دین؛ ارجمندترین دارایی انسان/ با علم و عمل مبلغ دین باشیم
کد خبر: 3873167
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴

دین؛ ارجمندترین دارایی انسان/ با علم و عمل مبلغ دین باشیم

گروه اجتماعی ـ مسئول نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت فارس، دین انسان را ارجمندترین و عزیزترین دارایی انسان دانست و گفت: دین انسان بالاترین دارایی اوست و اگر انسان در هر ناحیه‌ای متضرر شود، ولی در ناحیه دین آسیب نبیند، آن ضرر چندان جدی نخواهد بود.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرسول بینازاده، مسئول نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان فارس شب گذشته، 30 دی‌ماه در گردهمایی منطقه‌ای ائمه جمعه اهل سنت جنوب كشور كه در شیراز برگزار شد، گفت:‌ دین انسان بالاترین دارایی اوست و اگر انسان در هر ناحیه‌ای متضرر شود، ولی در ناحیه دین آسیب نبیند آن ضرر چندان جدی نخواهد بود.
وی با بیان اینكه ارجمندترین و عزیزترین دارایی انسان دین اوست، افزود:‌ سرمایه دین و دین‌داری مردم و تقویت آن و آموزش‌های دینی مردم به دست علماست مخصوصاً كسانی كه در سنگر محراب و منبر و جمعه و جماعت انجام وظیفه می‌كنند.
بینازاده با ذكر این نكته كه دین‌داری حداقلی مردم را هم در نظر بگیریم زیرا دین‌داری همه انسان‌ها در یك رتبه نیست، گفت: حداقل دین‌داری مردم را هم كه در نظر بگیریم، ایجاب می‌كند كه ما خودمان در دین ذوب باشیم و اگر این‌گونه بودیم می‌توانیم مردم را در حداقل دین‌داری نگه داریم وگرنه از عهده همان هم بر نمی‌آییم.
وی با تصریح اینكه غالباً دین‌داری مردم این‌طوری است كه زندگیشان كرده و آن را در چارچوب معیارهای دینی به‌گونه‌ای تنظیم می‌كنند كه مخالفتی با دین پیدا نكند، گفت: اما تبلیغ دین ایجاب می‌كند كسانی كه این مسئولیت سنگین را در راستای اهداف انبیای الهی بر دوش گرفته‌اند، كار را جدی بگیرند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت فارس تأكید كرد: در مقام تبلیغ دین، آگاهی، درست‌اندیشی، دین‌فهمی و مطالعه عمیق و كسب معرفت زلال و گسترده از حقایق دین و در مرحله بعد التزام عملی و پایبندی به تمام شئونات دین لازم است و اگر ذوب در دین خدا شدیم، می‌توانیم با علم و عمل و رفتارمان مبلغ دین باشیم.
بینازاده ادامه داد: بر همین اساس و با توجه به جایگاه رفیع ائمه جمعه و جماعات تشكیل چنین جلساتی كه به نحوی عظمت مسئولیت را یادآوری می‌كند، امری بایسته و ضروری است.
وی یادآور شد: با توجه به اینكه در آستانه چهل و یكمین سالگرد انقلاب اسلامی هستیم و در این روزها كشورمان و جهان اسلام با صحنه دیگری از رذالت دشمن و ایثار و استقامت امت روبه‌رو شده است كه آن شهادت بسیار پرافتخار سردار بی‌بدیل شهید قاسم سلیمانی است، باید هوشیاری خود چندین برابر كنیم.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت فارس ادامه داد: این مسئله از طرفی نشان می‌دهد كه دشمن در دشمنی خودش هرگز كوتاهی نمی‌كند و نباید دشمن را فراموش كنیم و بدانیم آن‌ها در مسیر و مقام دشمنی به هیچ وجه كوتاه نمی‌آیند و ما هم باید مانند گذشته با عزم جزم و اراده استوار در این صحنه پرافتخار بایستیم.
بینازاده به تشییع باشكوه سپهبد شهید قاسم سلیمانی اشاره كرد و گفت: مشاهده كردیم مردم در كشورمان و مسلمانان در كشورهای دیگر و بلكه مستضعفان عالم چه ادای احترامی به شهید سلیمانی كردند و این‌ها از جهتی حجت الهی را بر ما تمام می‌كند كه مردم خدمتگزاران خود را می‌شناسند.
وی با بیان اینكه دشمن هر لحظه برای ما توطئه ایجاد می‌كند و ما باید برای شناخت و دفع و رفع این توطئه‌ها آمادگی كامل داشته باشیم، گفت: در آستانه دهه فجر و سالگرد صدور بیانیه گام دوم انقلاب باید بتوانیم قدمی جهت آشنایی هرچه بیشتر شرایط روز برداریم و دشمن را بشناسیم و ببینیم چه كار می‌كند و فتنه‌ها چگونه شكل می‌گیرد و نقش ائمه جمعه در روشنگری و تنویر افكار مردم را بشناسیم.

انتهای پیام
captcha