جامعه پزشكی، احترام بیماران را حفظ كنند
کد خبر: 3873342
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷

جامعه پزشكی، احترام بیماران را حفظ كنند

گروه اجتماعی ـ رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز بر لزوم احترام به بیماران و همراهان آنان تاکید کرد و افزود: بیمار حرمت دارد و ما باید به‌عنوان قشر پزشکی جامعه، احترام بیماران را حفظ کنیم.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، اول بهمن‌ماه در آیین روپوش سفید و ورود 120 دانشجوی پزشكی به دوره بالینی با اشاره به اینکه دانش‌آموختگان دانشگاه از این پس با بیماران سر و کار دارند، بر لزوم احترام به بیماران و همراهان آنان تاکید کرد و افزود: همه ما در خدمت بیماران هستیم و باید دقت کنیم که بیمار حرمت دارد و ما باید به عنوان قشر پزشکی جامعه، احترام بیماران را حفظ کنیم.
وی ادامه داد: در این مرحله شما وارد مراکز درمانی می‌شوید و با مردم ارتباط دارید، بنابراین باید آراستگی و نظم را به عنوان قشر فرهیخته جامعه رعایت کنید.
لطفی، گذر از مرحله علوم تئوریک و رفتن به مرحله علوم عملی را بسیار مهم خواند و خطاب به دانش‌آموختگان اظهار کرد: وظیفه اصلی دانشجویان در مملکت اسلامی این است که درس بخوانند و وظیفه تک تک شما علم‌آموزی است تا به عنوان پزشکان آینده، مناصب درمانی، اجرایی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه را بر عهده بگیرید.
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های بزرگ کشور و یک دانشگاه مادر، سالیان سال است که دانشجویان خوبی را در عرصه‌های مختلف از جمله پزشکی تربیت می‌کند و با دقت در جامعه پزشکی مشاهده می‌کنیم بسیاری از افرادی که در قسمت‌های مختلف آموزش، پژوهش، درمان و کارهای اجرایی موثر هستند، دانش‌آموختگان دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با بیان اینکه آینده این مملکت در دستان شماست و این امر وظیفه شما را سنگین‌تر می‌کند، اصل نخست برای دانشجویان را احترام به بزرگ‌تر و رعایت سلسله مراتب دانست.
لطفی یادآور شد: تلاش می‌کنیم فضای مساعدی برای شما در دانشگاه و بیمارستان‌ها فراهم کنیم، شما نیز باید با رشد و توسعه خود در آینده به ما برای توسعه دانشگاه و خدمات سلامت کمک کنید.

انتهای پیام
captcha