اعتراضات لبنانی‌ها به عدم تشکیل دولت جدید
کد خبر: 3872520
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۷

اعتراضات لبنانی‌ها به عدم تشکیل دولت جدید

گروه بین‌الملل ــ لبنانی‌ها امروز، 28 دی‌ماه در اعتراض به عدم تشکیل دولت جدید در مناطق مختلف این کشور دست به تظاهرات زدند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از النشره، معترضان لبنانی عصر امروز، شنبه در مناطق مختلف بیروت تظاهرات کرده و با سر دادن شعارهایی خواستار تشکیل یک دولت مستقل شدند.

از سوی دیگر، صدها لبنانی با تجمع در مقابل پارلمان این کشور، همچنین سیاست‌های حاکمیتی را محکوم کرده و تأکید کردند که مردم دیگر حاضر نیستند تاوان فساد و پیامدهای تشکیل نشدن دولت جدید و بحران‌های اقتصادی و اجتماعی را بپردازند.

لبنان از ۱۷ اکتبر شاهد تحصن و تظاهرات‌ مردمی شهروندان این کشور است که خواستار بهبود اوضاع معیشتی، مبارزه با فساد و محاکمه فاسدان هستند.

عده‌ای از تجمع‌کنندگان نیز به خودروهای نیروهای امنیتی حمله کرده و با پرتاپ سنگ به این خودروها و اموال عمومی خسارت وارد کردند.
عده‌ای از لبنانی‌ها شنبه شب در مقابل مقر پارلمان در بیروت تجمع کردند و در عین حال سعی در ورود به آن را داشتند که با برخورد نیروهای امنیتی و شلیک گاز اشک‌آور مواجه شدند.

صلیب سرخ لبنان نیز که پیش از این از مجروح شدن ۷۵ تن در پی درگیری معترضان و نیروهای امنیتی در مقابل پارلمان خبر داده بود، اعلام کرد که تعداد مجروحان تظاهرات امشب بیروت به ۱۶۵ تن افزایش یافته است.

انتهای پیام
captcha