استقرار موكب‌های اربعینی فارس در مناطق سیل‌زده/ طبخ روزانه 6 هزار پرس غذا
کد خبر: 3872619
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳

استقرار موكب‌های اربعینی فارس در مناطق سیل‌زده/ طبخ روزانه 6 هزار پرس غذا

گروه اجتماعی ـ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس از استقرار موكب‌های اربعینی این استان در مناطق سیل‌زده استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان طی روزهای اخیر خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، اسکندر قاسمی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس امروز، 29 دی ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تعداد 5 موکب از مواکب اربعین حسینی استان فارس جهت خدمت‌رسانی به مردم سیل زده استانهای هرمزگان و سیستان و بلوچستان به منطقه اعزام شده است، گفت: موکب‌های استان فارس روزانه قریب 6 هزار پرس غذا جهت توزیع در مناطق آسیب دیده پخت و توزیع می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه در کنار بحث پخت غذای گرم، پخت نان گرم و همچنین توزیع نان های خشک محلی هم از دیگر برنامه‌های مواکب استان فارس است، ادامه داد: تاکنون مقدار 15 هزار لیتر آب معدنی از طریق موکب‌های استان به منطقه ارسال شده است که در صورت نیاز بازهم آب آشامیدنی و سالم به مناطق آسیب دیده ارسال خواهد شد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس افزود: موکب شهید جابر شهرستان مرودشت، موکب اباصالح المهدی(عج) شهرستان اقلید، موکب شهدای شهرستان فسا، موکب سقاخانه حضرت اباالفضل‌العباس(ع) شیراز و موکب شهدای ارباب شهرستان کوار از مواکب اعزام شده به استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان است که خادمین این مواکب ضمن خدمات پخت غذا، به لایروبی و تمیزکردن منازل آسیب‌دیده از سیل اخیر در کنار برادران سپاه و سایر نهادهای خدمت‌رسان مشغول هستند.
قاسمی بیان كرد: ارسال و توزیع لباس‌های گرم، پتو، کنسروجات، کیک و کلوچه، لوازم بهداشتی فردی نیز از دیگر خدمات مواکب استان فارس است و این موکب‌ها تا زمان نیاز جهت خدمت‌رسانی در منطقه حاضر هستند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس در پایان با بیان اینکه موکب‌های اربعین حسینی استان در کنار مردم عزیز ایران بوده و خادم آنان هستند، افزود: موکب‌های اربعین اعم مدیران اجرایی، هیئت امنا آنان و همه خادمان بزرگوار آن، خدمت‌رسانی به مردم آسیب‌دیده و رنج‌دیده را در راه خدمت به مولا اباعبدالله‌الحسین(ع) می‌بینند و برای این امر هر اقدامی را انجام می‌دهند.

انتهای پیام
captcha