالن رقابت‌ها می‌رود و پس از اجرا نیز کارنامه‌اش را دریافت می‌کند، در این بین تذکر نکات آموزشی از سوی اساتید داور هر رشته در باب رفع ایرادات و اشتباهات متسابقان قابل تأمل است. شاید این مسابقات از معدود مسابقاتی باشد که هر شرکت‌کننده می‌تواند زمان حضور خود را براساس شرایطش انتخاب کند و هر متسابق طبق زمان‌بندی قبلی به اجرای برنامه‌اش می‌پردازد و سپس در سالنی جدا می‌تواند برای تقویت نقاط ضعف و ارتقای نقاط قوت از نکات اساتید راهنما متناسب با هر رشته بهره‌مند شود.

دادن هدیه به خردسالان حافظ قرآن زیر 10 جزء به منظور تشویق و چشاندن حلاوت قرآن به آنها و ایجاد خاطره خوب برای حضور پررنگ‌تر در برنامه‌های قرآنی و همراهی با متسابقانی که به دلایلی زودتر از موعد مشخص در مسابقات حضور پیدا کرده‌اند، از دیگر نکات مثبت این دوره از مسابقات بود.

خستگی داوران در ساعات پایانی مسابقات به دلیل تعداد زیاد شرکت‌کننده‌ها از جمله نکات مهمی است که تذکر آن لازم است؛ چرا که به روند درست قضاوت‌ها ضربه می‌زند.

یادآور می شود، سیزدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) از امروز، پنجم بهمن‌ماه شاهد اضافه شدن رقابت‌های بانوان قاری و مرتل خواهد بود.

انتهای پیام
captcha