اعزام 15 تیم عملیاتی هلال احمر فارس به سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3872766
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳

اعزام 15 تیم عملیاتی هلال احمر فارس به سیستان و بلوچستان

گروه اجتماعی ـ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس با اشاره به وضعیت سیل‌زده سیستان و بلوچستان از اعزام ۱۵ تیم عملیاتی و فرماندهی مدیریت به سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، حسین درویشی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس امروز، ۲۹ دی‌ماه در جمع خبرنگاران از اعزام 15 تیم عملیاتی به سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: تیم‌های امدادی و عملیاتی هلال احمر فارس از شهرستان های داراب، لارستان، فسا و نی‌ریز با استفاده از ۱۰ خودرو کمک دار و ۴ خودرو گروهی با تجهیزات انفرادی و تخصصی به‌منظور امدادرسانی به مردم آسیب‌دیده از سیل، به استان سیستان و بلوچستان اعزام شده‌اند.
وی با بیان اینکه تیم‌های اعزامی در شهرستان فنوج استان سیستان و بلوچستان مستقر شده‌اند، افزود: وضعیت ۱۵ منطقه توسط امدادگران و نجاتگران و همچنین گروه‌های تخصصی استان فارس مورد ارزیابی قرار گرفته و توزیع اقلام ضروری بین آسیب دیدگان ناشی از سیل در حال انجام است.
درویشی با اشاره به راه‌اندازی انبار امدادی جمعیت هلال احمر استان فارس در شهرستان فنوج، اضافه کرد: در ارزیابی‌های انجام شده از ۵۴۷ منزل مسکونی منطقه، ۳۲ منزل غیرقابل سکونت بوده و همچنین از ۶۲۱ خانواری که در ۱۵ منطقه ارزیابی شده وجود دارند، ۳۱۳ خانوار نیازمند کمک هستند که اقلام بین آن‌ها در حال توزیع است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس بیان کرد: تاکنون جمعا ۸۰۰ میلیون ریال از سوی مردم فارس به حساب‌های هلال احمر برای کمک به آسیب‌دیدگان سیستان و بلوچستان و جنوب و جنوب شرق کشور واریز شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون ۲۵۰۰ بسته مواد غذایی ۷۲ ساعته، ۲۲۰ شعله والور و ۲۵۰۰ تخته پتو از جمعیت فارس به استان سیستان و بلوچستان ارسال شده است، گفت: بسته‌های مواد غذایی حاوی ۱۰ هزار قوطی تن ماهی، ۱۰ هزار قوطی کنسرو بولیا، ۵ هزار قوطی کنسرو برنج، ۲۵۰۰ بسته خرما، ۲۵ هزار عدد لیوان یکبار مصرف و ۲۵ هزار عدد قاشق و چنگال بوده است.
درویشی در خصوص شیوه‌های کمک به سیلزدگان از طریق این جمعیت گفت: مردم نیک‌اندیش فارس می‌توانند وجوه نقدی خود را به حساب ۹۹۹۹۹ جمعیت هلال احمر نزد تمامی بانک‌ها واریز کنند و در کنار این روش شماره حساب ۶۱۰۴۳۳۷۹۹۹۹۹۹۹۹۶ بانک ملت و شماره حساب ۵۸۹۴۶۳۱۸۵۰۲۵۹۷۳۰ بانک رفاه کارگران و کد دستوری #۱۱۲* نیز در اختیار شهروندان فارسی است.

انتهای پیام
captcha