كاهش بروكراسی اداری، رضایتمندی مردم را افزایش می‌دهد
کد خبر: 3872773
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴

كاهش بروكراسی اداری، رضایتمندی مردم را افزایش می‌دهد

گروه اجتماعی ـ استاندار فارس تشکیل دولت الکترونیک را از موضوعات مهم مورد تاکید دولت دانست و گفت: کاهش بروکراسی اداری این رضایت‌مندی مردم را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز، 29 دی‌ماه در جلسه کارگروه راهبری توسعه مدیریت استان، تشکیل دولت الکترونیک را از موضوعات مهم مورد تاکید دولت تدبیر و امید دانست و افزود: ایجاد سلامت اداری، ارتقا کیفیت خدمات، پاسخ‌گویی سریع، شفافیت و در نهایت رضایتمندی مردم از اهداف مهم این طرح است.
وی با بیان اینکه کاهش بروکراسی اداری این رضایت‌مندی مردم را افزایش می‌دهد، اظهار کرد: توسعه دولت الکترونیک هزینه‌های دستگاه‌ها و مردم را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.
نماینده عالی دولت در استان فارس، شفافیت را اصلی غیر قابل انکار و ضروری در جهت جلب اعتماد عمومی دانست و افزود: در شرایط کنونی که برخی تلاش می‌کنند این اعتماد عمومی را خدشه‌دار کنند، افزایش شفافیت در خدمت‌رسانی دستگاه‌ها برای تقویت این اعتماد اهمیت دارد.
وی همچنین به منافع دیگر دولت الکترونیک از جمله کاهش رفت و آمدها، کاهش آسیب به محیط زیست و هدر رفت انرژی‌هایی همچون سوخت، کاغذ و زمان نیز اشاره کرد.
رحیمی با بیان اینکه توسعه دولت الکترونیک به علت کاهش ارتباطات چهره به چهره سلامت اداری را افزایش می‌دهد، گفت: دولت الکترونیک با هدف کنترل و نظارت و هدایت علمی مدیران را در پیشبرد اهداف دستگاه‌ها یاری کند.
استاندار فارس، اجرای طرح صحت‌سنجی میز خدمت الکترونیک دستگاه‌های اجرایی در سال 97، این اقدام را حائز اهمیت ارزیابی کرد و گفت: به نظر می‌رسد ارتباط توفیق دستگاه‌ها در ارائه خدمات به میزان خدمات و تعداد مراجعات آن دستگاه بستگی مستقیم دارد.
رحیمی با تاکید بر اینکه فعالیت باید در هر چهار مرحله اطلاع‌رسانی، امکان درخواست و بارگذاری مدارک، تولید خدمات و رصد مراحل آن و ارائه خدمات مورد توجه باشد و تقویت شود، گفت: اطلاع‌رسانی باید با همکاری رسانه‌ها، فضای مجازی و بخش‌هایی که ارتباط بیشتری با مخاطبان دارند انجام شود.
نماینده عالی دولت در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به خطبه‌های دشمن‌شکن اخیر رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه اشاره کرد و گفت: امروز در سایه رشادت‌های فرزندان این مرز و بوم پاسخی دندان‌شکن به تجاوزها و جنایات استعمارگران داده‌ایم.
وی یادآور شد: خون پاک فرزند رشید اسلام سپهید شهید قاسم سلیمانی پیروزی‌های بعدی از جمله ایجاد وحدت و همدلی در داخل کشور را نیز به دنبال داشت.
رحیمی همچنین به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری انتخابات اشاره کرد و افزود: همه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات و مدیران دستگاه‌ها باید تلاش کنند انتخاباتی سالم، ایمن و با شکوه و حضور حداکثری برگزار شود.

انتهای پیام
captcha