دانش‌افزایی حقوقی و قضایی برای پلیس قانون‌مدار، حیاتی است
کد خبر: 3872501
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹

دانش‌افزایی حقوقی و قضایی برای پلیس قانون‌مدار، حیاتی است

گروه اجتماعی ـ معاون دادستان عمومی و انقلاب اسلامی ممسنی با بیان اینكه دانش‌افزایی حقوقی و قضایی برای پلیس قانون‌مدار حیاتی است، گفت:‌ تمام مأموریت‌های پلیس باید در چارچوب قانون انجام شود تا این جایگاه مهم و ضروری محفوظ بماند.

به گزارش ایكنا از فارس، شعیب رستمی، معاون دادستان عمومی و انقلاب ممسنی امروز، 28 دی‌ماه در جمع کارکنان انتظامی این شهرستان، با اشاره بر ضرورت توجه ویژه به قوانین و مقررمات و مسئله آموزش کارکنان گفت: کارکنان نیروی انتظامی باید به مسئله مهم آموزش و اطلاعات مربوط به قوانین و مقررات و حدود اختیارات اشرافیت کامل داشته باشند.
وی با بیان اینكه دانش‌افزایی حقوقی و قضایی برای پلیس قانون‌مدار حیاتی است، افزود: با توجه به اینکه اجرای مأموریت‌های پلیس در ملأ عام در فضایی مهم و حساس قرار دارد، بنابراین تمام مأموریت‌های پلیس باید در چارچوب قانون انجام شود تا این جایگاه مهم و ضروری محفوظ بماند.
این مقام قضایی، نیروی انتظامی را سهام‌دار اصلی نظم و امنیت در کشور دانست و گفت: وجود نظم و امنیت مطلوب کشور، مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس در سراسر کشور است.
محمدهاشم قسام، فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی نیز در این جلسه ضمن تقدیر از تعامل صمیمانه دستگاه قضا با نیروی انتظامی، ارائه خدمت صادقانه به مردم و تأمین امنیت پایدار در جامعه را از وظایف مشترک نیروی انتظامی و دستگاه قضا دانست و بر ایجاد امنیت پایدار در جامعه که مهم‌ترین هدف دستگاه قضا و پلیس است، تأکید کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی در پایان افزود: دادگستری و نیروی انتظامی دو بازوی توانمند از یك پیكر هستند و این دو سازمان را هرگز نمی‌توان جدا از هم دانست.

انتهای پیام
captcha