تشكیل 43 پرونده فساد اقتصادی در فارس
کد خبر: 3872595
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸

تشكیل 43 پرونده فساد اقتصادی در فارس

گروه سیاست و اقتصاد ـ رئیس کل دادگستری فارس از تشکیل 43 پرونده فساد اقتصادی در این استان خبر داد و گفت: این پرونده‌ها مربوط به شهرستان‌های مختلف استان فارس است.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، رئیس كل دادگستری فارس امروز، 29 دی‌ماه در نشست قضایی استان با حضور رئیس سازمان بازرسی کشور از تشکیل 43 پرونده مفاسد کلان و غیر کلان اقتصادی خبرداد و گفت: این پرونده‌ها مربوط به شهرستان‌های استان از جمله مرودشت، زرقان، ارسنجان و ... است.
وی با بیان اینكه سالانه بیش از 400 هزار پرونده به مجموعه قضایی استان وارد می‌شود، گفت: طی چند مدت اخیر اقدامات زیادی به منظور کاهش ورودی پرونده‌های قضایی در سطح استان انجام شده است.
موسوی با اشاره به اینکه در دوران تحول قوه قضاییه مبارزه با فساد اقتصادی به جد در دستور کار است، بیان کرد: طی یک سال گذشته 11 پرونده مربوط به اخلال در نظام اقتصادی و بازار ارز در شعبه ویژه جرایم اقتصادی استان رسیدگی شده که مرتکبین آن به حبس های طولانی محکوم شده اند.
رئیس كل دادگستری فارس در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه یکی دیگر از موضوعات در دستور کار مجموعه قضایی استان افزایش سرمایه اجتماعی است، افزود: در این راستا طی نظرسنجی‌های انجام شده دستگاه قضایی استان فارس طی چند مدت اخیر امتیاز خوبی در جلب رضایت ارباب رجوع داشته است.
وی از حبس‌زدایی به‌عنوان یکی دیگر از اولویت‌های مجموعه قضایی استان یاد کرد و گفت: از اسفندماه سال گذشته تاکنون بیش از 6 هزار زندانی در سطح استان آزاد شده‌اند البته طی 10 روز گذشته نیز بیش از 1000 زندانی دیگر نیز آزاده شده‌اند و در حال حاضر 50 زندانی مهریه در سطح زندان‌های استان است.
موسوی با تأكید بر اینكه 92 درصد از ابلاغات دادگستری فارس به‌صورت الکترونیک انجام می‌شود، گفت: در راستای رسیدگی به پرونده‌های مسن طی چند مدت اخیر با اقدامات صورت گرفته بخش عمده‌ای از این پرونده‌ها تعیین تکلیف شده‌اند و در حال حاضر کمتر از 500 پرونده با عمر بالاتر از دو سال در مجموعه قضایی استان است که این نشان‌دهنده همت مضاعف قضات فارس است.

انتهای پیام
captcha