طرح‌های توانمندسازی بانوان متناسب با ویژگی‌های منطقه‌ای بازنگری شوند
کد خبر: 3872489
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸

طرح‌های توانمندسازی بانوان متناسب با ویژگی‌های منطقه‌ای بازنگری شوند

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه 3 شیراز خواستار بازنگری و به‌روزآوری طرح‌های توانمندسازی بانوان و دختران با توجه به ویژگی‌های فرهنگی، منطقه‌ای و آمایش سرزمینی شد.

به گزارش ایكنا از فارس، محمد كماندار، رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه 3 شیراز امروز، 28 دی‌ماه در گردهمایی کارشناسان و رابطین امور بانوان مناطق و شهرستان‌های استان طرح‌های متعددی در ارتباط با توانمندسازی بانوان و دختران در حال اجراست اما برای کیفیت‌بخشی و اجرای مناسب آن‌ها نیازمند بازنگری و به روزآوری این طرح‌ها با توجه به ویژگی‌های فرهنگی، منطقه‌ای و آمایش سرزمینی هستیم.
وی با تأکید بر لزوم ایجاد شرایط و زمینه‌های شکوفایی و بروز استعدادهای بانوان در جامعه گفت: باید اجازه دهیم در مدارس و سایر فضاهای عمومی دختران و زنان ما استعدادهایشان را شکوفا كنند و در هر حوزه‌ای که هستند، مهارت‌آموزی داشته باشند.
كماندار افزود: در راستای حرکت به سوی توسعه یافتگی باید به توانمندی‌های این قشر از جامعه توجه لازم شود و دختران و زنان‌مان را برای فراگیری در حوزه‌های مهارتی تشویق کنیم و امیدوارم روزی آموزش و پرورش کشور به سمت افزایش توانمندی‌ها و توسعه مهارت‌های اجتماعی و فردی آنان حرکت کند.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه 3 شیراز گفت: آموزش و پرورش ناحیه 3 شیراز با دارا بودن 73 هزار دانش‌آموز که 8500 نفر از آنان اتباع افغانی هستند، 4300 نفر شاغل در بخش‌های آموزشی اداری و پرورشی و 330 واحد آموزشی امر خدمات‌رسانی به دانش‌آموزان بخشی از مناطق محروم شهر شیراز را بر عهده دارد.
وی با تأکید بر نقش مهم بانوان در طول تاریخ بشر گفت: نقش فعال زنان در همه زمان‌ها و به شیوه‌های مختلف دیده می‌شود. زنان در وقایع جامعه بشری و اموری مثل جنگ و صلح و حوزه‌های علمی، اجتماعی و فرهنگی، بقای جامعه انسانی و تربیت نسل فوق‌العاده نقش فعالی داشته‌اند.

انتهای پیام
captcha