چگونه با خدا رفاقت كنیم
کد خبر: 3871933
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹

چگونه با خدا رفاقت كنیم

گروه اجتماعی ـ در كتاب «فرمول رفاقت» نوشته رضا اخوی، نكاتی برای رفاقت با كسی كه انسان را واقعاً‌ دوست دارد و منتظر اوست، بیان شده است.

به گزارش ایكنا از فارس، «جی پی اس: یك سیستم موقعیت‌یاب جهانی است که کار اصلی آن مشخص کردن موقعیت جغرافیایی یك وسیله یا فرد در کره زمین است. جی پی اس سیستمی است که می‌تواند موقعیت دقیق شما رو روی زمین در هر زمان، در هر مکان و در هر هوایی مشخص کند! با نصب جی پی اس یا نقشه‌خوان‌های حرفه‌ای در ماشین یا برنامه‌های رایانه‌ای و موبایل، می‌‌توان راه و مقصد را پیدا کرد و با کمترین هزینه و وقت، به هدف رسید.
نماز جی پی اس همراه انسان هست که همواره موقعیت او را به سمت خدا و قبله می‌سنجد و دینداری و دردسترس بودن معنویات را نوید می‌دهد؛ اینکه انسان نمازگزار هنوز در دایره بندگی و محبت حضور دارد و می‌شود به زنده بودنش دل خوش بود. رسول خدا (صلی‌الله علیه و آله وسلم) فرمود: کسی که بر نمازهای پنج‌گانه محافظت و مراقبت نماید، این نمازها برای او در قیامت، نور و وسیله نجات او خواهد بود».
متن فوق فرازی از قطعه اول از کتاب «فرمول رفاقت» است که به بیان نکته‌هایی برای رفاقت با كسی كه واقعا انسان را دوست دارد و منتظر اوست، می‌پردازد.
این کتاب نوشته رضا اخوی است كه انتشارات ستاد اقامه نماز در پنج هزار نسخه در پاییز 1398 آن را به چاپ رسانده است. قیمت روی جلد کتاب هشت هزار تومان تعیین شده است که با مراجعه به سایت قنوت(سایت مرکز تخصصی نماز) و یا ستاد‌های اقامه نماز سراسر کشور می‌توان با تخفیف خریداری کرد.
این کتاب در 4 فصل با عناوین یك نشانه، وابسته، شاهکار و بساز و نفروش در 128 صفحه تنظیم شده و قابل استفاده برای نوجوانان، جوانان و مربیان است.
در قطعه آخر از این کتاب می‌خوانیم: «معمارها و بساز و بفروش‌ها شاید ده‌ها و صدها برج و خانه می‌سازند که بسیاری از آن‌ها شبیه هم هستند ولی قطعا با هر ساختمان جدید و بالابردن هر طبقه، دارایی‌های آن‌ها بیشتر و بیشتر می‌شود. نماز هم اگر نماز باشد و صرفاً خم و راست شدن نباشد، باید روز به روز و نماز به نماز بر دارایی‌های معنوی و اخلاقی نمازگزار اضافه کند و ثروت و اندوخته‌هایش رو بیشتر کند. به خاطر همین است که فرد نمازخوان باید بسیار مراقب گفتار و رفتارش باشد و نمازی را که ساخته است، به وسوسه‌ها نفروشد.
پیامبر(صلی‌الله و آله و سلم) می‌فرمود: کسی که از نماز اطاعت نکند، نمازش واقعی نیست. معنای فرمان بردن از نماز این است که از فحشا و منکر باز ایستی و خویشتن را از گناه حفظ کنی».

انتهای پیام
captcha