درباره بیانیه گام دوم انقلاب کلی‌گویی نكنیم/ تفكر داعشی هنوز وجود دارد
کد خبر: 3873068
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰

درباره بیانیه گام دوم انقلاب کلی‌گویی نكنیم/ تفكر داعشی هنوز وجود دارد

گروه اجتماعی ـ مسئول نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت بوشهر با بیان اینكه هدف نهایی بیانیه گام دوم انقلاب دستیابی به تمدن اسلامی است، گفت: گاهی اوقات درباره بیانیه گام دوم انقلاب كلی‌گویی می‌شود و به‌صورت جزئی به آن ورود نمی‌شود كه باید كلی‌گویی در این رابطه را كنار بگذاریم.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام محسن یمینی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت بوشهر امروز، 30 دی‌ماه در همایش منطقه‌ای ائمه جمعه اهل سنت جنوب كشور كه در شیراز برگزار شد، به تبیین نقش علما و طلاب علوم دینی در بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و گفت: هدف نهایی در این بیانیه دستیابی به تمدن اسلامی و تحقق ظهور امام زمان(عج) است.
وی با بیان اینكه امروز جهان اسلام در وضعیت خاصی قرار دارد، افزود: بیانیه گام دوم انقلاب در برخی جاها مظلوم واقع شده است و درباره آن كلی‌گویی می‌شود و به‌صورت جزئی به آن ورود نمی‌شود كه باید كلی‌گویی در این رابطه را كنار بگذاریم.
یمینی بخش‌هایی از بیانیه گام دوم انقلاب را قرائت كرد و گفت: در این بیانیه درباره مباحث علمی مطالبی ارائه شده است اما نكته‌ای كه باید بدان توجه كنیم این است كه بخش عمده تبیین مباحث علمی به عهده علماست و اگر علما قیام علمی نكنند و مردم را به لحاظ علمی بالا نیاورند، تمدن نوین اسلامی ایجاد نمی‌شود.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت بوشهر از علمای جهان اسلام خواست تا با یكدیگر ‌گفت‌وگو كرده و داشته‌های جهان اسلام را به اشتراك بگذارند و گفت: تا زمانی كه علمای دینی با یكدیگر حرف نزده و همدیگر را نشناسند، دشمن بین آن‌ها نفوذ كرده و در میان آنان تفرقه ایجاد می‌كند.
وی با بیان اینكه قرآن و سنت پیامبر(ص) وجه مشترك مسلمانان است و باید این‌ها را در كنار یكدیگر قرار داده و با هم گفت‌وگو كرده و اسلام ناب را به جهان ارائه دهیم، گفت: آیا كافی نیست كه اختلافات میان جهان اسلام حل شود و آیا هر زمان كه علمای دینی با یكدیگر بحث كردند، نتیجه خوبی نداشته‌ است؟
یمینی نسبت به تفكر داعشی نیز هشدار داد و گفت: دولت داعش درست است كه از بین رفته است اما هنوز تفكر داعشی وجود دارد و باید مراقب باشیم تا دشمنان و خائنان بین مسلمانان تفرقه ایجاد نكرده و جنگ و برادركشی را گسترش ندهند.

انتهای پیام
captcha