راهی بهتر از همبستگی در كشور برای تداوم راه سردار دل‌ها نیست
کد خبر: 3872760
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸

راهی بهتر از همبستگی در كشور برای تداوم راه سردار دل‌ها نیست

گروه اجتماعی ـ فرماندار ویژه لارستان با تأكید بر اینكه همه باید در راستای اهداف سردار شهید سلیمانی حركت كنیم، گفت: اگر می‌خواهیم راه سردار دل‌ها را ادامه دهیم، علاوه بر اقدامات نمادین، باید در راه اهداف او حركت كنیم و مطمئناً هیچ راهی بهتر، مهم‌تر و تأثیرگذارتر از همبستگی و همدلی و همراهی و اتحاد در کشور نیست.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، جلیل حسنی، فرماندار ویژه لارستان امروز، 29 دی‌ماه در مراسم بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای حادثه سقوط هواپیمایی اوکراینی كه در این شهرستان برگزار شد، گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی جان و مال و زندگی خود را از اول انقلاب تاکنون در راه آسایش، رفاه، آرامش و امنیت کشور و در راستای حفاظت از ارزش‌های انقلابی در کف دست قرار داد و با عزت و افتخار آسمانی شد.

وی ادامه داد: رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهید حاج قاسم سلیمانی در طول دوران هشت سال دفاع مقدس و دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلابی خدایی بود و عمر بابرکت خود را در جهت خدمت و امنیت مردم و خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران صرف کرد و به دلیل ارتقای شاخص‌های اسلامی و انسانیش آن چنان از دید بالایی برخوردار بود که همه دیدید در مراسم تشییع جنازه این مرد بزرگ، از گرایش‌های مختلف سیاسی از داخل و خارج از کشور و حتی آن‌هایی که شاید با انقلاب هم نبودند، آمدند و در مراسم تشییع جنازه سردار دل‌ها شرکت کردند و اشک ریختند و  حاج قاسم را ستایش و تکریم کردند.

فرماندار ویژه لارستان بیان كرد: سردار سلیمانی هیچ‌وقت خود را درگیر مسائل جزئی و جناح‌بندی‌های سیاسی نمی‌کرد و وارد بازی‌های سیاسی نمی‌شد و یکی از شاخص‌ها و ویژگی‌های اصلی‌اش هم که باعث شد همه در مراسم تشییع و تدفین این مرد بزرگ شرکت کنند، همین بود و در کل سردار سلیمانی خود را وقف مردم، کشور اسلام و ولایت کرد.

حسنی اظهار كرد: همه باید در راستای اهداف سردار شهید سلیمانی و همه شهدای والامقام حرکت کنیم و با هر گونه تفکر سیاسی که داریم به وحدت، انسجام و به عزت اسلامی و اقتدار ایران و ایرانی و اقتدار اسلام و عزت اسلام فکر کنیم و با وحدت، همدلی، انسجام در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و در راستای امنیت بیش از پیش کشور و در راستای همگرایی و همچنین خود کفایی درون کشوری اقداماتی را انجام دهیم که بتوانیم راه شهدای والامقام را همچون سلیمانی ادامه دهیم.

وی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم راه سردار دل‌ها را ادامه دهیم، علاوه بر آن اقدامات و برنامه‌های نمادین و شکلی که در راستای ارج گذاشتن به آن شهید والامقام انجام می‌دهیم، باید در راه اهداف آن عزیز از دست رفته و در راه عزت میهن عزیز اسلامی مان حرکت کنیم و فعالیت و تلاش كنیم و مطمئناً هیچ راهی بهتر، مهم‌تر و تأثیرگذارتر از همبستگی و همدلی و همراهی و اتحاد در کشور نیست.

 حسنی در ادامه سخنانش تاکید کرد: ما دشمن مشترکی داریم و آن استکبار است که از اول انقلاب و بیش از ۴0 سال است که می‌خواهد سلطه جهانی خودش را روز به روز گسترش دهد و با خوی استکباری که در وجودش هست مواجه هستیم که در طول این چهل و یک سال هیچ موقع کوتاهی نکرده است و مدام برای کشور ما نقشه می‌کشد.

فرماندار ویژه لارستان افزود: سابقه تاریخی و حدوداً ۲۵۰ ساله آمریکا نشان می‌دهد که صدها جنگ و تهاجم، که کشتار، فلاکت و آوارگی مردم جهان را در پی داشته است، همه را آمریکا آغاز کرده است، که این جنگ‌ها از سال ۱۹۰۱ با تهاجم به کلمبیا و بعدش پاناما و در ادامه جنگهای جهانی اول و دوم و همچنین بمباران اتمی هیروشیما و جنگ ویتنام و نهایتاً جنگ‌های دهه های اخیر نمونه‌هایی از این خوی وحشی گری و سلطه گری امریکا ست.

