جدال امروز با غرب بر سر توحید است/  لزوم راه‌اندازی ناحیه علم و فناوری در شیراز
کد خبر: 3873831
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱

جدال امروز با غرب بر سر توحید است/  لزوم راه‌اندازی ناحیه علم و فناوری در شیراز

گروه سیاست و اقتصاد ـ نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس از علما خواست تا در خصوص توحید و شرک با مردم بیشتر سخن گویند و ادامه داد: دعوای اصلی ما با دنیای غرب بر سر خداشناسی و بر سر بحث توحید و شرک است.

به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 4 بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با تسلیت فرارسیدن دهه دوم فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س) بر لزوم پاسداشت این ایام و برپایی مجالس عزاداری و راه‌اندازی هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری را مورد تاکید قرار داد.

وی با اشاره به بخشی از خطبه فدکیه در خصوص ایمان گفت: در کاربرد کلمات متضاد هر کلمه مد نظر قرار دارد، متضاد اسلام، کفر است، متضاد ایمان چیست؟

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه خداوند در سوره بقره افراد را به سه دسته؛ مومن، کافر و منافق، تقسیم می‌کند، گفت: مومن در مقابل دو گروه یعنی کافر و منافق قرار دارد اما مسلمان تنها در مقابل کافر قرار می‌گیرد، زیرا بین مسلمانان هم منافق داریم.

امام جمعه شیراز با تصریح اینکه بین متضاد اسلام و ایمان هم تفاوت وجود دارد، گفت: اگر بخواهیم کفر را مقابل اسلام قرار دهیم، ایمان باید متضاد دیگری داشته باشد که در جمله نورانی حضرت زهرا(س) شرک به عنوان متضاد ایمان مطرح می‌شود.

وی با یادآوری اینکه شرک به دو دسته جلی و خفی تقسیم می‌شود، گفت: شرک جلی یعنی رسما برای خدا شریک قائل می‌شوند، یعنی کسانیکه توحید در کارشان نیست، بزرگترین گروه آنها هم پیروان مسیحیت است که به شکل رسمی به تثلیث معتقد هستند نه توحید. آنها می‌گویند که ما دین توحیدی هستیم اما در عمل برای خدا فرزند قرار می‌دهند.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه به فرموده حضرت زهرا(س)، ایمان کامل منجر به خروج همه مراتب شرک از دل انسان می‌شود، گفت: 6 مرتبه برای توحید باید در نظر داشت، توحید در ایمان، توحید در صفات، توحید در ذات، توحید در عبادت، توحید در ربوبیت و توحید در حاکمیت.

علما، توحید و شرک را بیشتر برای مردم تبیین کنند

وی با تصریح اینکه علما، مبلغان و اندیشمندان باید در خصوص توحید و شرک هرچه بیشتر با مردم سخن گفته و این مسائل را تبیین کنند، گفت: دعوای اصلی ما با دنیای غرب بر سر خداشناسی و بر سر بحث توحید و شرک است.

نماینده ولی فقیه در فارس همچنین با اشاره به مراتب توحید، تاکید کرد که برای مومن بودن، باید همه مراتب توحید را طی کرد تا به سعادت دست یابیم.

کسب اقتدار؛ لازمه باقی نظام اسلامی

آیت‌الله دژکام در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همواره باید تجارب مختلفی را که در گذشته آموخته‌ایم، چراغ راه آینده قرار دهیم تا مسیر با موفقیت تداوم یابد، گفت: کسب اقتدار لازمه بقای نظام اسلامی است.

امام جمعه شیراز با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر افزایش اقتدار کشور در ابعاد مختلف، گفت: لازمه تداوم حیات نظام اسلامی، دست یافتن به اقتدار کامل در همه بخش‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، نظامی و دیگر بخش‌ها است.

وی با اشاره به ابعاد مختلف اقتدار گفت: اقتدار فرهنگی به این معناست که باورهای خود را نسبت به باورهای غرب بهتر و برتر بدانید؛ اسلام باورهایی دارد فوق باورهای غرب و شرق، تا زمانی که مقایسه نکرده و اعتقاد به بهتر بودنش نداشته باشیم، در مقابل آنها عصا می‌اندازیم و بر می‌گردیم. باید به خودباوری و اقتدار فرهنگی دست یابیم.

آیت‌الله دژکام همچنین به لزوم دستیابی به اقتدار علمی اشاره کرد و گفت: در سفر اخیر معاون وزیر علوم بحثی در خصوص ایجاد ناحیه‌ی علم و فناوری در شیراز مطرح شد.

لزوم راه‌اندازی ناحیه علم و فناوری در شیراز

امام جمعه شیراز با بیان اینکه اولین ناحیه علم و فناوری در تهران و دومین آن در اصفهان ایجاد و زمینه‌ساز اشتغال و کسب درآمد برای جوانان شده است، گفت: امیدواریم با همکاری شهرداری شیراز، استانداری فارس و دیگر نهادها و دستگاه‌های ذیربط هرچه زودتر شاهد راه‌اندازی سومین ناحیه علم و فناوری کشور در شیراز باشیم.

وی همچنین با اشاره به فعال شدن فرآیند ماشه توسط سه دولت اروپایی، تاکید کرد: روسیاهی آلمان و انگلیس و فرانسه، نیز همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرموده بودند، مشخص شد.

آیت‌الله دژکام، این کشورها را به روباه و شغال‌هایی تشبیه کرد که در کنار آمریکا به عنوان یک گرگ، به دنبال بهره‌گیری از منافع سایر جوامع و کشورها هستند و گفت: از سه روباه و کفتاری که دور و بر آمریکای گرگ جمع شده‌اند، بیش از این انتظار نیست، این‌ها ظاهر شیک و دیپلماتیک و باطن وحشی دارند و چیزی جز وحشی‌های دوره بربریت نیستند که ظاهری مردم فریب برای خود درست کرده‌اند.

اوج وحشی‌گری غرب در تحریم داروها

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس، اوج وحشی‌گری و ظلم این کشورها را در تحریم ایران دانست که منجر به سخت شدن دسترسی افراد بیمار به داروهای حیاتی آنان شده است.

وی با اشاره به اقدامی که ای اف سی در مورد فوتبال ایران انجام داده است،‌ آن را هم یک وحشی‌گری دیگر توصیف کرد که برای شکستن مقاومت ملت ایران انجام می‌شود و گفت: آن‌ها قصدشان این است که ما از دین و عزت خود دست برداریم.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه آزمودن این کشورها بیش از گذشته باطن پلیدشان را نمایان کرده است، لزوم افزایش اقتدار ملی در همه زمینه‌ها را مورد تاکید قرار داد.

امام جمعه شیراز همچنین به مردم و مسئولان در خصوص توجه به آسیب‌دیدگان اجتماعی که در این ایام سرد سال، خانه و کاشانه‌ای ندارند نیز توصیه‌هایی را مطرح کرد و گفت: آسیب‌دیدگان اجتماعی را بدون توجه به دلیل آسیب دیده بودن آنها و اینکه شاید خودشان هم در این موضوع دخیل باشند، مورد توجه قرار دهیم.

وی گفت: در مقابل آسیب‌دیدگان اجتماعی نباید در مقام قضاوت و داوری قرار گرفت بلکه باید در مقام رفتار انسانی، به ضعفا رحمت کرد تا از قوی زحمت ندید.

انتهای پیام
captcha