تشکیل ۱۶ گروه «همیار» در بهزیستی لرستان
کد خبر: 3872546
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴

تشکیل ۱۶ گروه «همیار» در بهزیستی لرستان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: در قالب ۱۶ گروه «همیار»، در حال حاضر ۷۵ زن سرپرست خانوار در استان مشغول به کار شده‎اند.

تشکیل 16 گروه «همیار» در بهزیستی لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، فاطمه‎زهرا توکلی، مدیرکل بهزیستی استان، شامگاه شنبه، 28 دی‎ماه، در جمع خبرنگاران، گفت: با توجه به این‎که استقلال مالی برای بانوان سرپرست خانوار از اهمیت بسزایی برخوردار است تشکیل گروه‌های «همیار» به‌منظور فراهم آمدن زمینه اشتغال برای این قشر در اولویت قرار دارد.

وی با بیان این‌که با بهره‎گیری از تجارب اساتید، زمینه ورود بانوان سرپرست خانوار به بازار کار فراهم شده‎ است، ادامه داد: در قالب ۱۶ گروه «همیار»، در حال حاضر ۷۵ زن سرپرست خانوار در استان مشغول به کار شده‎اند.

مدیرکل بهزیستی لرستان تصریح کرد: تلاش ما بر این است که تا پایان سال این گروه‌های «همیار» را به ۲۰ مورد افزایش دهیم.

وی همچنین از تأسیس سه مرکز توانمندسازی کودک و خانواده در لرستان خبر داد و اظهار کرد: سازمان بهزیستی به‌عنوان یکی‌ از مجموع ۱۲ دستگاه اجرایی متولی ساماندهی کودکان کار در دو سال گذشته اقدام به تأسیس سه مرکز توانمندسازی کودک و خانواده در سطح دو شهرستان خرم‌آباد و بروجرد کرده است.

توکلی افزود: در این مراکز حدود ۳۵۰ کودک از خدمات مددکاری، روانشناسی، آموزشی، برنامه‌های اوقات فراغت، کمک‌های آموزشی، تحصیلی و مادی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی لرستان اضافه کرد: علاوه‌بر آن بحث توانمندسازی خانواده به‌عنوان یک اصل ضروری در بحث توانمندسازی خانواده در نظر گرفته شده که در این راستا در سال‌جاری موفق به راه‌اندازی کارگاه خیاطی مادران و کودکان کار در شهرستان خرم‌آباد شده‌ایم.

انتهای پیام
captcha