ترویج فرهنگ مذهبی موجب ایجاد امنیت خاطر فرهنگی می‌شود
کد خبر: 3872102
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶

ترویج فرهنگ مذهبی موجب ایجاد امنیت خاطر فرهنگی می‌شود

گروه فرهنگی ـ استاندار فارس با تصریح اینكه ترویج فرهنگ مذهبی منجر به امنیت خاطر فرهنگی در جامعه می‌شود، هیئات مذهبی را ایجادكننده این امنیت در جامعه توصیف كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز، 26 دی‌ماه در دیدار با مسئولان شورای هیئات مذهبی استان گفت: ترویج فرهنگ مذهبی منجر به امنیت خاطر فرهنگی در جامعه می‌شود و فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی این امنیت را در جامعه ایجاد می‌کند.
وی، یکی از فعالیت‌های این تشکل‌ها را زنده نگهداشتن معارف اسلامی دانست و افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند زنده نگه داشتن معارف و شعائر اسلامی در جامعه هستیم.
رحیمی بیان كرد: البته این موضوع که جامعه نیازمند خوراک فرهنگی، مذهبی و اجتماعی است و موضوعی است که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد.
استاندار فارس تاکید کرد: هیئت‌های مذهبی علاوه بر پرداختن به برگزاری مراسم‌های مذهبی باید فرهنگی را در جامعه اشاعه دهند که با فرهنگ عامه مردم همخوانی داشته باشد.
وی، هیئت‌های مذهبی را پتانسیل قوی فرهنگی و اجتماعی معرفی كرد و گفت: هیئت‌های مذهبی به عنوان معتمدین جامعه باید مراقب فعالیت‌های خود در عرصه اجتماعی باشند و افرادی که در این هیئت‌ها فعالیت می‌کنند باید دارای ویژگی‌ها و حسنات اخلاقی و اجتماعی باشند.
رحیمی اظهار كرد: امروز امنیت فرهنگی جامعه منجر به افزایش سرمایه اجتماعی می‌شود که این سرمایه اجتماعی امروز بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز جامعه است.
استاندار فارس همچنین از دستگاه‌های اجرایی خواست به استفاده از ظرفیت هیئت‌های مذهبی برای جذب حداکثری سرمایه‌های اجتماعی کمک کنند.
وی در خصوص تخصیص اعتبارات ویژه هیئت‌های مذهبی نیز گفت: همان‌گونه که حوزه‌های علمیه به دنبال استقلال مالی خود هستند، هیئت‌های مذهبی هم به سمت بودجه‌های دولتی حرکت نکنند، البته این موضوع به آن معنا نیست که دستگاه‌های دولتی از هیئت‌های مذهبی حمایت نکنند.

انتهای پیام
captcha