افزودن رشته ترتیل بدون دریافت نظر کارشناسان
کد خبر: 3872925
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴
نظر شهریار پرهیزکار درباره رشته جدید مسابقات بین‌المللی ایران/

افزودن رشته ترتیل بدون دریافت نظر کارشناسان

گروه مسابقات ــ داور مسابقات بین‌المللی قرآن تأکید کرد: روش صحیح برای اتخاذ تصمیم درباره افزودن رشته ترتیل به صورت مستقل به مسابقات بین‌المللی قرآن این بود که با پیشکسوتان این عرصه مشورت شود.

نظر شهریار پرهیزکار در مورد اضافه شدن رشته ترتیل به مسابقات بین‌المللی قرآن

پس از اینکه مسئولان قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه از اضافه شدن رشته قرائت ترتیل به سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران خبر دادند، شاهد شکل‌گیری نظرات متفاوتی از سوی کارشناسان و صاحب‌نظران این عرصه بودیم، نظراتی که عمده آن حول آسیب‌شناسی این موضوع قبل از اضافه شدن آن به مسابقات بود.

پرداختن بیشتر به رشته قرائت ترتیل طی سال‌های گذشته مطالبه بسیاری از فعالان قرآنی به خصوص فعالان عرصه مسابقات قرآن بوده است، اما در کنار این مطالبه برخی نیز بر این باورند که اگر این موضوع براساس اصولی از پیش طراحی شده پیش نرود، می‌تواند آسیب‌هایی را به ویژه برای جریان تلاوت کشورمان به دنبال داشته باشد.

بر همین اساس خبرنگار ایکنا، برای اطلاع از آسیب‌های احتمالی اضافه شدن رشته ترتیل به مسابقات بین‌المللی قرآن سلسله‌گفت‌وگوهایی را با اساتید، پیشکسوتان، کارشناسان و صاحب‌نظران عرصه فعالیت‌های قرآنی و جریان تلاوت کشور انجام داده که برخی منتشر شده‌اند و تعدادی دیگر به مرور منتشر می‌شود.

شهریار پرهیزکار که از قله‌های جریان تلاوت و حفظ قرآن کشورمان به شمار می‌رود و همیشه دغدغه‌های او درباره ارتقای فعالیت‌ها و توسعه فرهنگ قرآنی حائز اهمیت بوده است، مطمئناً می‌تواند نظرات دقیقی داشته باشد، اما به جای پاسخ به سؤالاتی در مورد آسیب‌شناسی رشته تلاوت در مسابقات بین‌المللی قرآن، صرفاً به بیان یک نکته در باب فرایندی پرداخت که منجر به اضافه شدن رشته ترتیل به مسابقات بین‌المللی قرآن شد.

وی با اشاره به اینکه وظیفه تصمیم‌گیران مسابقات بین‌المللی این بود که از پیشکسوتان این عرصه نظرخواهی کنند، گفت: باید صاحب‌نظران جریان تلاوت قرآن دعوت می‌شدند تا در جلسه‌ای ویژه این امر مهم، درباره آن هماهنگی و هم‌اندیشی و تبعات چنین تصمیمی در نظر می‌شد. اگر این کار صورت می‌گرفت به نتیجه خوبی می‌رسیدیم، اما بعد از نهایی شدن این کار، بیان نظر چندان جالب نیست.

به گزارش ایکنا، سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران فروردین‌ سال آتی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به میزبانی استان خراسان رضوی در شهر مشهد در بخش آقایان بزرگسال(رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل) و بانوان(رشته حفظ کل) و طلاب(رشته حفظ کل و قرائت تحقیق همراه با مفاهیم و خطابه‌خوانی) برگزار می‌شود.

نماینده ایران در تمامی رشته‌ها به جز قرائت ترتیل آقایان مشخص شده و برای تعیین نماینده ایران دهم بهمن‌ماه آزمون انتخابی بین افراد ممتاز پنج دوره قبل مسابقات سراسری ایران برگزار می‌شود.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۲ - ۱۲:۰۳
0
0
نظرخواهی شده و در کمیته های مختلف با حضور اساتید ممتاز قرآنی کشور ، بحث و بررسی شده است و ایشان در جریان نیستند.
captcha