معاون استاندار فارس ادامه داد: منشأ اصلی جنگ‌های نیابتی در خاورمیانه، با شیطنت آمریکا با هدف تأمین منافع خودش است و این هم خوی طبیعی استکبار است و از آمریکا هم غیر این توقعی نیست.

وی اظهار كرد: ما یک کشور اسلامی هستیم و تاکنون به هیچ کشوری حمله نکرده‌ایم و شروع‌کننده جنگ نبودیم و فقط و فقط در راستای ارزش‌های دینی در منطقه‌ حرکت کرده‌ایم و همیشه سعیمان این بوده است که اتحاد بین مسلمانان ایجاد شود و برای دفاع از ارزش‌های اعتقادی خودمان تلاش کرده‌ایم، اما آمریکا را ببینید که در اکثر کشورها پایگاه نظامی دارد و این پایگاه‌های نظامی، فقط و فقط در راستای تامین منافع خودش است و لاغیر و از هر راهی وارد می‌شود که منافع خود را تامین و سلطه بر جهان را گسترش دهد.

حسنی با بیان اینکه سیاست آمریکا مبنی بر کسب قدرت جهانی و سود است، افزود: یکی از پایه‌های قدرت، قدرت اقتصادی، ثروت و انباشت سرمایه است و در این خصوص آمریکا در راستای منافع خود حرکت می‌کند و هیچ موقع اهدافش انسان دوستانه نبوده است.

وی ادامه داد: جنگ در عراق، سوریه، افغانستان، یمن و غیره همه در راستای یک هدف است و آن این است که سرمایه‌های مادی و فکری و انسانی را از منطقه به سمت غرب وآمریکا سوق دهند تا بازارهای مصرف و فروش خودش که همان کارخانه اسلحه‌سازی آمریکا است را رونق بیشتری ببخشد و یکی از دلایلی هم که خاورمیانه را انتخاب کرده، علاوه بر منابع مادی، این است که خاورمیانه مهد اسلام و تمدن اسلامی است.

فرماندار ویژه لارستان با تاکید بر اینکه آمریکا با برنامه‌های خودش می‌خواهد انباشت سرمایه را در کشور خودش تثبیت و رونق اقتصادی را ایجاد کند که رونق اقتصادی یکی از پایه‌های مستمر قدرت سلطه‌گری خودشان است، گفت: ما باید با شیطنت‌های نظام سلطه بیشتر آشنا شویم و وحدت خود را نسبت به گذشته بیشتر کنیم و نباید در چنین برهه‌ای که دشمن، قدرتی از نظر خوی استکباری که دارد و می‌خواهد افکار عمومی را بر علیه ما بسیج کند، ما خودمان در داخل بیاییم و با نواختن اختلاف و تفرقه و گیر دادن به هم، از دشمن اصلی غافل شویم.

وی با بیان اینکه متاسفانه افرادی در درون کشور هستند که می‌خواهند پایه‌های نظام که شامل همه ارکان نظام و سایر قوای سه گانه است را تضعیف كنند، گفت: تضعیف هر یک از ارکان‌های نظام، یعنی از بین بردن یکی از پایه‌های قدرت کشور و این اشتباه بزرگی است.

 حسنی تاکید کرد: اگر فکر کنیم با حمله کردن به دولت، قوه قضاییه، مجلس و یا یکی از نیروهای مسلح، کشور درست می‌شود، بدانیم که سخت در اشتباهیم، چراکه تضعیف و تخریب هر یک از قوای سه‌گانه و یا سایر ارکان نظام، سست کردن پایه‌های اقتدار کشور است، بنابراین اگر بناست از اقتدار نظام و عزت اسلامی کشور و منافع ملی دفاع شود، باید همه و همه در کنار هم قرار بگیریم تا دشمن نتواند ذره‌ای در بین ما نفوذ کند.

وی ابراز امیدواری كرد: خون شهید سلیمانی و همه همرزمان شهیدش که مایه عزت این کشور و وحدت و اقتدار و امنیت ملی ما شده است باز هم همه در کنار هم و در کنار دولتمردان و خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح، پشت سر رهبری قرار گرفته و بتوانیم عزت اسلامی و امنیت جامعه را بهتر از گذشته رقم بزنیم و در راستای آن گام برداریم و اگر ایراداتی هم در کشور است که قطعاً وجود دارد، باید با هم فکری و در کنار هم، مشکلات را برطرف کنیم.

فرماندار ویژه لارستان در پایان سخنانش از همگان خواست تا در انتخابات پیش‌رو شرکت كنند و در سرنوشت کشور خود دخیل باشند.

انتهای پیام
captcha