ضرورت توجه عملی به وحدت و همدلی
کد خبر: 3871996
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۸
نکونام تأکید کرد:

ضرورت توجه عملی به وحدت و همدلی

گروه فرهنگی - نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفت: امروز بیش از هر چیز به وحدت و همدلی نیاز و لازم است همه نسبت به این معنا توجه عملی و نه شعاری، داشته باشیم.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری، شامگاه گذشته، ۲۵ دی‌ماه در شورای فرهنگ عمومی استان، با اشاره به قرارگرفتن در مقطعی حساس، اظهار کرد: حتما باید جلسه فرهنگ عمومی نسبت به شرایط خاص اعلام موضع داشته باشد و موضع خود را به عنوان فرهنگ راسخ، محکم و مقاوم منتقل کند، بنابراین لازم است شرایط خاص امروز به زیبایی درک شود.

وی افزود: آنچه ما به عنوان سربازان عرصه دین و نظام باید نقش‌آفرین باشیم، آن است که هر یک به نوبه خود موضع را مشخص کنیم و تزلزلی در این زمینه وجود نداشته باشد، خدای نخواسته  نباید انحراف در افکار، موضع‌گیری‌ها و نگاه‌ها ایجاد شود.

وی گفت: در تحلیل‌ها مراقب باشیم که جهت و نگاه‌ها ما را از حقیقتی که باید به آن توجه داشته باشیم دور نکند.

نماینده ولی‌فقیه اضافه کرد:  هر کدام از ما برای خود تحلیل داریم که باید به نوع چگونگی نگاه‌ها و تحلیل‌ها توجه شود که آیا روی ریل حرکت می‌کنیم یا لبه پرتگاه قرار می‌گیریم.

وی ادامه داد: لبه پرتگاه قرار گرفتن نوعی ضایعه است، آنقدر باید در موضع‌گیری‌های خود دقیق باشیم که از ریل و مسیر تخطی نکنیم.

حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه به دلیل قرار گرفتن در آستانه انتخابات باید مراقبت انجام شود، تصریح کرد: انتخابات از مسائل بسیار مهم برای کشور است، یکی از مسائلی که دشمنان برای کشور خواب دیده این است که به اشکال مختلف قصد دارند ما را در مقابل یکدیگر قرار دهند، بنابراین لازم است در تحلیل و قضاوت‌ها مواضع به خوبی و درستی دنبال شوند.

وی افزود: امروزه بیش از هر چیزی به وحدت و همدلی نیاز بوده که لازم است همه نسبت به این معنا عنایت عملی و نه شعاری، داشته باشیم، همچنین مراقب باشیم افراد، طیف‌ها و جناح‌ها را مقابل یکدیگر قرار ندهیم و انتخابات به جهت حضور حداکثری مردم و نتایج آن برگ برنده‌ای برای کشور باشد، زیرا لازمه آن این است که در موضع‌گیری‌ها دقت و توجه صورت گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه با اشاره به انتخاب تندیس و یادمان برجسته و چشمگیر به یاد سردار شهید سلیمانی، تصریح کرد: با تمام فرهنگ‌هایی که در استان وجود دارد باید این تندیس و یادمان در مرکز استان و در مکانی قرار گیرد که به بختیاری‌های استان هم توجه و برجستگی این شهید نیز حفظ شود.

وی در ادامه با اشاره به راهپیمایی روز جمعه، بیان کرد: باید روز جمعه روزی استثنایی در کشور شود و لازمه آن این است که وارد عمل شویم و هرکاری می‌توانیم انجام دهیم، همچنین رسانه‌ها به هر شکلی می‌توانند وارد عمل شوند.

حجت‌الاسلام نکونام ادامه داد: باید در روز جمعه بعد از اقامه نماز جمعه این هفته، کشور بار دیگر همچون جمعه‌ اولی شود که خبر شهادت سردار سلیمانی را شنیدند و بعد از تشییع جنازه‌های ارزشمند، مردم روزی دیگر را با شکوه و عظمت خاص و حول محور ولایت تجربه کنند.

وی گفت: قطعاً روز جمعه ۲۷ دی‌ماه راهپیمایی با شکوهی برگزار خواهد شد که لازم است همگان این همراهی را داشته باشند.

حجت‌الاسلام نکونام در ادامه با اشاره به لزوم برگزاری محافل مختلف به منظور یاد این شهید بزرگوار، اظهار کرد: باید این مرحله و حقیقت از تاریخ انقلاب اسلامی زنده بماند و جلسات و محافل مختلفی از سوی ادارات، اصناف و اقشار مختلف در این راستا برگزار شود و همگان در این زمینه مشارکت داشته باشند.

وی تاکید کرد: لازم است این جلسات آرام آرام به منظور زنده نگه داشتن یاد شهید برگزار تا نقشه‌ها و فتنه‌های شوم دشمنان به وسیله این جلسات خنثی شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان خاطرنشان کرد: لازم است قرارگاه فرهنگی زیر مجموعه شورای فرهنگی استان تشکیل شود تا مطالب و منویات و مسائل فرهنگی استان که مربوط به این شورا است اجرایی، عملیاتی و رصد شوند و به ارتقای فرهنگ کمک کند.

انتهای پیام
captcha