اختصاص 2 میلیارد ریال برای تجهیز كتابخانه‌های عمومی فارس
کد خبر: 3872656
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲

اختصاص 2 میلیارد ریال برای تجهیز كتابخانه‌های عمومی فارس

گروه فرهنگی ـ مدیركل كتابخانه‌های عمومی فارس از خرید تجهیزات چوبی مورد نیاز این مراكز با اعتباری بیش از دو میلیارد و سیصد و بیست میلیون ریال در یک‌ماه گذشته خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، روح‌الله منوچهری، مدیركل كتابخانه‌های عمومی فارس امروز، 29 دی‌ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در مرحله دوم تجهیز کتابخانه‌های عمومی فارس، لوازم چوبی مورد نیاز کتابخانه‌های عمومی خریداری و ارسال شده است، گفت: این تجهیزات در یک‌ماه گذشته و با اعتباری بیش از دو میلیارد و سیصد و بیست میلیون ریال خریداری شده که هزینه آن به‌صورت مشارکتی و در قالب 60 درصد اداره‌کل و 40 درصد انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها تأمین شده است.
وی با اشاره به اینکه این تجهیزات برای 178 کتابخانه عمومی در سطح استان ارسال شده است، اضافه کرد: لوازم چوبی همچون قفسه‌های کتاب و نشریات، میز و صندلی مطالعه، میز و صندلی و قفسه کتاب کودک، میز کتابدار، قفسه نمایش کتاب، قفسه اسباب بازی و... از جمله تجهیزات خریداری شده است.
منوچهری یادآور شد: این دومین مرحله از خرید متمرکز و گسترده تجهیزات مورد نیاز کتابخانه‌های عمومی استان در سال جاری است که براساس نیازسنجی کتابخانه‌های عمومی و بازدیدهای کارشناسی انجام شده است. در نیمه نخست سال جاری نیز بخشی از لوازم مورد نیاز کتابخانه‌های عمومی استان در بخش‌های تجهیزات چوبی، رایانه‌ای، سرمایشی و گرمایشی، تجهیزات حفاظتی و ایمنی و... به مبلغ بیش از 11 میلیارد و 300 میلیون ریال خریداری و توزیع شده است.
مدیركل كتابخانه‌های عمومی فارس، به ضرورت تأمین نیازهای این مراكز اشاره كرد و گفت: توسعه، تجهیز و شاداب‌سازی کتابخانه‌های عمومی موجود از اولویت‌های این مجموعه است. کتابخانه عمومی مجموعه‌ای زنده و در تعامل است و پویایی کتابخانه‌ها با فضای کتابخانه‌ای و وجود منابع و تجهیزات رابطه مستقیم دارد.
وی تأکید کرد: تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، چوبی، رایانه‌ای و منابع از مهم‌ترین مطالبه کاربران کتابخانه‌های عمومی فارس است؛ ما در کنار تلاش برای ایجاد کتابخانه در شهرهای فاقد کتابخانه استان، بر تجهیز و توسعه و شاداب‌سازی کتابخانه‌های موجود مصمم هستیم.
منوچهری با بیان اینکه در حال حاضر بخش گسترده‌ای از تجهیزات کتابخانه‌های عمومی استان تأمین شده است، گفت: برنامه‌ریزی ما بر این است که تا پایان سال جاری، دیگر نیازهای اساسی کتابخانه‌های عمومی استان خریداری و ارسال شود.

انتهای پیام
captcha