وجود 124 یادمان شهدای گمنام در فارس/ 5 كتاب دفاع مقدس رونمایی شد
کد خبر: 3872425
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶

وجود 124 یادمان شهدای گمنام در فارس/ 5 كتاب دفاع مقدس رونمایی شد

گروه اجتماعی ـ مدیركل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس از وجود 124 یادمان شهدای گمنام در این استان شد و خواستار تسریع روند احداث این یادمان‌ها شد.

به گزارش ایكنا از فارس، سعید کوشکی جهرمی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس امروز، 28 دی‌ماه در سیزدهمین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان با اشاره به وضعیت یادمان شهدای گمنام این استان گفت: در استان فارس 124 یادمان شهدای گمنام وجود دارد كه 25 یادمان دارای 80 درصد پیشرفت فیزیكی هستند.
وی خواستار همكاری دستگاه‌هایی اجرای برای تسریع در تكمیل این یادمان‌های شهدای گمنام در سطح استان شد و سپس به ارائه توضیحاتی در خصوص روند ساخت مركز فرهنگی دفاع مقدس پرداخت و گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فارس نخستین مرکزی بوده که کلنگ راه‌اندازی آن در مکان فعلی به زمین زده شده اما متاسفانه تاکنون به نتیجه نهایی و بهره‌برداری کامل نرسیده و این امر مستلزم همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی استان است.
وی به مصوبات جلسات گذشته این شورا و همکاری‌هایی که دستگاه‌های مختلف نسبت به بر طرف کردن مشکلات این مجموعه داشت، نیز اشاره كرد و گفت: اکثر مصوبات جلسات گذشته توسط دستگاه‌های متولی صورت نگرفته که استاندار باید در این خصوص تصمیم لازم را جهت نتیجه‌گیری و برطرف شدن مشکلات این مجموعه داشته باشد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس افزود: در بحث موزه‌آرایی و تملک اراضی اطراف این مرکز قدم‌های برداشته شده که تاکنون منجر به نتیجه نهایی نشده است و زمین‌های مجاورت این اداره دارای مشکلات تملکی است که باید از سوی شهرداری شیراز پیگیری لازم صورت گیرد و همچنین مغازه‌های ضلع شمالی این مرکز نیز قرار بوده تملک شود تا مقبره شهدای گمنام در این نقطه از وضعیت نامناسب خارج شود که این موضوع هم به نتیجه نرسیده است.
كوشكی بیان كرد: نقطه‌ای در ضلع شمالی شهر شیراز در نزدیکی دروازه قرآن به‌نام بابا کوهی دیده شده است که در نظر داریم با همکاری اداره‌کل راه و شهر سازی و شهرداری شیراز نسبت به احداث یادمان دفاع مقدس اقدام كنیم که این امر نیز مستلزم واگذاری این زمین از سوی اداره‌کل راه و شهر سازی استان به این اداره‌کل است.
یادآور می‌شود، در پایان این جلسه از 5 عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس شامل کتیبه ژنرال، شیرزیتان، استهبان در دفاع مقدس، پلاک خادمی و خلوتیان آسمان توسط استاندار و فرمانده سپاه فجر فارس رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha