فعالیت 33 مركز افق در بقاع متبركه فارس/ جمع‌آوری كمك‌های مردمی برای سیل‌زدگان
کد خبر: 3872950
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶

فعالیت 33 مركز افق در بقاع متبركه فارس/ جمع‌آوری كمك‌های مردمی برای سیل‌زدگان

گروه اجتماعی ـ مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس از فعالیت 33 مركز افق (مركز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی) در بقاع متبركه این استان خبر داد و گفت: هم‌اكنون با توجه به شرایط مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان، كمك‌های مردمی برای این مناطق در این مراكز جمع‌آوری می‌شوند.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، از فعالیت 33 مركز افق در بقاع متبركه این استان خبر داد و گفت: در سال جاری با توجه به دستورالعمل‌های سازمان اوقاف مراكز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی به‌منظور استفاده حداكثری از ظرفیت حرم‌های امامزادگان برای خدمت به نیازمندان و همچنین ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی این مراكز راه‌اندازی شده‌اند.
وی با بیان اینكه این مراكز دارای سه كاربری هستند كه كاربری نخست آن در بحث مباحث اجتماعی است، افزود: در بخش اجتماعی نیازمندان پیرامون هر بقعه متبركه شناسایی شده و برای آن‌ها پرونده‌ای به‌منظور ارائه كمك‌ها و خدمت‌رسانی تشكیل می‌شود و از محل نذورات امامزاده در طول سال كمك‌هایی به‌صورت نقدی یا تأمین بسته‌های معیشتی یا بسته‌های تحصیلی و غیره به آنان ارائه می‌شود.
موسوی به سیل اخیر سیستان و بلوچستان اشاره كرد و گفت: بعد از ارسال پیام مقام معظم رهبری درباره اهمیت كمك به مردم سیل‌زده این مناطق، كمك‌های مردمی در مراكز افق امامزادگان فارس جمع‌آوری می‌شود كه پیش‌بینی می‌كنیم تا پایان هفته جاری اولین محموله كمك‌های مردمی را به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان ارسال كنیم.
مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس اظهار كرد: در بخش فرهنگی مراكز افق بقاع متبركه نیز فعالیت‌های فرهنگی نظیر برگزاری مراسم‌های مذهبی ولادت یا شهادت اهل بیت(ع)، سخنرانی مذهبی، مداحی و مولودی‌خوانی و غیره نیز اجرا می‌شود.
وی اضافه كرد: در بخش قرآنی مراكز افق امامزادگان نیز فعالیت‌های قرآنی نظیر محافل انس با قرآن، جلسات تفسیر قرآن و یا جزءخوانی قرآن در طول ایام سال انجام می‌شوند.

انتهای پیام
captcha