وحدت مردم و اقتدار ولایت فقیه ضامن امنیت کشور است
کد خبر: 3872395
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰
آیت‌الله فقیهی:

وحدت مردم و اقتدار ولایت فقیه ضامن امنیت کشور است

گروه حوزه‌های علمیه ــ استاد سطح عالی حوزه علمیه گفت: همه کشورهای همسایه ما در ناامنی به سر می‌برند، ولی در ایران این ناامنی وجود ندارد که دلیل آن انسجام، وحدت و وجود ولایت فقیه است.

وحدت مردم و اقتدار ولایت فقیه ضامن امنیت کشور استبه گزارش ایکنا، آیت‌الله محسن فقیهی، 28 دی‌ماه در ادامه سلسله جلسات تفسیر سوره مبارکه بقره با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های یهود بر اساس این آیه، پرداختن به سحر و جادو است، گفت: خداوند در آیات دیگر هم کسانی را که دنبال سحر و جادو و جن و ... می‌روند، به شدت نهی فرموده و وعده عذاب داده است.

وی با بیان اینکه قانون سبب و مسببیت از سوی خداوند و برای مصلحت جامعه وضع شده است، گفت: از این رو با کاشتن برنج، برنج به دست می‌آید و طوری نیست که با کاشتن گندم، جو به دست آید. البته این قانون سبب و مسببیت به اذن تکوینی خدا ایجاد شده است؛ یعنی اگر کسی دست روی آتش بگذارد، دستش می‌سوزد، ولی با همین آتش می‌توانیم غذای مطبوع و عالی درست کنیم.

فقیهی با بیان اینکه خداوند فرموده آنچه از قانون علت و معلول، خیر به شما می‌‌رسد، از ناحیه خداست و آنچه که شر باشد، به علت رفتار خود شماست، افزود: مسئله سحر هم این‌طور است؛ خداوند سحر را خلق کرده، ولی اگر برخی میان زن و شوهر اختلاف بیندازند، کاری شیطانی است و هاروت و ماورت هم برای دفع شر ابلیس و دفع سحر یهود، سحر را به مردم آموختند که اثر منفی کار یهودیان دفع شود.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه کسانی که دنیا و مغفرت پروردگار را به عذاب و هدایت را به ضلالت می‌فروشند، از نظر قرآن، معامله باطل و پر از ضرری می‌کنند، تصریح کرد: اینکه انسان اعتقادات و اخلاق و ازرش‌های انسانی خود را بفروشد و در مقابل مادیات و هواهای نفسانی بگیرد، بدترین نوع معامله است. 

وی با بیان اینکه این دنیا اعتباری ندارد که به خاطر آن آخرت خود را بفروشیم، افزود: ناگهان در یک حادثه مانند سقوط هواپیما و تصادف یک ماشین، عمر انسان پایان می‌پذیرد. بنابراین دنیای اعتباری چندان پایه و اساسی برای انسان‌های دنیاطلب ندارد؛ لذا باید قدر موقعیت وجودی و گوهر گران‌بهای نفس خود را بدانیم.

استاد حوزه علمیه با تصریح بر اینکه طلاب و دانشجویان باید قدر وقت و عمر خود را بدانند که بیهوده صرف نشود، اظهار کرد: حوادثی در این روزها برای ما رخ داده است که همه ما را متوجه این آیه شریفه استرجاع می‌کند؛ یعنی بدانیم ما برای خدا هستیم و باید در مسیر خدا باشیم؛ هر روز وقتی در خیابان عبور می‌کنیم، اطلاعیه مرگ و میر می‌بینیم که همه برای عبرت ما هست و اینکه بدانیم دنیا پایدار نیست.

سردار سلیمانی امنیت را برای منطقه آورد

فقیهی با بیان اینکه در این ایام، مسائل دردناکی پیش آمد، اظهار کرد: یکی از این مسائل، شهادت سردار شهید سلیمانی بود که برای ما مشکل و دردی جدی بود؛ سردار سلیمانی برای خودش نبود؛ خودش عاشق شهادت بود، ولی جان و تدبیر و مکتب و فکر او به تعبیر رهبر معظم انقلاب برای امنیت مردم و منطقه بود.

وی با اشاره به فرمایش امام که هرقدر فریاد دارید، بر سر اسرائیل و آمریکا بزنید، اظهار کرد: جمعیت میلیونی مردم که در تشییع شرکت کردند، آمریکا را مبهوت کرد؛ این مردم عزادار مطالبه انتقام کردند و سپاه دلاور هم انتقام سختی از آمریکا گرفت. البته سپاه اعلام کرد که قصد ما کشتن افراد نیست و قصد تنبیه آمریکا را داشت؛ حادثه دیگری که رخ داد و باعث تاسف شد کشته‌های کرمان بود که ممکن است در اثر سوء مدیریت باشد.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: مسئله سقوط هواپیما هم از دیگر حوادث اخیر بود که مایه تاسف شد؛ تاسف بیشتر هم این بود که معلوم شد در اثر توطئه آمریکا رخ داده است، زیرا دستکاری در دید رادارها کرده بودند  و اعترافاتی که قطری‌ها در ایران داشتند هم نشان می‌دهد که ناشی از جنایت آمریکا بوده است؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی هم پیام خوبی در این مورد دادند و خواستار مجازات مقصرین شدند و مسئله تحت پیگیری قوه قضائیه است.

فقیهی با بیان اینکه چند تن از اقوام نزدیک ما در این حادثه کشته شدند، اظهار کرد: ما همه عزادار هستیم و حوزه هم عزادار است و جلسه عزا هم از سوی حوزه برپا شد، ولی دو مطلب را باید تذکر دهیم؛ اول اینکه سپاه و بسیج از نیروهای اصیل انقلابی هستند و ما هرچه از امنیت کشور داریم، به خاطر جانفشانی این نیروها است.

وحدت و اقتدار ولایت فقیه؛ ضامن امنیت کشور

وی افزود: سردار سلیمانی امنیت مردم را در برابر داعش حفظ کرد و ما باید ارزش این کار سپاه و سپاهیان را بدانیم همچنین به یاد داشته باشیم که همه کشورهای همسایه ما در ناامنی به سر می‌برند، ولی در ایران این ناامنی وجود ندارد و این به خاطر انسجام و وحدت و وجود ولایت فقیه در قله است؛ اگر اقتدار رهبری و ولایت حفظ شود، امنیت ما هم حفظ خواهد شد. اگر همسایگان ما ناامن هستند، چون اقتدار وحدت‌آفرین ولایت فقیه را ندارند.

فقیهی تصریح کرد: اگر رهبری و اقتدار ایشان محفوظ ماند، امنیت مردم حفظ، ولی اگر اقتدار ولایت از بین برود، کشور هم از بین خواهد رفت، همان طور که ناامنی را در افغانستان و لیبی و عراق و ... شاهدیم. در قضیه سقوط هواپیما، برخی خواستند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و شعارهایی علیه نظام دادند؛ ما هر چیزی را می‌توانیم تحمل کنیم، ولی امنیت در رأس امور است، زیرا در غیر این صورت آبرو، جان، مال و ناموس کسی محفوظ نخواهد بود.

انتهای پیام
captcha