فعالیت‌های جهاد دانشگاهی با توجه به نیاز روز و بر اساس منویات رهبری انجام می‌شود
کد خبر: 3872399
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴

فعالیت‌های جهاد دانشگاهی با توجه به نیاز روز و بر اساس منویات رهبری انجام می‌شود

گروه اجتماعی ـ رئیس جهاد دانشگاهی فارس با بیان اینكه فعالیت‌های این نهاد همواره با نگاه به دانش و فناوری بوده است، گفت: خط مشی و فعالیت‌های جهاد دانشگاهی همواره با توجه به نیاز روز و خواسته جامعه و بر اساس منویات مقام معظم رهبری ترسیم و انجام می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، مظاهر بابایی، رئیس جهاد دانشگاهی فارس امروز، 28 دی‌ماه در مراسم افتتاح همزمان مراکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی در این استان كه به‌صورت ویدئو کنفرانس همزمان با 4 استان كشور و با حضور وزیر ورزش و جوانان و رئیس جهاد دانشگاهی برگزار شد، گفت: از ابتدای تأسیس جهاد دانشگاهی تاكنون همواره فعالیت‌های این جهاد با نگاه به دانش و فناوری همراه بوده است.
وی افزود: خط مشی و فعالیت‌های جهاد دانشگاهی همواره با توجه به نیاز روز و خواسته جامعه و بر اساس منویات مقام معظم رهبری ترسیم و انجام می‌شود تا بتواند خدمات خود را برای اعتلای كشور به اقشار مختلف جامعه ارائه دهد.
بابایی با بیان اینكه امروز دغدغه جهاد دانشگاهی اشتغالزایی و رفع مشكلات بیكاری جوانان و قشر تحصیل‌كرده جامعه است، افزود: در دهه اخیر هم در كشور و به خصوص در جهاد دانشگاهی تمهیدات و راهكارهایی برای رفع این مشكل اندیشیده شده است.
رئیس جهاد دانشگاهی فارس به فعالیت سازمان تجاری‌سازی و اشتغال این نهاد اشاره كرد و گفت: هدف تشكیل مراكز نوآوری و شكوفایی جهاد دانشگاهی تبدیل ایده‌ها و نوآوری‌ها به ثروت در راستای رونق تولید و اقتصاد كشور است.
وی یادآور شد: معمولاً مجموعه‌هایی كه دارای بخش‌های ایده‌پردازی هستند، افراد خاصی را مدنظر خود قرار می‌دهد اما در این مراكز جهاد دانشگاهی همه افراد دارای ایده‌های جدید می‌توانند مراجعه كنند تا بتوانند ایده‌های خود را به تولید نزدیك كنند.
بابایی، ارائه خدمات مشاوره، فراهم كردن فضای مورد نیاز كارگاه‌های آموزشی و غیره را از جمله امكانات این مراكز دانست تا در آن افراد صاحب ایده بتوانند راهنمایی‌های لازم را برای تجازی‌سازی ایده‌های خود كسب كنند.
رئیس خبرگزاری ایكنا شعبه فارس با بیان اینكه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده بنا داریم تا پایان سال 1400، 9 مركز نوآوری و شكوفایی جهاد دانشگاهی را در سطح استان راه‌اندازی كنیم، گفت: در صورتی كه حمایت‌های لازم از سوی مدیران ارشد استان در این زمینه انجام گیرد، مسلماً تعداد این مراكز افزایش خواهد یافت.
وی در پایان ضمن تقدیر از همكاری وزارت ورزش و جوانان برای راه‌اندازی مراكز نوآوری و شكوفایی جهاد دانشگاهی ابراز امیدواری كرد كه جهاد دانشگاهی بتواند این فعالیت‌ها را توسعه دهد تا بتواند بخش كوچكی از مشكل اشتغال جوانان را برطرف كند.

انتهای پیام
captcha