مدیریت آسیب‌های اجتماعی نیازمند رشد همزمان آگاهی و امكانات است
کد خبر: 3872498
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱

مدیریت آسیب‌های اجتماعی نیازمند رشد همزمان آگاهی و امكانات است

گروه اجتماعی ـ فرمانده نیروی انتظامی فارس با بیان اینكه در دوره كنونی به‌صورت لحظه‌ای تغییرات در سطوح مختلف زندگی ایجاد می‌شود، گفت: اگر بخواهیم آسیب‌های اجتماعی را مدیریت کنیم، باید آن‌ها را شناخته و همزمان با آ‌ن‌ها رشد آگاهی و امكانات داشته باشیم.

به گزارش ایكنا از فارس، سردار رهام بخش حبیبی، فرمانده نیروی انتظامی فارس امروز، 28 دی‌ماه در حاشیه بازدید استاندار از پلیس فتا این فرماندهی گفت: در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که به‌صورت لحظه‌ای تغییرات در سطوح مختلف زندگی ایجاد می‌شود و اگر بخواهیم آسیب‌های اجتماعی را مدیریت کنیم، باید آن‌ها را شناخته و همزمان با آ‌ن‌ها رشد آگاهی و امكانات داشته باشیم.
وی بر لزوم افزایش امکانات نیروی انتظامی در حوزه فضای مجازی و استقرار پایگاه‌های بیشتر پلیس فتا در سطح استان فارس تأکید کرد و افزود: پیشرفت تکنولوژی در جامعه از جمله فضای مجازی باعث افزایش آسیب‌های اجتماعی در این حوزه می‌شود که لازم است همزمان با این تغییرات، امکانات و تجهیزات مورد نیاز پلیس نیز رشد و ارتقا یابند.
عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس نیز در این بازدید با بیان اینكه اسم نیروی انتظامی برای مردم مترادف با امنیت و آرامش است، گفت: نیروی انتظامی باید در حوزه‌های مختلفی از جمله تجهیزات، نیروی انسانی و پشتیبانی تقویت شود.
وی با اشاره به موضوع مهم فضای مجازی در جامعه، افزود: فضای مجازی برای مردم فرصت خوبی است ولی به تبع آن دارای تهدیدات و آسیب‌هایی نیز هست.
رحیمی اولین گام برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی را آگاه‌سازی و آموزش عنوان کرد و گفت: عدم آموزش و اطلاع‌رسانی با توجه به فضای خلاق و نوآورانه فضای سایبری باعث افزایش آسیب‌های اجتماعی این حوزه و تشکیل پرونده‌های فراوانی در پلیس فتا می‌شود.

انتهای پیام
captcha